2008-08-20, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det var på Es mobil som hon dagen innan sms:at NJ med.
Går man in och kollar på eniro eller hitta.se så är det Es abonnemang.
Den mobil som analyserats som Es mobil av polis har ett helt annat mobilnummer.

Nu ljuger du igen, gå tillbaka och läs vad jag svarade på dina lögner förra gången. Eller så ljuger du inte men då är du inte läskunnig.
2008-08-20, 23:25
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Nu ljuger du igen, gå tillbaka och läs vad jag svarade på dina lögner förra gången. Eller så ljuger du inte men då är du inte läskunnig.
Läs själv i FUn om vilket mobilnummer E sms:at NJ med och vilket mobilnr. den polisen analyserat har.
2008-08-20, 23:30
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Det var på Es mobil som hon dagen innan sms:at NJ med.
Går man in och kollar på eniro eller hitta.se så är det Es abonnemang.
Den mobil som analyserats som Es mobil av polis har ett helt annat mobilnummer.

Låter konstigt det här. Kanske E hade fler mobiltelefoner? Eller flera sim-kort?
Men varför saknas det isåfall något? Kan någon ha tagit med sig mobil el. sim-kort från brottsplatsen innan polisen kom?
2008-08-20, 23:30
Bannlyst
Citat:
NJs mobilundersökning är på 62 sidor i FUn fastän han är avskriven som gm.
Men det var där man kunde se att E hade en egen mobil som går att spåra till hitta.se och den mobilen har ett helt annat nummer än den som genomgått en teknisk analys.

Mobilen som NJ sms:at till och E svarat NJ med är inte analyserad och därav ställer jag frågan om E kan ha haft 2 mobiler.

2 mobiler eller 2 kort då, men det skall ju då och se på listorna om det är olika mobiler.
2008-08-20, 23:32
Bannlyst
Citat:
Läs själv i FUn om vilket mobilnummer E sms:at NJ med och vilket mobilnr. den polisen analyserat har.

Jag har läst det, och jag har läsförståelse tydligen vilket du saknar i det här fallet.
Ja hon har två telefoner, en var trasig.
Ja hon hade två sim-kort och båda är undersökta.
Det gäller bara att kunna ta in informationen som står och inte ifrågasätta den för att man inte hittar i FUP.
2008-08-20, 23:37
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Jag har läst det, och jag har läsförståelse tydligen vilket du saknar i det här fallet.
Ja hon har två telefoner, en var trasig.
Ja hon hade två sim-kort och båda är undersökta.
Det gäller bara att kunna ta in informationen som står och inte ifrågasätta den för att man inte hittar i FUP.
Då måste den andra mobilen skadats under dygnet innan dådet eftersom hon sms:a NJ dagen innan på den "försvunna" mobilen
Hittar inte i FUn att den andra sim-kortet är analyserat.
Kan du hänvisa till sidan.
2008-08-20, 23:57
Medlem
Har en okänd GM haft mer tid på sig att utföra dådet än CS?
2008-08-21, 00:05
Bannlyst
Citat:
Då måste den andra mobilen skadats under dygnet innan dådet eftersom hon sms:a NJ dagen innan på den "försvunna" mobilen
Hittar inte i FUn att den andra sim-kortet är analyserat.
Kan du hänvisa till sidan.

Om du tittar på sidan 715-717 så är det simkort med nummer 0704 i början, det är ett kort som tillhör Service Provider Name Tele2Comviq enligt sidan 717.

Sen tittar du på sidan 713 det är telefonen.Där står det SIM-kort operatör 3G

Från sidan 720 är det utdrag från Nokian då har de stoppat i ett annat simnkort (antagligen ett testkort som polisen äger)

Sen sidan 687 har du simkortet som satt i nokian (3G) Det framgår inte vilket nummer och förklaringen hittar du på sid 685 men på sid 686 har du informationen de extraherat från simkortet.

Man måste följa Beslags nr: för att hitta den röda tråden,inte stirra sig blind på sidnummer.

Nu har jag gjort en del av jobbet åt dig IGEN, men inte allt, nu får du göra resten själv. Jag ska i säng.
Senast redigerad av wildone69 2008-08-21 kl. 00:06. Anledning: Jag tror det här blev rätt, jag är för trött för den här sortens detektivarbete just nu.
2008-08-21, 00:29
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Om du tittar på sidan 715-717 så är det simkort med nummer 0704 i början, det är ett kort som tillhör Service Provider Name Tele2Comviq enligt sidan 717.

Sen tittar du på sidan 713 det är telefonen.Där står det SIM-kort operatör 3G

Från sidan 720 är det utdrag från Nokian då har de stoppat i ett annat simnkort (antagligen ett testkort som polisen äger)

Sen sidan 687 har du simkortet som satt i nokian (3G) Det framgår inte vilket nummer och förklaringen hittar du på sid 685 men på sid 686 har du informationen de extraherat från simkortet.

Man måste följa Beslags nr: för att hitta den röda tråden,inte stirra sig blind på sidnummer.

Nu har jag gjort en del av jobbet åt dig IGEN, men inte allt, nu får du göra resten själv. Jag ska i säng.
Ingenstans står att läsa att polisens tekniker kört in ett testkort.
Snarare står det så här.
FUn sid.714
Från telefonen och SIM-kort kunde följande dokumenteras:
Se undersökningsprotokoll från undersökningen i programvaran XRY. Denna telefon är av äldre modell och
programvaran XRY kan ej ta ut alla uppgifter från denna telefonmodell.
Vid undersökningen har därför telefonens sms samt att övriga uppgifter såsom uppringda samtal, missade
samtal mm, fotograferats.
Dessa foto/uppgifter är brända på cd skiva och bifogas undersökningen.
Ny undersökningen av telefonen kan eventuellt bli aktuell, för att ta fram raderade filer.
2008-08-21, 03:42
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Hur vore du om du slutade kasta öknamn omkring dig försöker diskutera som en vuxen människa!!!

Så länge du kallar mig öknamn kan du glömma att jag svarar på dina argument och frågor och jag tror det gäller för de flesta andra här också. Din närvaro här retar mest upp andra pga. dina påhopp, inte för att du nödvändigtvis tycker annorlunda.

Eftersom du verkar ha problem att tygla din frustration, och att uttrycka dig när du befinner dig i en pressad situation, rekommenderar jag dig lite "Anger Management" innan du blandar dig i debatten igen.

Tänk på blodtrycket och tygla ditt humör människa! Slappna av!

Jisses, det där klämde verkligen en nerv hos dig. Att du sitter här och gissar vilt för att du inte läser FUn är verkligen graverande.

Du är verkligen ett troll.
2008-08-21, 03:44
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Men skärp dig för fan!!! Jag har inte gissat. Om jag är osäker på något så skriver jag det, kolla mina gamla inlägg får du se men uttala dig inte om något du inte har en aning om! Det jag skrev, som du svarade så barnsligt på, var en fråga till dig och inget annat. Om du inte kan eller vill besvara den så skriv hellre det då istället för att förvränga saker och ting.

Ge dig nu och sluta vara så förbannat aggressiv!

Jag uttalar mig om att du inget kan. För det bevisar du genom att du vilt genom att du gissar istället för att du kan luta dig mot uppgifter i FUn.
2008-08-21, 04:16
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Men nu var det huruvida en random GM kan vara ett alternativ rent tidsmässigt som frågan gällde?

Tulpanpernilla hävdar att CS inte kan ha hunnit utföra brottet då det enligt Tulpanen är för ont om tid mellan dådet och T:s hemkomst.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12503347&postcount=1788

Då undrar jag hur en random GM skall ha hunnit det istället?

Det kan vara vem som helst som har utfört brottet. För min del så finns både Christine, Torgny och random personen kvar som misstänkta. Frågan är vem som statiskt kan bevisas ha varit på brottsplatsen och utfört det. Möjligheterna är många. Det enda jag har lyckats klura ut är att man i utredningen har gjort ett flertal grava misslyckanden som slutligen kommer se till att ingen kommer att kunna fällas för brottet.

Det som är mest extremt om Christine skulle ha utfört det är det snäva fönster innan Torgny skulle ha kommit hem att hon har prickat in detta fönster så exakt. Hur skulle Christine ha fått reda på att Torgny var på väg hem? Hur skulle Christine ha kunnat planera in detta med återresan med tåg så exakt i tid. Det låter alldeles för perfekt för att kunna existera.

Dessutom är många trådar inte alls dragna i och det återstår många frågor som aldrig kommer att kunna besvaras. Ett stort problem ligger i att polis och åklagare så ensidigt har gått ut och sökt vittnen mot Christine. Det har gjort att folk med andra observationer inte har lämnat uppgifter som skulle kunna ha varit intressanta om det nu är en random GP utöver Christine och Torgny som har utfört det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in