2008-08-10, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Även om man gör sig av med en katt kan det ta upp till 8 år innan alla spår är borta i ens bostad, borde inte lite fastnat på den galne hammarsvingaren. C hade katthår men inte från dessa...

Bör ha funnits en hel del katt hår på golvet där de höll till.

Jo, det kan man tycka. och särskilt i hallen har det en tendens att samlas djurhår har jag märkt
Något annat jag lade märke till är undersökningen av T:s kläder. Nu är jag totalt okunnig i blodstänkskunskap men stänken på hans kläder har tydligen kommit i en riktning nedifrån och upp? Något som för mig låter misstänksamt men jag vet att andra reagerat på detta också, men som sagt..jag kan ingenting om detta. Det KAN ha en naturlig förklaring.
2008-08-10, 13:22
Bannlyst
T å E har ju visst pratat mycket om Ev C barn, de har varit väldigt besatta av och få veta...
De kanske har haft bråk om detta.

Men om han stod i valet E /C, ja i sin egen värld och brottades med frågan. Han kanske sa till E att om det är mitt barn med C så skulle han bryta med E...
Detta behöver inte alls C vara inblandad i, utan är en sak mellan T å E.

En sån tur att hon tappa minnet och sen haft T brevid sig hela tiden som kan ha tjatat in C...

Hur var t till sättet mellan dådet och att E vaknade upp. Man bör komma ihåg att T är skolad i teater..

Bara lite funderingar från mig.
2008-08-10, 13:25
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
T å E har ju visst pratat mycket om Ev C barn, de har varit väldigt besatta av och få veta...

Men om han stod i valet E /C, ja i sin egen värld och brottades med frågan. Han kanske sa till E att om det är mitt barn med C så skulle han bryta med E...

En sån tur att hon tappa minnet och sen haft T brevid sig hela tiden som kan ha tjatat in C...

Hur var t till sättet mellan dådet och att E vaknade upp. Man bör komma ihåg att T är skolad i teater..

Nu är det ju så att T befinner sig 6 kilomter norr om Valskog kl 19.06.
Han har för kort tid på sig för att kunna begå brottet.
2008-08-10, 13:31
Medlem
marinkas avatar
Jag ser på text-TV:n att polisen i Arbogafallet ska jobba hela helgen för att få fram fler spår. Och att de ska läggas till FUP.
Har man äntligen börjat sökare bredare eller är man fortfarande inriktad på C som gärningsman? Då blir det svårt att få fram nya spår tror jag.
2008-08-10, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Nu är det ju så att T befinner sig 6 kilomter norr om Valskog kl 19.06.
Han har för kort tid på sig för att kunna begå brottet.

Hur lång tid tar det att utföra brottet?
2008-08-10, 13:33
Bannlyst
Citat:

Jodå, jag har resonerat som du i den här frågan också. Det kan brista för vem som helst när som helst, men det finns så mycket frågetecken både när det gäller T som CS.
Jag tycker dock att T inte verkar vara så genomgående utredd som det påstås.
Inte enligt FU:n i alla fall.
Som någon tidigare sa..Man kan få ihop ett ganska starkt indicium om man koncenterar sig på T också.
2008-08-10, 13:35
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Hur lång tid tar det att utföra brottet?

Det är ju inte bara brottet som ska utföras, han ska gömma mordvapnet och byta kläder.
Sen kan man ju fråga sig, varför ringer han SOS innan de är döda?
2008-08-10, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marinka
Jag ser på text-TV:n att polisen i Arbogafallet ska jobba hela helgen för att få fram fler spår. Och att de ska läggas till FUP.
Har man äntligen börjat sökare bredare eller är man fortfarande inriktad på C som gärningsman? Då blir det svårt att få fram nya spår tror jag.

man kan ju hoppas...

Morfadern började med att berätta hur han redan månaden före mordförsöket fått höra om den nu åtalade kvinnan och hur hon hade hävdat att hon fött sambons barn.

–Andemeningen var liksom att de kände sig lite utsatta, lite så här att ”vi tycker inte om det här”. De kände sig inte hotade direkt men det var inte bra, sade han.

T har beskrivit henne som omtänksam och inte känt sig hotad, vad menar då morfadern. Kanske har det redan blivit bråk mellan T och E angående C barnet.
Leif CW Persson säger ju det att gm i 98% är inom familjen i såna här brott...
2008-08-10, 13:39
Bannlyst
Citat:
Det är ju inte bara brottet som ska utföras, han ska gömma mordvapnet och byta kläder.

Du hävdade att han inte hann ut föra det, då talar du om här och nu hur lång tid det tar. Eller så säger du jag är helt blåst i skallen och tar genast tillbaka mitt påstående iomed att jag inte vet.
2008-08-10, 13:39
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jodå, jag har resonerat som du i den här frågan också. Det kan brista för vem som helst när som helst, men det finns så mycket frågetecken både när det gäller T som CS.
Jag tycker dock att T inte verkar vara så genomgående utredd som det påstås.
Inte enligt FU:n i alla fall.
Som någon tidigare sa..Man kan få ihop ett ganska starkt indicium om man koncenterar sig på T också.

Det finns en slask på 700 sidor som inte finns med i FUP.
Där kanske finns den del svar på dina funderingar.
Det finns inga indicier alls som talar för att det skulle vara T.
Bara fantasier.
2008-08-10, 13:41
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Du hävdade att han inte hann ut föra det, då talar du om här och nu hur lång tid det tar. Eller så säger du jag är helt blåst i skallen och tar genast tillbaka mitt påstående iomed att jag inte vet.

Jag hävdar inte det, polisen gör det.
2008-08-10, 13:41
Bannlyst
Citat:

I det här läget är det värre för en annan GM än T för att denna bör ju åxå ha svårt att hinna utföra brottet, samt dessutom hinna osed utan att lämna spå smita in--- Och sen lika osed smita iväg uta att bli sed av någon... klurigt va.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in