2008-07-31, 16:07
Medlem
Intressant trådstart.
Det här fallet är verkligen märkligt och man anar en hund begraven på något sätt.
Magkänslan säger att det är omständigheter här som inte kommit fram än.

Samtliga personer i denna härva verkar underliga.

Finner det anmärkningsvärt att mamman varit på FB om nu det är hon.
Kan ju vara galningen Beckroth
2008-07-31, 18:16
Medlem
JC Denton srs avatar
Om man inte har hittat någon DNA från en utomstående person efter ett så "stökigt" överfall, tyder inte det på att någon närstående måste vara gärningsman?
2008-07-31, 20:13
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JC Denton sr
Om man inte har hittat någon DNA från en utomstående person efter ett så "stökigt" överfall, tyder inte det på att någon närstående måste vara gärningsman?

Man kan ju tycka att det är logiskt, ja.
2008-07-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Jag reagerade på beskrivningen av ett av T:s ex som stämmer bra på E:s beskrivning av gm.

Hon heter Camilla och hon var fram tills igår medlem på spraydate där hon använder nicket actinggirl.

Hon har en iögonfallande näsa på bilden, har mörkt axellångt hår, ansiktsformen påminner om CS:s. Hon är 175 cm lång om jag inte missminner mig. Jag skulle personligen kunna förväxla denna Camilla med CS i mörkret.

Hon som är 24 år och från Stockholm? Inte är hon särskilt lik CS, tjejen har ju typ rött/blont hår och hennes näsa är inte stor (inte för att CS's näsa är det heller) den är snarare ganska benig. Visst skulle man kunna blanda ihop dom om det var mörkt dock, kanske.
2008-07-31, 22:19
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Rent juridiskt, vad händer om Anders Eklund tar på sig Arboga morden?
Han var väl ute då och tyskan nekar ju och DNA finns ju ej, så de kan ju knappast bevisa att Eklund inte var där! Detta skulle innebära per automatik att Eklund kanske skulle klassas som sjuk och han skulle alltså kunna slippa fängelse i bästa fall, annars lär han ju ändå inte få mer än livstid + att han kanske skulle kunna tjäna en hacka på det
2008-07-31, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Jag reagerade på beskrivningen av ett av T:s ex som stämmer bra på E:s beskrivning av gm.

Hon heter Camilla och hon var fram tills igår medlem på spraydate där hon använder nicket actinggirl.

Hon har en iögonfallande näsa på bilden, har mörkt axellångt hår, ansiktsformen påminner om CS:s. Hon är 175 cm lång om jag inte missminner mig. Jag skulle personligen kunna förväxla denna Camilla med CS i mörkret.

FUP s.1273
Hellberg tillfrågas om hur den Camilla från Stockholm som han träffade kort under våren /
försommaren 2007, hur hon sett ut, och han beskriver henne varande ca 25-26 år gammal,
170-175cm lång, kraftigt byggd. Hellberg säger "mullig". Hon hade brunt, axellångt hår. Hon
hade glasögon. Beträffande klädsel så hade hon olika klädsel vid de tillfällen Hellberg
träffade henne. Hon hade både jeans och klänning. Det var ingenting speciellt utmärkande
med hennes klädsel

Men damn! Har inte E nämnt något om glasögon i något förhör?
Kan ha läst det i tidningen eller FUP, kommer inte ihåg.
Inte för att jag betvivlar CS skuld.
2008-08-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adwin
Men damn! Har inte E nämnt något om glasögon i något förhör?
Kan ha läst det i tidningen eller FUP, kommer inte ihåg.
Inte för att jag betvivlar CS skuld.

Vet man om denna Camilla är hörd och senare avförd från utredningen?
2008-08-01, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merzog
Vet man om denna Camilla är hörd och senare avförd från utredningen?

Om hon är hörd och avförd framkommer inte i FUP.
2008-08-01, 01:17
Medlem
wonderlands avatar
Det står dock att de har varit kontakt med alla deras ex och ingen verkade intressant for fallet.
2008-08-01, 09:14
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JC Denton sr

Det skulle i.a.f. få stöd av statistiken. Att det är någon närstående som gjort det.

Undrar om det är möjligt rent vetenskapligt, att vid ett sådant här dåd ej lämna minsta DNA-spår?
2008-08-01, 09:34
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marinka
Finns nåra amerkanska fall (har tyvärr inget att länka till f.n) där mamma och bonuspappa som flyttat ihop ansett barnen inte vara en bonus utan ett hinder. Dessutom har barnen varit högt försäkrade. Mamman har också uppvisat skador efter attack. Utåt sett har man gett sken av den lyckliga familjen. Mammorna har varit väldigt lugna och samarbetsvilliga..starka enligt familjen. Berättade inför TV-kameraorna om den hemska händelsen men att de måste gå vidare.Polisen ställde sej frågan: Varför överlevde mamman?
Man arbetade utefter teorin att det inte var meningen att hon skulle dö.
I ett av fallen hade mannen i stundens affekt tillgripit övervåld mot mamman, det är svårt att sätta en gräns för vad som inte ska skada och vad som ska ge sken av en brutal attack. Ett ntå av fallen var det kvinnans relativt lindriga skador som väckte misstankar.
Observera att detta inte är MIN ÅSIKT om vad som hänt (undanber mej invektiv och kommentarer från de som inte kan skilja på en hypotes och en åsikt.
Många av er har säkert sett nåra av dessa fall på Discory Crimenights.

En intressant hypotes att det kan ha varit två personer i maskopi om detta.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12207526&postcount=15

T kan även varit i maskopi med någon annan. Planerat att tyskan skulle komma till Arboga för att bli den perfekta syndabocken.

Detta är bara hypoteser, inte min åsikt heller.
2008-08-01, 10:16
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Nu har jag förvisso varit frånvarande större delen utav sommaren men har man verkligen kunnat avföra Al-Qaida spåret helt och hållet nu?

Läget har ju förändrats en del det sista.

Hårtussen är ej CS.

Katthåren på CS kläder kommer ej från Arbogafamiljens katter.

Finns säkert mer saker som blivit klargjorda nu sedan du varit borta.

Självklart öppnar detta för andra hypoteser igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in