2017-03-22, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det skulle vara intressant att veta om det ingick ett motiv i tipset om beställningsmordet. Både anstiftaren och utföraren var ju namngivna, och mordvapnet beskrivet(?). Borde väl ha kommit fram ett rimligt motiv också då?

Motivet var kanske för utpekande, men jag gissar att det inte framkommit eftersom tipset i sig är substanslöst...
Citera
2017-03-22, 15:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det skulle vara intressant att veta om det ingick ett motiv i tipset om beställningsmordet. Både anstiftaren och utföraren var ju namngivna, och mordvapnet beskrivet(?). Borde väl ha kommit fram ett rimligt motiv också då?

Kan det handlat om annan typ av svartsjuka? Var Eva mer framgångsrik i exempelvis tävlingar?
Och det här att hon sägs. haft "skinn på näsan" indikerar ju en person som kan hamnat i diverse schismer. Kan det ha funnits en uppfattning att hon körde med folk? Att hon var bossig där kanske andra tyckte annat? Jag tänkte på en sådan uppgift om att hon tyckt P skulle varit för flitig med sporrar när han ridit hennes häst, men ändå skulle han rida hennes häst?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-22 kl. 15:51.
Citera
2017-03-22, 15:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontsiuspilatus
Det är bara BÅ som vet att bo släpptes av vid limstakorset.Om inte bilen blev skuggad. GM visste han om detta?
Det finns inget som hindrar att Mr.P kände till att hon skulle släppas av där. Eva kan ju ha bett BÅ om skjuts till limstakorset när de var i lägenheten.
Senast redigerad av Draifos 2017-03-22 kl. 15:51.
Citera
2017-03-22, 15:52
Medlem
Citat:
Det finns inget som hindrar att Mr.P kände till att hon skulle släppas av där. Eva kan ju ha bett BÅ om skjuts till korsningen när de var i lägenheten.

Men BÅ påstår att avstigningsplatsen bestämdes i bilen väl, det var ingen som kunde känna till det?
Citera
2017-03-22, 15:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men BÅ påstår att avstigningsplatsen bestämdes i bilen väl, det var ingen som kunde känna till det?
Visst, men frågan är ju om det är sant. Det kan hon ju t.ex. ha sagt för att skydda sin vän/pojkvän Mr.P, om hon senare fick veta att han var inblandad (eller riskerade att oskyldigt bli misstänkt).
Senast redigerad av Draifos 2017-03-22 kl. 15:58.
Citera
2017-03-22, 15:58
Medlem
Citat:
Såvitt det inte fanns ett vittne då, den som i artikel sägs ha sett Eva kliva ur bilen.
Jag menar att fre 25 sept 2245 när bo klev av så var det bara BÅ som visste om det.Vittnesuppgifter dom kom efter 1500 lör 26 sept.Men ok vittnet kan vara GM.
Citera
2017-03-22, 15:58
Medlem
Citat:
Visst, men frågan är ju om det är sant.

Javisst är möjligt att hon ljuger om detta. Och möjligtvis P också då om han frågats om det.
Citera
2017-03-22, 16:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag menar att fre 25 sept 2245 när bo klev av så var det bara BÅ som visste om det.Vittnesuppgifter dom kom efter 1500 lör 26 sept.Men ok vittnet kan vara GM.
Vem som helst kan väl ha fått veta att Eva skulle kliva ur där om Mr.P visste det. Han kan ju t.ex. ha ringt till någon.
Citera
2017-03-22, 16:02
Medlem
Citat:

Vittnet kan vara bara vittne till att Eva kliver ur en bil ett visst klockslag. Eller GM, men isåfall är det väl konstigt om denne ger sig till känna. Men sådant händer väl, fast jag vet inte hur vanligt det är vid mordfall.
Citera
2017-03-22, 16:09
Medlem
Citat:
Om man läser artiklarna så finns det ju inget som säger att avstigningsplatsen blev bestämd i bilen. Det kan ju sagts innan i lägenheten också. Nu kan det ju stå att avstigningsplatsen bestämdes i bilen i någon artikel som jag inte kollat men citerar ur några.

Citat:
- Hon skulle rasta hunden och ville gå resten av vägen hem.

Citat:
Hon ville promenera de sista 150 meterna hem för att rasta Laban.

Citat:
Eva fick vid 23-tiden skjuts till ett vägskäl, 500 meter från föräldrahemmet.
- Hon ville inte åka ända fram för hon skulle passa på att rasta hunden.

Citat:
Väninnan skjutsade Eva till ett vägskäl ungefär 500 meter från föräldrahemmet. Eva ville gå den sista sträckan, hon skulle passa på att rasta hunden.
Citera
2017-03-22, 16:12
Medlem
Citat:
Vem som helst kan väl ha fått veta att Eva skulle kliva ur där om Mr.P visste det. Han kan ju t.ex. ha ringt till någon.

Fast det är väl lite av ett riskmoment att anlita någon annan. En kriminell kanske lätt kan övertalas att ta ihjäl någon för en förhållandevis liten summa*, om denne någon är en annan kriminell eller ful fisk av något slag. Men en kvinna strax under 30 som alla verkar tycka är hyvens?

*Jag har noterat att du tycker 10tkr 1987 är såpass mycket att en pundare borde nappat, jag tror dock inte att de de flesta pundare skulle vara beredd att riskera ett långt fängelsestraff för en ersättning som motsvarade ca två tredjedelar av vad ett outbildat sjukvårdsbiträde kunde tjäna på en månad med normala ob tillägg utan att behöva jobba extra. Men jag kan i och för sig ha fördomar om det.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-22 kl. 16:15.
Citera
2017-03-22, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Om man läser artiklarna så finns det ju inget som säger att avstigningsplatsen blev bestämd i bilen. Det kan ju sagts innan i lägenheten också. Nu kan det ju stå att avstigningsplatsen bestämdes i bilen i någon artikel som jag inte kollat men citerar ur några.

Jag vet inte om det har sagts till reportrarna. Det kanske är vad hon uppgett i förhör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in