Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-30, 22:47
  #901
Medlem
Flyer6s avatar
Ingen som har lekt med tanken på att det kan vara systern (Som PAJ var tillsammans med innan) som dödade henne och sen försökt sätta dit exet(för att han var intresserad av Eva)?

Cykeln som varit eftersökt stod rätt upp och ner hos väninnan(?) trots att den eftersökts.
Hunden var väl egentligen systerns och hon kunde med lättnad locka till sig den.
Systern hade varit tillsammans med PAJ och hade därav "DNA" bevis kvar (som hon sparat för hon planerat detta...) som hon kunde placera på kroppen.


Svartsjuka ja - men från ett annat håll än misstänkt.

I verkligheten är det en stor konspiration där de som medverkade i programmet egentligen gick samman för att ha ihjäl Eva och sätta dit Paj. Ett stort psykopatparty helt enkelt.


Nu kommer jag inte på vart systern höll hus när dådet skedde dock. Men den som skjutsade Eva kanske var med i hela konspirationen?
Citera
2016-10-30, 22:47
  #902
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det var inte polisen som kallade in siaren/mediumet men de verkar ju inte avfärda det:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10350011.ab


Det är citatet från din länkade artikel är alltså från POLISENS TALESMAN I VÄSTERNORRLAND Börje Öhman:

Citat:
"Att Kanal 5 nu tar upp fallet med medier, personer som säger sig få kontakt med döda, ser han ändå positivt på"

Man häpnar. Tror polisen i västernorrland på troll också? Tomtar lär de ju tro på eftersom de verkar vara tomtar hela bunten!
Citera
2016-10-30, 22:51
  #903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
jag fattar inte vad dom gjorde hemma hos honom som systern lyckats bli av med, att dom blandade in honom överhuvudtaget..??

Det är det här jag menar. Det verkar inte som att hon sagt ifrån tillräckligt.
Även om de anhöriga säger att hon var tuff och så vidare.

P A J har ju i det närmsta "jagat" henne. Han var ju besatt av henne, självklart vill han ju vara med Eva genom Annelie. Säger dem inte nej så fortsätter det hela.
Citera
2016-10-30, 22:54
  #904
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Ja just det ja. Din teori var ju det att han hade fått ett "vattentätt" alibi av sin mor i de ursprungliga förhören. Inte omöjligt faktiskt.

Eller så kanske det var så att "Mr.P" aldrig på ett seriöst sätt granskades i den ursprungliga utredningen? Kanske var VanderKwast, Pentineen och Öhman alldeles för upptagen med att beställa dit ett medium som skulle hjälpa dem hitta "cykelmannes" röda cykel?

Nja, jag tror som sagt att han hade ett alibi (via modern) men hur vattentätt eller "starkt" det alibit egentligen var granskades aldrig i den ursprungliga utredningen, det var det som var det stora misstaget. Det normala vid en mordutredning är ju att försöka hitta brister eller "slå hål" på en potentiell GM:s alibi och "pojkvännen" till en mordad kvinna är alltid en potentiell gärningsman.
Citera
2016-10-30, 22:56
  #905
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Jo så uppfattar jag det också, kolla ca 10:20 in programmet. Han beskrivs ju som manipulativ, han lyckades väl lura båda två?

Konstigt att dom meddelade honom att dom skulle diskutera hästhoppningstävling...var han manipulativ och en energitjuv så hade det varit bättre att slippa honom ju...eller fattade inte systrarna vid den tidpunkten att han var just manipulativ. Det kanske bara omgivningen tänkte på och systrarna, snälla som dom var, inte alls tänkte något ont om honom?????
Citera
2016-10-30, 22:58
  #906
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Hur gammal var den tidningsartikeln?

Är på mobilen nu, kan inte söka. Men var det inte tjugofemårsartikeln i lokaltidningen - vad den nu heter nuförtiden.
Citera
2016-10-30, 22:58
  #907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Ingen som har lekt med tanken på att det kan vara systern (Som PAJ var tillsammans med innan) som dödade henne och sen försökt sätta dit exet(för att han var intresserad av Eva)?

Cykeln som varit eftersökt stod rätt upp och ner hos väninnan(?) trots att den eftersökts.
Hunden var väl egentligen systerns och hon kunde med lättnad locka till sig den.
Systern hade varit tillsammans med PAJ och hade därav "DNA" bevis kvar (som hon sparat för hon planerat detta...) som hon kunde placera på kroppen.


Svartsjuka ja - men från ett annat håll än misstänkt.

I verkligheten är det en stor konspiration där de som medverkade i programmet egentligen gick samman för att ha ihjäl Eva och sätta dit Paj. Ett stort psykopatparty helt enkelt.


Nu kommer jag inte på vart systern höll hus när dådet skedde dock. Men den som skjutsade Eva kanske var med i hela konspirationen?

Det som skulle vara så sjukt då är att inte P A J försvarar sig. Han gömmer sig snarare.

Det är som att han låter alla tro att det är han genom att inte bemöta något alls i så fall.

Det vore ytterst konstigt om han var oskyldig och betedde sig som en typisk skyldig gör.
Citera
2016-10-30, 23:00
  #908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil-
Det är det här jag menar. Det verkar inte som att hon sagt ifrån tillräckligt.
Även om de anhöriga säger att hon var tuff och så vidare.

P A J har ju i det närmsta "jagat" henne. Han var ju besatt av henne, självklart vill han ju vara med Eva genom Annelie. Säger dem inte nej så fortsätter det hela.

Tjejerna skulle ha hållit käften till PAJ och inte sagt vad dom skulle göra!!
Citera
2016-10-30, 23:02
  #909
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Jag måste rätta dig på den här punkten. Polisen HADE sin man. Men istället spenderade utredarna tid på ett medium för att sätta ditt den lokala, mentalt handikappade, byfånen!

Detta är inget annat än en stor skandal! Idag är utredningen öppen enligt Öhman. Men ingen polis arbetar aktivt med fallet...

EDIT: Mr.P kommer troligen inte kunna åtalas om han inte själv erkänner eller om DNA-tekniken går våldsamt framåt de närmsta åren. Gubben kommer slippa att behöva ta ansvar för detta bestialiska mord. Vämjeligt! Han får naturligtvis tro på Gud om han vill, men till kyrkans himmel kommer han definitivt inte komma. Jag tror han får åka "nedåt" när han dör!

Helt ärligt, jag tror inte att polisen verkligen vill lösa det här fallet, inget tyder på det.
Citera
2016-10-30, 23:02
  #910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Ingen som har lekt med tanken på att det kan vara systern (Som PAJ var tillsammans med innan) som dödade henne och sen försökt sätta dit exet(för att han var intresserad av Eva)?

Cykeln som varit eftersökt stod rätt upp och ner hos väninnan(?) trots att den eftersökts.
Hunden var väl egentligen systerns och hon kunde med lättnad locka till sig den.
Systern hade varit tillsammans med PAJ och hade därav "DNA" bevis kvar (som hon sparat för hon planerat detta...) som hon kunde placera på kroppen.


Svartsjuka ja - men från ett annat håll än misstänkt.

I verkligheten är det en stor konspiration där de som medverkade i programmet egentligen gick samman för att ha ihjäl Eva och sätta dit Paj. Ett stort psykopatparty helt enkelt.


Nu kommer jag inte på vart systern höll hus när dådet skedde dock. Men den som skjutsade Eva kanske var med i hela konspirationen?

Nej cykeln stod hos Evas och Annelis familjehem på Kapellvägen, Anneli var nog annorstädes mordnatten men ingen vet var. Jag får intrycket att det var fler personer på tillställningen på Björkstavägen, kanske så oviktiga ur ett polisiärt perspektiv att de inte ens behöver nämnas. Som sagt finns det många krångliga relationer här...
Citera
2016-10-30, 23:04
  #911
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Lokalpressen ber Leif GW Persson, som då jobbar på Brottsförebyggande rådet, att vädra sin åsikt om en tänkbar gärningsman.
– Mannen verkar vara psykiskt störd, eller så har han ett djupt inneboende hat mot kvinnor, analyserar han.
Leif GW Persson säger också att mannen, förutom sin störda läggning, torde ha stor lokalkännedom och sannolikt kommer från orten.
De skärvor av information som sipprar fram, målar upp konturerna av en mördare. Den man söker tycks vara en cyklande, psykiskt störd man från orten.
I Kramfors finns vid den här tidpunkten en person som passar in på beskrivningen. En 40-årig man med psykiska och sociala problem, som kan bli våldsam och som ofta ses på en cykel i Kramfors.

http://www.st.nu/blaljus/brott/brott...m-regnade-bort

Intressant hur man formar fram en gärningsmannaprofil. Undrar om GW skulle göra samma uttalande i dag? Förmodligen inte då han verkar mer påläst nu för tiden.
Citera
2016-10-30, 23:06
  #912
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det här är ju mer din åsikt om Eva, inte vad hennes bekanta ansåg? I programmet säger ju Pia att Eva inte alls var konflikträdd, sa vad hon tyckte osv. Kanske var det också det som blev hennes död?

Kan mycket väl vara så, kanske var hon tvungen att säga ifrån rejält till slut, vilket PAJ inte kunde ta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback