2016-11-07, 20:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Tacka faan att hon inte ville ha honom!!! men VARFÖR åkte dom hem till honom då....det stod väl klart för var och en vad hans intentioner var????

Nej om alla som blir mördade skulle kunna räkna ut det i förväg, altenativt förstå att deras närstående har intentioner eller är kapabla till att döda dom skulle givetvis alla med normal överlevnadsinstinkt och livslust undvikit att bli mördade Sluta tjata om det där nu...
Citera
2016-11-07, 20:50
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Hade polisen haft tillgång till dagboken hade varken dom eller media kallat Mr P. för "pojkvännen" eftersom han inte var det. I dagboken kunde man givetvis läsa om den nya pojkvännen. Förmodligen lär det även ha stått en hel del om Mr P. och hur han har reagerat svartsjukt och aggresivt vid olika tillfällen. Bra att lägga beslag på den med andra ord.

Jag känner folk som har blivit förhörda om Eva-mordet. Vid tidpunkten för förhöret hade dessa personer knappt träffat, än mindre umgåtts med Eva på nästan ett decennium och lär alltså knappast ha varit omskrivna i den aktuella dagboken från 1987. Jag tror därför inte att dagboken har använts av polisen som underlag i sina kontakter/förfrågningar med Evas bekantskapskrets.

Nu kan jag absolut ha missat information här (då jag inte alls är lika inläst på detta fall som jag brukar vara innan jag ger mig in i debatter) men finns det verkligen information om vad som var skrivet i dagboken? Vet man ens om Eva skrev i sin dagbok fortfarande, om hon inte gjorde det så talar det väl snarast för att polisen hade dagboken då de som kontaktades som du skriver var bekanta från tidigare i hennes liv.

Jag upplever att mycket av det du skriver är spekulation, sånt du förutsätter att det skulle stå där men det är inget vi har en aning om.

Sammanfattningsvis:
Varifrån kommer uppgiften att hon, till att börja med, ö.h.t. hade en dagbok?
Om hon hade en, varifrån kommer uppgiften om att hon fortfarande skrev i den?
Citera
2016-11-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej om alla som blir mördade skulle kunna räkna ut det i förväg, altenativt förstå att deras närstående har intentioner eller är kapabla till att döda dom skulle givetvis alla med normal överlevnadsinstinkt och livslust undvikit att bli mördade Sluta tjata om det där nu...

Jag menade naturligtvis hans intentioner att stöta på systern..Eva!!!!!!! Ursäkta att jag tjatar...men det kommer sig av att jag aldrig fått något riktigt svar på frågan..boanchga, som verkar veta allt...riktigt jävla ordentligt(?), har aldrig svarat så jag fattar hur det ligger till.

Skulle MrP alltså ha poppat upp som en fullfjädrad galning efter 3 år utan att dom närmaste märkt ett endaste dugg??????
Citera
2016-11-07, 20:57
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Nu kan jag absolut ha missat information här (då jag inte alls är lika inläst på detta fall som jag brukar vara innan jag ger mig in i debatter) men finns det verkligen information om vad som var skrivet i dagboken? Vet man ens om Eva skrev i sin dagbok fortfarande, om hon inte gjorde det så talar det väl snarast för att polisen hade dagboken då de som kontaktades som du skriver var bekanta från tidigare i hennes liv.

Jag upplever att mycket av det du skriver är spekulation, sånt du förutsätter att det skulle stå där men det är inget vi har en aning om.

Sammanfattningsvis:

Detta är ett väldigt viktigt inlägg!

Mycket är trådsanningar, men vem sitter på fakta?
Citera
2016-11-07, 21:04
Medlem
Draifoss avatar
....och varifrån kommer uppgiften om att det hade druckits alkohol i lägenheten på kvällen?
Citera
2016-11-07, 21:06
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet

Sammanfattningsvis:

Ponera nu att det fanns/finns en dagbok så är det inte alls säkert att den är "borta". Utan jag ser det mer som att det här är en utomordentlig trofé som gm (paj?) har i gömmorna. Skulle gissa i någon stuga/källare/bankfack eller liknande.

Sen bara en perifer fråga. Den här mannen (paj) som nämnts som gm. Har han några barn? Om så, bör väl dom närma sig Eva's ålder. Så jag funderar då hur vederbörande funderar kring att han tidigare bragt ett liv på en människa i deras ålder? Finns ju isf bara en person som kan svara på det.
Citera
2016-11-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
....och varifrån kommer uppgiften om att det hade druckits alkohol i lägenheten på kvällen?

Påstående i tråden, listan jag gjorde var för att sammanfatta det som skrivits i tråden, var uppgiften ursprungligen kommer ifrån vet jag inte:

"870925, dracks det lite alkohol hos den utpekade, han var inte nykter, därför tog han cykeln först...och han blev sedd. Hur har polisen gått vidare med det? Han har två halvbröder, en i Sollefteå och en i Stockholm. Han var inte ledsen överhuvudtaget när hans pappa dog..planerade bara vad han skulle köpa för arvet..en riktig psykopat. Det inte han kan få ska heller ingen annan ha.."

(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors 25 september 1987
Senast redigerad av echoesofglory 2016-11-07 kl. 21:19.
Citera
2016-11-07, 21:22
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Tänka sig vilka spekulationer det blir. Men, jag tycker att det är bra. Vad polisen bör göra nu är att rycka in den utpekade gärningsmannen. Han bör kunna redogöra för tiden för mordet där han faktiskt inte har något alibi. Förklara varför han inte ringde väninnan som släppte av Eva som han säger att han gjort. Undersöka om kniven ligger där det anonyma brevet angav. Det brevet kom till polisen för flera år sedan och såvitt som jag känner till är det inget som är undersökt.
Han bodde på Björstagatan, dörr i dörr med sin mamma, hon tvättade åt honom. Ska man skratta eller gråta.
Nu har han stängt sin fb, livrädd att polis och vissa andra ska se vad han skriver, men, vänners vänner är alltid redo att berätta vad han skriver...uppmanad från Krim att anmäla tv programmet... Ja ni hör ju själva.
870925, dracks det lite alkohol hos den utpekade, han var inte nykter, därför tog han cykeln först...och han blev sedd. Hur har polisen gått vidare med det? Han har två halvbröder, en i Sollefteå och en i Stockholm. Han var inte ledsen överhuvudtaget när hans pappa dog..planerade bara vad han skulle köpa för arvet..en riktig psykopat. Det inte han kan få ska heller ingen annan ha..
Kanske är det så att för de anhöriga är det alldeles färskt fortfarande, kanske orkar de inte vara med i tv..den utpekade har ju faktiskt förstört deras liv, kan inte tänka mig annat..

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Verkar dyka upp första gången i 'boanchga' s inlägg ovan. Trådsanning om du frågar mig.

Edit: Ooops två där.
Citera
2016-11-07, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Ponera nu att det fanns/finns en dagbok så är det inte alls säkert att den är "borta". Utan jag ser det mer som att det här är en utomordentlig trofé som gm (paj?) har i gömmorna. Skulle gissa i någon stuga/källare/bankfack eller liknande.

Sen bara en perifer fråga. Den här mannen (paj) som nämnts som gm. Har han några barn? Om så, bör väl dom närma sig Eva's ålder. Så jag funderar då hur vederbörande funderar kring att han tidigare bragt ett liv på en människa i deras ålder? Finns ju isf bara en person som kan svara på det.

Ja han har några vuxna söner (3 st?). Kanske tur att de är vuxna, i skolan hade de kanske blivit retade för att vara "Mr P's" barn...Rasterna hade blivit svåra.
Citera
2016-11-07, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Ja han har några vuxna söner (3 st?). Kanske tur att de är vuxna, i skolan hade de kanske blivit retade för att vara "Mr P's" barn...Rasterna hade blivit svåra.

I skolan skulle dom nog inte blivit retade för att dom kunde vara barn till någon som är snabb med kniven...dumt att chansa..status istället?? Mobbare ger sig på dom som verkar "ofarliga".
Citera
2016-11-07, 22:13
Medlem
Citat:
Det kan inte ha varit värt att ha honom för hästtransport, när dom visste hur elak han var och det var bäst att hålla sig undan från honom!!
Han gjorde sig nog väldigt snäll och hjälpsam han hoppades ju trots allt på att hon ville ha honom.
Citera
2016-11-07, 22:17
Medlem
Citat:
Jag menade naturligtvis hans intentioner att stöta på systern..Eva!!!!!!! Ursäkta att jag tjatar...men det kommer sig av att jag aldrig fått något riktigt svar på frågan..boanchga, som verkar veta allt...riktigt jävla ordentligt(?), har aldrig svarat så jag fattar hur det ligger till.

Skulle MrP alltså ha poppat upp som en fullfjädrad galning efter 3 år utan att dom närmaste märkt ett endaste dugg??????
Ja faktiskt, förstår inte vad som är så svårt att förstå. Han blev kränkt när hon gjorde klart för honom att det inte skulle bli något mellan dem. Man kränker inte den utpekade utan att det får konsekvenser och det visade det rejält med Eva. Kan tyvärr inte berätta varför jag vet men det är så det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in