Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Hade polisen haft tillgång till dagboken hade varken dom eller media kallat Mr P. för "pojkvännen" eftersom han inte var det. I dagboken kunde man givetvis läsa om den nya pojkvännen. Förmodligen lär det även ha stått en hel del om Mr P. och hur han har reagerat svartsjukt och aggresivt vid olika tillfällen. Bra att lägga beslag på den med andra ord.
Jag känner folk som har blivit förhörda om Eva-mordet. Vid tidpunkten för förhöret hade dessa personer knappt träffat, än mindre umgåtts med Eva på nästan ett decennium och lär alltså knappast ha varit omskrivna i den aktuella dagboken från 1987. Jag tror därför inte att dagboken har använts av polisen som underlag i sina kontakter/förfrågningar med Evas bekantskapskrets.
Nu kan jag absolut ha missat information här (då jag inte alls är lika inläst på detta fall som jag brukar vara innan jag ger mig in i debatter) men finns det verkligen information om vad som var skrivet i dagboken? Vet man ens om Eva skrev i sin dagbok fortfarande, om hon inte gjorde det så talar det väl snarast för att polisen hade dagboken då de som kontaktades som du skriver var bekanta från tidigare i hennes liv.
Jag upplever att mycket av det du skriver är spekulation, sånt du förutsätter att det skulle stå där men det är inget vi har en aning om.
Sammanfattningsvis:
Varifrån kommer uppgiften att hon, till att börja med, ö.h.t. hade en dagbok?
Om hon hade en, varifrån kommer uppgiften om att hon fortfarande skrev i den?