2019-04-08, 01:05
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Ett falskt vittnesmål om att Eva och Laban sågs kliva ur bilen på just den här platsen skulle omkullkasta ALLT som polisen, media och allmänheten tror sig "veta" om Evas sista minuter i livet och lämnar istället öppet för helt andra scenarier.

Intressant teori!

Vad hände egentligen hemma hos PAJ den 25 september 1987 efter det att ANNELI lämnat samkvämen? Är GN i maskopi med PAJ och BERIT? Ringde PAJ till GN? När dog EVA, och hur hamnade hon i skogsdungen? Mötte GN upp PAJ och BERIT i Långbacken? Var det BERIT som arrangerade mordplatsen efter det att GN och/eller PAJ dödat EVA och LABAN? Är GN samtligas alibi genom att vittna falskt om att BERIT släppte av EVA i korsningen?

Bra fråga! vad hände egentligen efter kl 21:00 när systern AS hade lämnat lägenheten?

Det här anonyma vittnet som alltså påstår sig ha sett hur Eva blev avsläppt i korsningen sent på kvällen, hur kunde hen se att det var just Eva Söderström som blev avsläppt? inte bara att det var en kvinna alltså, utan att det var Eva Söderström!? Ett ytterst skarpsynt
och stensäkert vittne alltså trots århundradets oväder, regn, rusk o beckmörker, det hela känns faktiskt lite märkligt.
Dessutom ska det ju enligt uppgift ha varit i stort sett folktomt ute på stan vid den här tidpunkten, så hur kunde det finnas ett vittne ute just där och då? alldeles i närheten av platsen där Eva påstås ha klivit ur en bil? Ja t.o.m. så pass nära att det anonyma vittnet kunde se att kvinnan var Eva Söderström, nja jag kommer nog fortsätta att vara väldigt skeptisk mot detta påstådda vittne...
Och om man tänker sig att vittnet befann sig inomhus så var ju avståndet till Eva och bilen i korsningen ännu längre, ja t.o.m. så långt ifrån händelsernas centrum att vittnet omöjligen skulle kunna urskilja VEM det var som lämnade bilen. Om det anonyma vittnet befann sig inomhus hade hen förmodligen endast kunnat se att det var en kvinna som lämnade en bil.

Hur som helst, (denna teori har tagits upp i tråden tidigare) om vi plockar bort det här anonyma vittnet så öppnar det upp för helt nya scenarion, som t.ex. att ES kan ha mördats, alt. bragts om livet betydligt tidigare, redan mellan kl 21:00 - 22:00 hemma i PAJ's lägenhet.

Eva hade 1-2 knivhugg i ryggen vilket ev. kan tyda på överrumpling. Hugget i magen samt dom resterande 7-8 huggen i bröstet skulle alltså rent hypotetiskt kunna ha utdelats i efterhand.
Majoriteten av alla mord sker mig veterligen dessutom i hemmiljö, inte utomhus och i synnerhet inte mitt under ett oväder som ingen människa frivilligt vill vistas ute i.
Å andra sidan är det ju väldigt "tryggt och säkert" att arrangera en mordplats under dessa väderförhållanden eftersom folk håller sig inne när ett kraftigt oväder drar förbi.

Hela historien om att Eva släpptes av i korsningen av "väninnan" för att promenera den sista biten hem ensam kan alltså vara en fabricerad historia, påhittad GM.
Glöm inte att det finns ingen människa, inget vittne som har sett Eva promenera ensam med Laban i riktning mot Bruket och föräldrahemmet.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-08 kl. 02:03.
Citera
2019-04-08, 02:32
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Hela historien om att Eva släpptes av i korsningen av "väninnan" för att promenera den sista biten hem ensam kan alltså vara en fabricerad historia, påhittad av GM.
Glöm inte att det finns ingen människa, inget vittne som har sett Eva promenera ensam med Laban i riktning mot Bruket och föräldrahemmet.

Tanken på att storyn om hur Eva fick skjuts från PAJ's lägenhet av "väninnan" och sen blev avsläppt efter vägen skulle kunna vara fabricerad av GM och hans medgärningsman är intressant. I det här fallet kan "väninnan" BÅ i egenskap av att ha varit hemlig kärlekspartner till PAJ ofrivilligt ha blivit indragen i den här mordhistorien och efter ett ev. dråp eller mord i PAJ's lägenhet tvingats/ hotats till att ljuga eftersom hon då förmodligen har varit tvungen att hjälpa till med att frakta bort Eva's kropp. Något som även skulle kunna vara förklaringen till BÅ's flytt på "livstid" från Kramfors.

Vid den här typen av alternativt scenario kan jag mycket väl tänka mig att PAJ är skyldig.
Men om man slaviskt följer den polisiära, officiella versionen om hur mordet har gått till så tycker jag PAJ känns mer osannolik som GM (det är kanske det som är meningen) och att det mer lutar åt att det är en galnings verk, någon som plötsligt dök upp där i mörkret, en psykiskt sjuk person som t ex. SE som fanns i Eva's närhet och som led av schizofreni.

Jag kan bara konstatera att om GM hade för avsikt att vilseleda polisen så har han verkligen lyckats med det.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-08 kl. 03:02.
Citera
2019-04-08, 03:57
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Eva hade 1-2 knivhugg i ryggen vilket ev. kan tyda på överrumpling. Hugget i magen samt dom resterande 7-8 huggen i bröstet skulle alltså rent hypotetiskt kunna ha utdelats i efterhand.
Varför hugger någon en annan så mycket?

Hat, svartsjuka och avund är tre plausibla anledningar till mord. Allvarliga psykiska störningar som schizofreni eller ren ondska är ytterligare två orsaker till att någon berövar en annans liv. Listan på argument kan göras lång.

PAJ var nog hatisk och svartsjuk, BERIT var avund, SE var psykotisk, GN var ond och OKÄND var hela baletten mot EVA.

Alla hade de ett eller flera motiv för att släcka EVAS låga.

Det har snart gått 32 år sedan EVA slocknade den 25 september 1987.
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-04-08 kl. 04:03.
Citera
2019-04-08, 04:27
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Det här anonyma vittnet som alltså påstår sig ha sett hur Eva blev avsläppt i korsningen sent på kvällen, hur kunde hen se att det var just Eva Söderström som blev avsläppt? inte bara att det var en kvinna alltså, utan att det var Eva Söderström!? Ett ytterst skarpsynt
och stensäkert vittne alltså trots århundradets oväder, regn, rusk o beckmörker, det hela känns faktiskt lite märkligt.
Det var nog bara GN som förankrade sitt alibi till Polisen genom att helt korrekt återge de faktiska omständigheterna som skedde i korsningen innan han själv regisserade slutet bland träd, sly och gräs i Långbackens skogsdunge.
Citera
2019-04-08, 10:02
Citat:
Bra fråga! vad hände egentligen efter kl 21:00 när systern AS hade lämnat lägenheten?

Dessutom ska det ju enligt uppgift ha varit i stort sett folktomt ute på stan vid den här tidpunkten, så hur kunde det finnas ett vittne ute just där och då? alldeles i närheten av platsen där Eva påstås ha klivit ur en bil? Ja t.o.m. så pass nära att det anonyma vittnet kunde se att kvinnan var Eva Söderström, nja jag kommer nog fortsätta att vara väldigt skeptisk mot detta påstådda vittne...
Och om man tänker sig att vittnet befann sig inomhus så var ju avståndet till Eva och bilen i korsningen ännu längre, ja t.o.m. så långt ifrån händelsernas centrum att vittnet omöjligen skulle kunna urskilja VEM det var som lämnade bilen. Om det anonyma vittnet befann sig inomhus hade hen förmodligen endast kunnat se att det var en kvinna som lämnade en bil.

Hur som helst, (denna teori har tagits upp i tråden tidigare) om vi plockar bort det här anonyma vittnet så öppnar det upp för helt nya scenarion, som t.ex. att ES kan ha mördats, alt. bragts om livet betydligt tidigare, redan mellan kl 21:00 - 22:00 hemma i PAJ's lägenhet.

Majoriteten av alla mord sker mig veterligen dessutom i hemmiljö, inte utomhus och i synnerhet inte mitt under ett oväder som ingen människa frivilligt vill vistas ute i.
Å andra sidan är det ju väldigt "tryggt och säkert" att arrangera en mordplats under dessa väderförhållanden eftersom folk håller sig inne när ett kraftigt oväder drar förbi.

Hela historien om att Eva släpptes av i korsningen av "väninnan" för att promenera den sista biten hem ensam kan alltså vara en fabricerad historia, påhittad GM.

Jag tror också på denna teori, hon mördades redan i lägenheten. Vittnet såg antagligen bara en kvinna stiga ur bilen och det kan lika gärna ha varit Berith, vittnet kan också vara arrangerat. Varör skulle ett vittne stå i fönstret och kolla när Eva släpptes av, vad är oddsen på det ?

Man arrangerade hela "gravplatsen" i efterhand, delade ut några extra knivhugg för att få det att se ut som en idiot som gått lös tog av Eva kläderna och lade upp dom på ett speciellt sätt.

Jag tror att dom två knivhuggen i ryggen hände när Eva och P älskade och det var BÅ som gjorde det i ren svartsjuka, mr P fick städa upp allt efteråt. Efter 3 veckor var BÅ vid sina sinnens fulla bruk igen och kunde återgå, men hon var tvungen att lämna Kramfors eftersom hon knappast kunde se sina vänner i ögonen igen.
Citera
2019-04-08, 12:19
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Man arrangerade hela "gravplatsen" i efterhand, delade ut några extra knivhugg för att få det att se ut som en idiot som gått lös tog av Eva kläderna och lade upp dom på ett speciellt sätt.
Förfarandet med EVAS kläder prydligt lagda vid sidan av hennes själlösa kropp förtäljer oss att gärningsmannen lider av en psykisk störning som t.ex. tvångssyndrom och kontrollbehov.

Det var inte en frisk person som berövade EVA livet. Säkerligen hade hennes baneman iakttagit EVA över tid, utan att ge sig tillkänna. När möjligheten gavs tog mördarens aphjärna över och samtliga spärrar släppte.

SE passar in på den beskrivningen, men det gör också GN. Det är känt att GN lider av depression enär han själv skriver om det på sina sociala medier. Kanske är det ångesten som gör sig påmind?
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-04-08 kl. 12:53.
Citera
2019-04-08, 17:31
Medlem
Majsargotts avatar
De personer som jag har pratat med säger att Mr P kunde få raseriutbrott av minsta småsak. Han har ju enligt uppgifter både här och i Svenska fall för FBI blivit "svart" i ögonen när Eva hade nämt någon killes hon var förtjust i.
Jag har väldigt svårt att tro att någon annan än Mr P är skyldig. Han blev vansinnig av svartsjuka helt enkelt.
GN må vara knepig men varför skulle han ev. Hög på substanser cykla iväg och mörda Eva? Om inte han också nu var kär i henne? Umgicks GN och Eva?
Citera
2019-04-08, 20:55
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
De personer som jag har pratat med säger att Mr P kunde få raseriutbrott av minsta småsak. Han har ju enligt uppgifter både här och i Svenska fall för FBI blivit "svart" i ögonen när Eva hade nämt någon killes hon var förtjust i.
Jag har väldigt svårt att tro att någon annan än Mr P är skyldig. Han blev vansinnig av svartsjuka helt enkelt.
GN må vara knepig men varför skulle han ev. Hög på substanser cykla iväg och mörda Eva? Om inte han också nu var kär i henne? Umgicks GN och Eva?
Att tro sig veta att PAJ är skyldig till mordet på EVA är inte detsamma som att verkligen veta att så är fallet.

Jag tror mig veta att det är GN som är skyldig till mordet på EVA eftersom han vid tiden bodde i direkt anslutning till händelseförloppet.

Andra tror sig veta att det är SE som är skyldig till mordet på EVA eftersom personen har allvarliga psykiska störningar och går omkring i högtidsdräkt.

Vissa tror sig veta att det är BERIT som är sky.... bla bla bla osv.

Att via hörsägen tro sig veta att PAJ blir svart i ögonen vid raseriutbrott är bara indicier på att han kan vara EVAS mördare.

Det räcker inte med att tro sig veta vem EVAS mördare är, utan konkreta bevis är det bara spekulationer från oss allvetare.
Citera
2019-04-08, 21:00
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Umgicks GN och Eva?
Det undrar jag också?
Citera
2019-04-08, 21:20
Medlem
Majsargotts avatar
Ja, det är ju ingen förutom mördaren som vet vem som mördade Eva..
Någon skrev (det kanske var du Badkarsrunkaren?) att GN var runt 30 år 1987, Eva var 27. Därför hade det varit intressant att veta om även GN ingick i Evas umgängeskrets. Med tanke på att SE gjorde det.
Citera
2019-04-08, 22:42
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ja, det är ju ingen förutom mördaren som vet vem som mördade Eva..
Någon skrev (det kanske var du Badkarsrunkaren?) att GN var runt 30 år 1987, Eva var 27. Därför hade det varit intressant att veta om även GN ingick i Evas umgängeskrets. Med tanke på att SE gjorde det.

SE ingick knappast i Eva's umgängeskrets men han fanns ju hela tiden i hennes närmaste omgivning och det är därmed möjligt att han kan ha varit förälskad i Eva på den tiden. Vidare är han alltså född samma år som Eva (-60) och dom bör därmed ha gått i samma klass åtminstone i högstadiet. SE skulle ha gått i Eva's klass i gymnasiet på Samhällslinjen, hans namn stod med på klasslistan men han dök aldrig upp den höstterminen. Kanske var det så att hans psykiska sjukdom debuterade vid den här tidpunkten?

GN var exakt 30 år 1987, han är född -57 och PAJ är född -56, sannolikheten för att dessa herrar känner varandra är väldigt stor, dom är jämngamla och båda är födda och uppväxta i lilla Kramfors, klart dom känner varandra.
Frågan är om GN ingick i Eva's umgängeskrets? Nej jag tror inte det, men hon kände givetvis till GN och dom kan ju ev. ha varit ytligt bekanta om inte annat. Att Eva visste vem GN var och vart han bodde är jag helt övertygad om med tanke på att GN bodde så pass nära Bruket och endast var 3 år äldre. PAJ kanske umgicks med GN ibland utan Eva det är möjligt. PAJ och GN träffades väl även ute på krogen ibland under -70 och -80-talet där man festade ihop med gemensamma vänner.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-08 kl. 23:02.
Citera
2019-04-09, 02:38
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Jag kan bara konstatera att om GM hade för avsikt att vilseleda polisen så har han verkligen lyckats med det.
Att som PAJ klampa in och kontaminera brottsplatsen var verkligen lyckat enär det vilseledde polisens förestående utredning rörande hans eventuella inblandning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in