Citat:
Alltså som jag minns (vilket kan vara fel efter alla dessa år) var ju att ES var en intellektuell tjej som inte gav sig i lag med vem som helst.
Däremot hennes syster hade ihop det med ett drägg, som kallades flix eller flax eller nåt. Hon var underlig på gränsen till socialt missanpassad, hennes kläder på den tiden visade på misär, tyckte jag då i alla fall (om jag minns rätt)
Och hur den sk. MrP senare kunde ha en relation med henne var då en gåta för mig, han såg ju hyfsad ut och hade haft många tjejer.
Vänskapsbanden mellan PG och ES är okänd
Men det här är min vaga minnesbild av det hela.
Däremot hennes syster hade ihop det med ett drägg, som kallades flix eller flax eller nåt. Hon var underlig på gränsen till socialt missanpassad, hennes kläder på den tiden visade på misär, tyckte jag då i alla fall (om jag minns rätt)
Och hur den sk. MrP senare kunde ha en relation med henne var då en gåta för mig, han såg ju hyfsad ut och hade haft många tjejer.
Vänskapsbanden mellan PG och ES är okänd
Men det här är min vaga minnesbild av det hela.
En bra och trovärdig motivbild har saknats i det här mordfallet. Men motivet kanske ändå finns här bland drägget, en koppling till det lokala knarket med en syster som umgicks i fel kretsar och ev. höll på att luras in i ett tyngre missbruk. Förenklat sett kan Eva ha velat "rädda" sin lillasyster från drogträsket och hon kom då in på "farlig mark" när hon började gräva i systerns umgängeskrets. Eva var inte dum och hade nog en del kunskap inom området och för att få ett slut på sånt här kan det tänkas att hon insåg att man måste komma åt dom eller den förser Kramfors-borna och ungdomarna med knark. Kan GN har varit en del i detta led? Han behöver inte ha varit stor-distributören utan det kan ju räcka med att han var den som ibland hade mindre partier som han sålde vidare till t.ex. ungdomarna och det drägg som Anneli ibland verkar ha umgåtts med, t.ex. "Flax" och liknande tyngre missbrukartyper.
Det passar in på GN's personlighet, han vill vara märkvärdig, synas och höras, vara en central viktig person. Kan han i 20-30 års åldern ha varit den eller en av dom som sålde droger i Pulvercity? Han verkar ju dessutom själv ha umgåtts flitigt i dessa kretsar. Att han sen blev psykiskt sjuk eller psykiskt avvikande kan också med stor sannolikhet ha med ett eget tidigare missbruk att göra. Och det inte behöver ha varit i någon större skala, man kan ju i princip få en psykos första gången man tar något.
Även dessa ev. rituella fantasier och historiska kopplingar kan ha med psykos och missbruk att göra, religiösa vanföreställningar förekommer ju. Om GN var inblandad i den lokala försäljningen av knark och Eva grävde i detta för att få fram vem som sålde droger till hennes syster så kan det vara motivet till mordet. Ponera att Eva hade snokat i det här en tid, att hon hade fått reda på att GN var spindeln i nätet och att hon nu skulle kontakta polisen och lämna infon. Djungeltelegrafen är inte att underskatta på en liten ort och GN kan i sådant fall ha fått reda på vad som väntade honom. Kanske hade Eva även börjat kvittra om hans sexuella läggning som uppdagade sig när hon sökte efter mer info kring hans person? Märkvärdige GN som njöt av att både synas och höras höll i sådant fall på att krossas och förgöras. Det skulle kunna vara motiv nog för en för en redan psykiskt instabil individ att i blint raseri mörda. GN höll på att förgöras och blev rasande, hatisk. Eva var tvungen att tystas nu den här helgen när hon var hemma på besök i Kramfors.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-03-14 kl. 15:48.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-03-14 kl. 15:48.