2016-10-28, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
Är det bara jag som tycker det är konstigt att Anneli lämnade P´s lägenhet tidigare? Eva och en vänninna var med Anneli hos Anneli´s pojkvän och Anneli gick därifrån och kvar var Eva och en väninna. Kanske jag som är lite gammaldags i tänket, att man inte stannar kvar hos någons pojkvän om flickvännen står en närmare? Och vart skulle Anneli, hem? Bodde hon hemma hos föräldrarna? Nån som vet hur pass mycket yngre än Eva hon är? Och den röda cykeln......om den nu efterfrågades varför sa inte Anneli att hon hade den i sin ägo? För visst sa de i programmet att den finns hos Evas syster nu?

Anneli hade gjort slut med P 1986 om jag minns rätt, ett uppbrott som P inte riktigt accepterade, cykeln var Annelis och Evas mors, kanske tänkte man inte ens tanken att den var inblandad 1987. Kanske gick man ned till källaren eller var den nu stod och såg att den var där och tänkte inte mer på det? Men hur tusan lyckades P smuggla in cykeln obemärkt?
Senast redigerad av echoesofglory 2016-10-28 kl. 16:45.
Citera
2016-10-28, 16:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Men hur tusan lyckades P smuggla in cykeln obemärkt?
Kanske kniven också kom därifrån?
Citera
2016-10-28, 16:47
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Anneli hade gjort slut med P 1986 om jag minns rätt, cykeln var Annelis och Evas mors, kanske tänkte man inte ens tanken att den var inblandad 1987. Kanske gick man ned till källaren eller var den nu stod och såg att den var där och tänkte inte mer på det?

Precis. Anneli kanske till och med nämnde att hon hade en röd damcykel i sin ägo redan 1987, men eftersom utredarna hängt upp sig på en utomstående person missade de den kreativa lösningen att mördaren kanske hade lånat Annelis cykel under mordnatten.
Citera
2016-10-28, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Tack för svar.
Det var ju ändock Sundsvallspolisen som utredde det här mordet (eller arbetade Öhman i Kramfors på den här tiden?) så jag tycker ändå att de inte borde vara så knutna till orten.
Men det låter ju märkligt om polisen säger att de gjort en ordentlig utredning på mannen, hur skulle han då ha förklarat sitt beteende på ett logiskt sätt och varför nämnde inte de anhöriga detta i programmet?

Det var många som jobbade med fallet, bla två från Rikskriminalen, otroligt märkligt ja.
Citera
2016-10-28, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Njae föräldrarna var ju hemma, du menar att fått med sig den därifrån tidigare? Kanske hade han nyckel dit?
Citera
2016-10-28, 16:51
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Enligt Safarik's teori så skulle detta var fullt möjligt. Safarik säger att när "Mr.P" under natten kom fram till Evas bostad och fann att hon inte var hemma så slog svartsjukan till hos mördaren. Då kanske han även tog kniven från huset.

Eller kanske mördaren hade kniven i sin bil och tog den då från handskfacket/bakluckan. Kanske detta är troligast...
Citera
2016-10-28, 16:53
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Jag är helsnurrig. Mina sista inlägg kan ni lägga åt sidan, har bara sovit 2 timmar inatt och jag är totalsnurrig just nu, måste sova för att hjärnan ska fungera.

Jag får inte ihop att barnen har 2 halvsyskon G Scherman och O Scherman.
Citera
2016-10-28, 16:54
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Njae föräldrarna var ju hemma, du menar att fått med sig den därifrån tidigare? Kanske hade han nyckel dit?

Mr.P höll på att hjälpa Eva flytta möbler och grejer till nya bostaden i Sundsvall...inte helt omöjligt att han hade tillgång till nyckel.
Citera
2016-10-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Jag är helsnurrig. Mina sista inlägg kan ni lägga åt sidan, har bara sovit 2 timmar inatt och jag är totalsnurrig just nu, måste sova för att hjärnan ska fungera.

Jag får inte ihop att barnen har 2 halvsyskon G Scherman och O Scherman.

Ingen fara, kom tillbaks när du vilat upp dig.
Citera
2016-10-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Mr.P höll på att hjälpa Eva flytta möbler och grejer till nya bostaden i Sundsvall...inte helt omöjligt att han hade tillgång till nyckel.

Kanske tänkte man inte ens på att låsa dörrarna på den här tiden, lite långsökt kanske..Men jag tror snarare han i tog kniven i vredesmod från sin egen lägenhet, var det alltså en ovanligt lång kniv? Det står ju inte så mycket om mordvapnet..
Citera
2016-10-28, 16:59
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Kanske tänkte man inte ens på att låsa dörrarna på den här tiden, lite långsökt kanske..Men jag tror snarare han i tog kniven i vredesmod från sin egen lägenhet, men det var alltså en ovanligt lång kniv?

Kniven var 25 cm lång tror jag Mark Safarik sade i programmet.
Citera
2016-10-28, 17:07
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praeteritum
Clownvarning på TV4s program. Experterna sa ingenting om den ende personen som varit misstänkt för mordet på Eva alltså cykelmannen. Varför?

Men det gjorde dem ju i början, såg du inte programmet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in