Citat:
Ursprungligen postat av
Sinclair
Jag får ändå inte riktigt planen att gå ihop. Bilfärden hela vägen från Mr P:s lägenhet till Evas föräldrahem tar väl inte mer än tio minuter. Första hälften som åktes tar alltså fem. Sedan är det väl max tio minuters promenad till mordplatsen inklusive att Laban pinkar.
Om Mr P enl teorin kör efter så borde han då tro att Eva var framme när han kom. Han ska alltså då ha väntat tills besökarna lämnat - minst två minuter, kört dit - tio minuter, parkerat en bit bort och gått dit, hunnit konstatera att hon inte var hemma utan att väcka hennes föräldrar och tagit cykel i motstt riktning. Mig förefaller det märkligt att hon inte inklusive hundpromenaden redan var framme.
Säg att han väntade 3 min. efter att dom lämnade, sen tar det 1 min. att ta sig till bilen och 3 min. att köra till Eva's föräldrahem
= 7 min.
Eva lämnar lägenheten, säg att det tar 2 min. innan väninnorna startar bilen, resväg 4-5 min. (kör långsammare, sitter och pratar), 2-3 min. extra prat och avsked vid bilen i korsningen, Eva ska ju flytta dagen efter osv. därefter tar det ca. 6-7 min. för henne att gå sträckan fram till mordplatsen
= 14 min-17 min. Där har du mördarens 7 minuter till godo.