Citat:
Ursprungligen postat av
habet
Just det där funderar jag också på. Om han tog med sig en sådan kniv som beskrivs så måste han ju ha tänkt använda den till något och hade han i så fall tänkt göra det i föräldrarnas hus?
En annan sak jag funderar över är det här att han setts totalt dyngsur någonstans (var det på puben?) om han då kom direkt från mordplatsen (det måste väl vara det Safarik åsyftade med att han var dyngsur) så borde han väl efter den typen av våld var helt nerblodad om han inte hade bytt kläder.
Jag tycker det finns mycket som är märkligt med mr P´s uppträdande den kvällen (om det stämmer som sägs i programmet) men jag tycker också att det finns många saker som känns väldigt tillrättalagt med den teori som presenterades av Åström o Safarik. Precis som 'Echoes' är inne på så får jag inte ihop det där med cykeln och bilen och då menar jag även vittnet som höll på att bli överkört av cyklisten.
Ja, just tanken att han skulle ställa till en våldsam scen hemma hos hennes föräldrar, än mindre mörda henne där verkar inte så troligt. I så fall borde han ha en historia av att gå bärsärkagång och slåss. Det enda vittnesmålet var att han ska ha måttat ett slag (tydligen utan att träffa, kanske avbrutit det) mot Anneli när de var ihop och han var full. När de bröt upp?
Hn kan ju inte ha framstått som hur galen som helst, då skulle de väl inte sitta och planera hädttävlingar tillsammans en fredagskväll?
Jag kan bara komma på ett rimligt scenario. Nämligen om de stämmer möte, kanske för att tala ut. Eva vill varken stanna hos honom när de andra går eller ens låta dem veta det. Därför kommer de överens om att ses ungefär vid mordplatsen. Det förklarar då varför hon vill bli avsläppt, hon skyller på hunden.
Men vi behöver mer fakta. När började det t ex regna?