Citat:
Ursprungligen postat av lawrence larson
OT
En polare brorsa stod högvakt på slottet under värnplikten. De hade tydliga instruktioner om vilka bilar som skulle få komma in. En kväll stod en gammal Porsche framför porten. Eftersom bilen inte fanns med på vaktens lista så ignorerade han den. Trots att bilens förare blinkade febrilt med ljusen så fortsatte min polares brorsa att ignorera bilen. Till slut öppnades bildörren och en synnerligen irriterad man springer fram till den stackars vakten och säger argt: "Du kan väl öppna för mig åtminstone. Jag är i alla fall Kung".
Jo kungen kommer tydligen rätt ofta i bilar som inte finns registrerade.
vet en som stod högvakt och dom hade order att skjuta mot bilar som kom i hög fart mot porten,och det kom en BMW utan tillstånd i hög fart mot porten,men han besinnade ju sig,och givetvis var det kungen som glömt vad han körde för bil.
Så den personen har inte mycket till övers för Sveriges kung.
Jag har träffat honom under militära omständigheter,då den militära planeringen klickat rejält och vi beväringar var enormt uppretade och frusterade,och eklöven irrade planlöst runt och vågade inte möta någon med Blicken.Då kom kungen och gav beröm och klappade folk på axeln vilket lättade upp stämningen direkt,han verkar ha lite pejl i varje fall.