2006-01-11, 21:00
Medlem
Minkybabys avatar
Trevlig kändis jag träffat :
Tommy "Baloo" Berggren , gammal Djurgårdsspelare, kom en fredagseftermiddag fram till mig och min dotter i Solna C och började prata eftersom hon hade djurgårdsmössa på sig.
Glad, trevlig, pratsam och full som som en kastrull (Tommy alltså, inte jag...)
Citera
2006-01-12, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markattan
.
Rob n Raz- (om någon minns) Rasmus är jävligt trevlig, Robban kaxig och var ofta påtänd.
"Men skit i han nu fan han e colatorsk han köpte ett g av mig, jag känner honom han e helt borta"
Citera
2006-01-13, 08:51
Medlem
qwerty1339s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillis
En i bekantskapen satte på Mendez när han var i Kristianstad för några år sedan. han var ju uptagen och allt sånt men det hindrade inte honom. Det finns bevis för det också för han glömde någonting jag inte kommer på vad det var, typ ring eller klocka. klocka var det nog

Mendez var en lite fjant som blev skitsur när han inte gick vidare i Melodifestivalen 2003. Han började kasta saker runt omkring sig när han inte gick vidare. Satt och buade och hade sig. Han dementerade visst sen i tidningarna och skyllde på nån kompis på sidan men han var fan värst själv..jävla fåne.

Pernilla Wahlgren och Jan Johansen ..trevliga
Jill Johnsson ...trevlig
Per Bjurman Aftonbladet trevlig men blyg som fan.
Hans Rosenfeldt ...trevlig
Ulf Brunnberg...jävligt sjysst. Står för sina åsikter. Kan verka dryg men var inte det alls...inte mot mig iallfall...
Citera
2006-01-15, 14:04
Medlem
Malarkeys avatar
Ulf Brunnberg är skit otrevlig. En vän som jobbade i östermalms gallerian fick en djävulisk utskällning
Citera
2006-01-15, 18:38
Medlem
GJEs avatar
Mina intryck

~Sport~
Tomas Brolin - Var världens snällaste goaste, sen fick han hybris och blev en sur jävel.
Johnny Fedel - Partyglad, trevlig.
Andreas Ravelli - Supertrevlig, full av bus och upptåg.
Martin Dahlin - Trevlig om man redan känner nån av hans bekanta, lite dryg annars.
Jonas Thern - Lite lugnare och tystare än sina gamla MFF'are men rar.
"Butta" Johansson - Skitkul kille!!!
Marre Cz...vad han nu heter - Korrekt, trevlig.

~Musik~
Joakim Thåström - En av de absolut dumdrygaste människor jag träffat.
Helen Sjöholm - Verkar ha glömt sitt ursprung... en släng av hybris där också.
Lemmy - Oj vilken rackarns trevlig prick!!!
Carl-Anton - Jättesnäll och rar mysfarbror.
Carola - Diva alla kategorier!!!!
Dregen - Lättpratad, rolig.
Anna Book - Sett både en jättetrevlig och glad Anna och en ganska sur och otrevlig Anna med lite "här kommer ju jag-attityd".

~Skådisar~
Izabella Scorupco - Ödmjuk och supergullig.
Stellan Skarsgård - Inte ens en antydan till hybris.
Björn Kjellman - Lite disträ men snäll.

~Övrigt~
Tarras-Wahlberg - Gud en så sanslöst bitchig människa.
Tomas Bodström - Som fobollsspelare, helt underbart jätterolig partykille.
Sofia Wistam - Alldeles vanlig trevlig tjej.

Nu står det still.. kommer säkert på fler efterhand.
Citera
2006-01-16, 01:56
Medlem
qwerty1339s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malarkey
Ulf Brunnberg är skit otrevlig. En vän som jobbade i östermalms gallerian fick en djävulisk utskällning

Och jag har jobbat med honom under några månader och han var då trevlig....
Alla kan ha en skitdag och din vän kanske behövde en bassning
Citera
2006-01-16, 02:09
Moderator
Oddballs avatar
Robert Aschberg - Trevlig och glimten i ögat.
Johan "Plexus" Oldenmark - Kanontrevlig och genomsnäll.
Nanne Grönwall - Glad och även hon trevlig.
Kjell Bergqvist - Jävligt trevlig och pratsam, rolig.
Yvonne Ryding - Glad, sprallig, snäll & korkad.
Christer Sturmark - Dryg, överspänd.
Citera
2006-01-16, 10:50
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GJE
Mina intryck

~Sport~
Tomas Brolin - Var världens snällaste goaste, sen fick han hybris och blev en sur jävel.
Johnny Fedel - Partyglad, trevlig.
Andreas Ravelli - Supertrevlig, full av bus och upptåg.
Martin Dahlin - Trevlig om man redan känner nån av hans bekanta, lite dryg annars.
Jonas Thern - Lite lugnare och tystare än sina gamla MFF'are men rar.
"Butta" Johansson - Skitkul kille!!!
Marre Cz...vad han nu heter - Korrekt, trevlig.

~Musik~
Joakim Thåström - En av de absolut dumdrygaste människor jag träffat.
Helen Sjöholm - Verkar ha glömt sitt ursprung... en släng av hybris där också.
Lemmy - Oj vilken rackarns trevlig prick!!!
Carl-Anton - Jättesnäll och rar mysfarbror.
Carola - Diva alla kategorier!!!!
Dregen - Lättpratad, rolig.
Anna Book - Sett både en jättetrevlig och glad Anna och en ganska sur och otrevlig Anna med lite "här kommer ju jag-attityd".

~Skådisar~
Izabella Scorupco - Ödmjuk och supergullig.
Stellan Skarsgård - Inte ens en antydan till hybris.
Björn Kjellman - Lite disträ men snäll.

~Övrigt~
Tarras-Wahlberg - Gud en så sanslöst bitchig människa.
Tomas Bodström - Som fobollsspelare, helt underbart jätterolig partykille.
Sofia Wistam - Alldeles vanlig trevlig tjej.

Nu står det still.. kommer säkert på fler efterhand.

Av någon anledning hoppas jag att detta är de kändisar du träffat och att du INTE suttit på kammaren och fantiserat ihop detta med en Hänt i veckan i vänsterhanden och något annat i högerhanden. Helen Sjöholm till Lemmy till Carl-anton. Makes me wonder...
Citera
2006-01-16, 13:44
Medlem
GJEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Av någon anledning hoppas jag att detta är de kändisar du träffat och att du INTE suttit på kammaren och fantiserat ihop detta med en Hänt i veckan i vänsterhanden och något annat i högerhanden. Helen Sjöholm till Lemmy till Carl-anton. Makes me wonder...

Ingen risk fast spridningen är ju rätt intressant.
Några kommer från min "hemstad", andra har jag träffat genom mitt ex (fotbollsspelare), några genom mitt jobb och ytterligare några genom min nuvarande sambo som jobbat en del med PA.

Jag lär komma på flera..men oftast är det ju människor man mött enstaka gånger och intrycken baseras på bara det. Lite småtrist då egentligen.
Citera
2006-01-16, 16:56
Medlem
Upofs avatar
Då jag först flyttade till England fick jag ett jobb i en vinbutik i ett "finare" område i London (Gerrard's Cross), där jag stannade något år. Mina nya kollegor varnade mig då för vissa "kändisar" (nån A- flesta B- och C- dito) som var stammisar där.

Den absolut värsta enligt dem var Cilla Black - vet inte hur (o)känd hon är i Sverige, men åtminstone i England en superstjärna; gammal 60-tals-sångerska med flera listettor, och sedan 80-talet programledare i tv för bland annat "Blind Date" mfl på ITV.

Hon är hur som helst ett riktigt charmtroll i tv, med stort skratt och brukar dra anekdoter från den tiden hon hängde med Beatles i Liverpools rock-klubbar, men långt långt ifrån trevlig privat.

Döm därför hur skärrad jag blev några veckor efter jag börjat hur jag ser en limousine stanna till, o ut kommer denna rödtott med stor (äkta?) päls o trillar in i butiken. Vid tillfället, c:a 1 på eftermiddagen, jobbade jag dessutom ensam...

Det första hon kväker ut sig (och INTE på den liverpudlian-dialekt man är van vid från tv, utan Queen's English) är

"Jag måste verkligen klaga på de rekommendationer som din kollega gav mig förra gången; de vinerna saboterade hela min middag!!" (ja, ja, fast på engelska...)

Därefter ville hon att jag skulle ge henne rekommendationer på goda vita och röda viner. Nota bene; kallsvettandes och utan nån egentlig utbildning på området försökte jag desperat komma på vad tidigare kunder sagt om olika sorter, o stammandes krystade jag fram ett urval.

Tänkte nog att min karriär skulle bli kortvarig, men när min chef senare körde ut beställningen så hade hon tydligen gett ett godkännande (hon fick med sig en flaska av vardera), så jag klarade eldsprovet, o hon var inte otrevlig nån gång mot mig efter detta, under tiden jag jobbade där.

Dock väldigt snål, hon gav aldrig dricks trots att betydligt mindre kända personer alltid gav generöst då man "gick en extra mile"... Med tanke på att vi tjänade cirka 60 spänn i timmen dömde vi väl folk rätt mycket efter deras generositet, är jag rädd...

För övrigt använde mina kollegor videoupptagningen av detta möte mellan mig o Cilla som skrattsalve-band under lång lång tid. Jag såg verkligen för ynklig ut på bandet, stora svettpärlor och darriga steg... Hatar att jag blev så "star struck"!

En annan kändis (åter kanske okänd här?) var Des O'Connor, tv-stjärna; mycket osympatisk och olik sin persona i rutan. Men hans (30 år yngre !!) fru från Australien; en professionell dansare, var helt ljuvlig, o jag passade ofta på att flirta lite smått med henne, som gav tillbaka med samma mynt...

Svenska kändisar har jag inte haft så många möten med:

Thomas Ledin - arrogant och otålig typ, som förväntar sig att alla ska inse hans storhet (enligt honom själv)

Carl-Philip - snäll och verkligen inte arrogant

Ingvar Oldsberg - käck o oförarglig, artig (nykter)

Alexander Schiöld - bläääh, fullständigt egotrippad

Victoria Larsson (Farmen, Goa etc) - ljuvligt rak och precis som hon är på tv
Citera
2006-01-18, 10:58
Medlem
Philliss avatar
Cilla Black är väl mest känd här för "Anyone who had a heart"
Citera
2006-01-18, 16:40
Medlem
magpies avatar
Spelade inte Agneta Fältskog in en cover på en av Cilla Blacks låtar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in