2009-03-17, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mazarin2
Gert Fylking är en osedvanligt obehaglig människa.

När jag träffade honom på en fest så tafsade han på mig hela kvällen och berättade en massa skit, om hur han skrev en bok som handlade om mig (ehh vi hade precis mötts).
Sedan blev det efterfest för ca 10 pers, jag råkade då hamna brevid Fylking i soffan (sittandes) då smyger han in handen under min klänning och in under mina trosor....
Han visar också i mitt öra att han vill att jag ska följa med till hans hotellrum. Han tjatar verkligen om det, och menar på att han vet att jag vill.

Jag blev riktigt illa berörd. Snuskgubbe!

När och var hände detta?
Citera
2009-03-17, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ewws
Wiehe är ett av de obehagligaste kryp vi har i faunan. På något märkligt vis har han lyckats slå mynt av sin vänsterprofilering. Att han inte tar sina miljoner och emigrerar till nåt av sina kommunistiksa paradis i latinamerika. Björn Afzelius (frid över hans minne) gick åtminstone från ord till handling och skänkte pengar – dessvärre till Kuba men det var ändå ett mera hedervärt agerande än Wiehe presterar.

Att du inte gillar att han är vänster är inte detsamma som att han är en obehaglig person.

De jag känner som träffat Wiehe säger att han är en mjuk, vänlig person som är ganska "vanlig" och nertonad.
Citera
2009-03-17, 15:12
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heathcliff.
Att du inte gillar att han är vänster är inte detsamma som att han är en obehaglig person.

De jag känner som träffat Wiehe säger att han är en mjuk, vänlig person som är ganska "vanlig" och nertonad.

Den värsta sorten således, en stealthkommunist!
Citera
2009-03-17, 15:19
Bannlyst
Det finns många kulturborgare med feta bostadsrätter som åker weekendresor till new york och har dyrt "land" i skärgården och som var "vänster" 1968 och idag inbillar sig vara lite vänsterfortfarande, fast de egentligen är folkpartister. Kulturborgare är ett bra ord,

Mikael Wiehe är väl en sån person antarjag. Dock brukar kulturborgare vara ganska trevliga , och så är ju Wiehe också, så jag anser nog inte att han faller under trådens ämne riktigt. Man får väl starta en ny tråd om "kändisarvars politiska åsikter ni hatar" istället.
Citera
2009-03-17, 15:24
Bannlyst
Citat:

För mig hänger obehaglig person och kommunist ofta samman. I fallet Wiehe är det tveklöst så. Jag tycker illa om honom på grund av att han är kommunist och inte lever som han lär. Även om han hade gått klädd i säck och aska hade jag för övrigt tyckt illa om honom. Diktaturförespråkare väcker nämligen inte varma känslor hos mig i alla fall.
Citera
2009-03-17, 15:31
Bannlyst
Citat:
För mig hänger obehaglig person och kommunist ofta samman. I fallet Wiehe är det tveklöst så. Jag tycker illa om honom på grund av att han är kommunist och inte lever som han lär. Även om han hade gått klädd i säck och aska hade jag för övrigt tyckt illa om honom. Diktaturförespråkare väcker nämligen inte varma känslor hos mig i alla fall.

Dina politiska åsikter hör väl egentligen inte samman med den här tråden. Eller ska vi börja räkna upp alla partiledare i de partier vi inte gillar och kalla dem "obehagliga" för att de har åsikter som skiljer sig från våra?

Dessutom betvivlar jag starkt att Mikael Viehe av idag stödjer kommunistdiktaturer och totalitära samhällen. Möjligtvis när han var med i Hoola Bandola, folk var lite mer naiva på den tiden.
Citera
2009-03-17, 16:00
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Dina politiska åsikter hör väl egentligen inte samman med den här tråden. Eller ska vi börja räkna upp alla partiledare i de partier vi inte gillar och kalla dem "obehagliga" för att de har åsikter som skiljer sig från våra?

Dessutom betvivlar jag starkt att Mikael Viehe av idag stödjer kommunistdiktaturer och totalitära samhällen. Möjligtvis när han var med i Hoola Bandola, folk var lite mer naiva på den tiden.
Tja, han tyckte (tycker) ju att Cuba var ett "rättesnöre"..
Citera
2009-03-19, 23:03
Medlem
Leif GW Persson är fruktansvärt otrevlig. Har låst upp och öppnat upp dörren åt honom en gång på Polishögskolan när han var där. Han tittade inte ens åt mig utan gick bara in. I skolkafeterian har han trängt sig förbi kön för att köpa kaffe, utan att ge någon förklaring. Ett riktigt ärkesvin. Bara för att man var bästis med Jan Stenbeck får man inte bete sig hur som helst.
Citera
2009-03-20, 01:54
Medlem
Citat:
Wiehe är ett av de obehagligaste kryp vi har i faunan. På något märkligt vis har han lyckats slå mynt av sin vänsterprofilering. Att han inte tar sina miljoner och emigrerar till nåt av sina kommunistiksa paradis i latinamerika. Björn Afzelius (frid över hans minne) gick åtminstone från ord till handling och skänkte pengar – dessvärre till Kuba men det var ändå ett mera hedervärt agerande än Wiehe presterar.

Instämmer där.

Han är ett riktigt slemmigt äckel enligt min mor som på den gamla goda tiden dejtade en annan medlem (ej Afzelius) i deras lilla hoola bandoola.

Fick en annan spännande erfarenhet av honom för ett par år sedan när vi skulle ordna en anti-rasistmanifestation 30 november, då (viserligen hans manager) avfärdade oss med att "vi inte hade råd" till honom som talare.

Känns mera som hans politiska agenda är ett sätt att marknadsföra sig på.
Citera
2009-03-22, 00:40
Bannlyst
Ja, han ska ju, som en av sveriges mer folkkära popartister naturligtvis ställa upp gratis eller för låg ersättning eftersom han är "vänster". annars är han såklart "vidrig" och "äcklig".

((sarkasm))
Citera
2009-03-22, 00:51
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Eller Mikael Wiehe....
Som för övrigt är riktigt dryg..

Wiehe har alltså flyttat till Djursholm, från Malmö till Djursholm? Tidigare okända fakta således!
Citera
2009-03-22, 00:53
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:

Och plötsligt har ewws kommit över sin dyslexi...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in