Hej. Jag tog körkort någon gång i början av 2011, B körkort. I december 2011 så hamnade jag i fyllecell dvs en LOB och under hösten 2012 så gjorde jag mig skyldig till ett ringa narkotikabrott positiv på cannabis samt innehav 1g cannabis och innehav av 2st diazepam tabletter(ångestdämpande vet ej vilken "sort").
Mitt körkort vart då återkallat och jag fick en spärrtid tills i september år 2013. Och nu under sommaren i juni så tackade man dumt nog ja till ett par puffar på en spliff och jag vart dagen efter stoppad av polisen när man var ute o knalla och fick då lämna ett UP pga min historik
Jag åkte då på ett nytt ringa narkotikabrott enbart eget bruk men inget innehav eller så.. Nu lever jag helt drogfritt och vill verkligen ta ett nytt körkort för att kunna ta mig ut på arbetsmarknaden
Men hur kommer detta att gå? Eftersom min spärrtid har löpt ut kan jag ansöka om ett nytt körkortstillstånd förmodar jag, men hur ser man på det ringa narkotikabrottet som skedde i sommras? Finns det en risk att man lägger på en ny spärrtid eller kanske kan man öka längden på övervakningen i istället så att jag får lämna urinprov i 12mån istället för 6mån som jag förstått att det brukar vara?
Skulle vara asnice om någon skulle kunna gissa vad som kommer att hända med mitt fall om jag nu ansöker om körkortstillstånd, vill verkligen ha körkort och bangar inte för att bevisa min drogfrihet så länge det krävs. Tack på förhand!