Hej har lite ytterligare fundering kring min fråga på förra sidan:
Citat:
Hej jag ska ansöka om körkortstillstånd nu, och har en dum fråga.
För två år sen åkte jag dit på ringa narkotikabrott, strafföreläggande med 2500:- dagsböter, har ingen annan historia med polis eller soc. Det jag undrar är vad jag ska skriva på
Citat:
Har du eller har du haft beroende eller missbruk av alkohol, droger eller läkemedel?
Ja
Nej
Om du svarat ja på frågan, hur länge sedan var det?
*edit det var gräs, de tog mig när jag rökte samt för det jag hade på mig, ~7g. Men missbruk liksom, ska jag ens skriva det?
Tar det längre tid att behandla en ansökan när belastningsregister/ringa narkotikabrott är en faktor? Jag behöver egentligen köra igång typ nu..
Har pga min idioti satt mig i en situation där körkortsutbildningen är betald redan men mitt körkortstillstånd har jag inte, och jag har heller inte råd att bekosta några pissprover.
Sen så lydde jag snubben på förra sidans råd och svarade nej på den här beroende/missbruk-frågan och undrar om det verkligen var det bästa. Funderar på att ringa transportstyrelsen. Förutsatt att de har min ansökan, kan de säga ifall det kommer gå igenom eller inte? Jag måste verkligen veta så snabbt som möjligt..