2013-10-29, 19:57
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
common fellas help me pallar inte betala staten mer jävla hor pengar

Snälla, avstå från att köra bil hädanefter. Ditt körkort kommer definitivt att tas ifrån dig, om det du skriver stämmer. Om du lyckas ta dig ur drogträsket, så KANSKE du efter en lång tid kan få det tillbaka, men då krävs nog ny uppkörning/teoritest. Var glad för att du inte har kört ihjäl någon liten tjej/kille på väg till sin första skoldag.
Citera
2013-10-29, 20:15
Medlem
elementalitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Snälla, avstå från att köra bil hädanefter. Ditt körkort kommer definitivt att tas ifrån dig, om det du skriver stämmer. Om du lyckas ta dig ur drogträsket, så KANSKE du efter en lång tid kan få det tillbaka, men då krävs nog ny uppkörning/teoritest. Var glad för att du inte har kört ihjäl någon liten tjej/kille på väg till sin första skoldag.
Men din jävla idiot fitta va fan är ditt äckliga problem jag bad om att få hjälp inte att bli nersparkad på omfg. Har jag ens sagt att jag kört bil under tiden eller liknande svar NEJ och om jag ska köra över någon i framtiden så blir det nog dig med lite flyt
Citera
2013-10-29, 20:18
Medlem
elementalitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten
Du är verkligen tvärkörd och kan glömma att inneha körkort än på ett par år.

I vissa fall hjälper det att inkomma med yttrande och intyg av olika slag men i ditt fall är det verkligen helt kört och jag är förvånad att man inte dragit ditt körkort tidigare.

Om du har tur så kommer du få möjlighet att lämna regelbundna urinprover på egen bekostnad. Men jag tvivlar på att du ens kommer få den möjligheten det närmsta året i varje fall. Först därefter kanske du får sådan möjlighet.
mannen varför svarar du ens på frågor som du inte vet och jag bad om hjälp med ett yttrande inte din jävla gissningar för du verkar tvär keff. Bara för man torskat för ett par år sedan och torskar innehav skjuter dom inte upp körkortet flera år din pajjas. det som kan hända är att jag behöver pisssa och jag är ren så det är inte problemet. jävla fittmongon som inte svarar på frågorna kan sitta med sin finnar och spamma vidare haha
Citera
2013-10-29, 20:37
Medlem
S.O.Stolps avatar
flakmopedisten har nog till viss del rätt i det hen säger. Om det har det gått så långt att transportyrelsen skickat det här brevet till dig så ska ju ditt körkort återkallas, enligt dom. Att du får yttra dig innan beslut fattas är bara en formalitet som följer av förvaltningslagen.

Å andra sidan kan ett väl underbyggt yttrande göra skillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av elementality
Du har enligt godkänt strafföreläggande gjort dig skyldig till narkotikabrott genom att olovligen ha innehaft 0.6gram mdma och 8g gram cannabis. I polisförhör daterat den x augusti, har du uppgett att ovanstående narkotika var för eget bruk.

Du har även omhändertagits enligt LOB ( dagen innan samma dag )
För att formulera ett yttrande är det bra att veta när detta skedde, alltså vilket år?
Citera
2013-10-29, 20:47
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Men din jävla idiot fitta va fan är ditt äckliga problem jag bad om att få hjälp inte att bli nersparkad på omfg. Har jag ens sagt att jag kört bil under tiden eller liknande svar NEJ och om jag ska köra över någon i framtiden så blir det nog dig med lite flyt

Behöver jag förklara varför jag (och transportstyrelsen) tycker att du inte är lämpad att inneha körkort? Eller börjar du inse det själv?
Citera
2013-10-29, 20:49
Medlem
Du säger dig varit ren sedan 2009, ändå torskar du för "0.6gram mdma och 8g gram cannabis" då du ska på fest, stämmer det så långt?
Var det i år (2013) du torskade?
Om det var så, varför tänkte du börja igen? Eller var det för att sälja?
För att sätta ihop en story som kan verka trovärdig, behövs mer info, i rätten har vi hört det redan
Citera
2013-10-29, 20:53
Medlem
TS är ju ett redigt klappmongo.

TS bör yttra sig att han ångrar dessa handlingar djup och har påbörjat behandling. TS har inte råd att pissa dock, och TS får nog problem att bevisa sin renhet utan detta.
Citera
2013-10-29, 21:09
Moderator
Gordon Blixts avatar
elementalitys tråd infogad.

/Mod
Citera
2013-10-29, 23:56
Medlem
elementalitys avatar
ni är efterblivna dom kommer inte klappat och klart ta kortet dirket. ni verkar inte varit med om hur det fungerar när dom kollar sånt. droger så tar dom det inte bara sådär utan du får bevisa motsatsen så kääääften. och jag har pengar till piss era fån men jag lägger dem hellre på nått mer skojj. och eftersom jag inte röker är de inget problem lol.

Svar på vad man kan yttra sig om tack
Citera
2013-10-30, 00:17
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
mannen varför svarar du ens på frågor som du inte vet och jag bad om hjälp med ett yttrande inte din jävla gissningar för du verkar tvär keff. Bara för man torskat för ett par år sedan och torskar innehav skjuter dom inte upp körkortet flera år din pajjas. det som kan hända är att jag behöver pisssa och jag är ren så det är inte problemet. jävla fittmongon som inte svarar på frågorna kan sitta med sin finnar och spamma vidare haha
Jag har full koll på detta och du väljer att förkasta mitt svar eftersom det inte är vad du hade hoppats på!

Blir du mer glad och nöjd om jag istället svarar: Bara å neka dom har inga beviss!!! Det e ord mot ord! Säg att du har en gammal sjuk mormor! Kräv advokat! Du kommer få tillbaka körkortet inom nån månad dom blir fett skraja av advokat mannen!

Sanningen är den att du är rena skolboksexemplet på någon som i bästa fall får tillbaka körkortet efter att ha lämnat rena urinprover, i värsta fall så får du vänta något år eller två innan du kan få börja lämna urinprover. Om du får mer än ett års spärrtid så måste du dessutom ta om körkortet. Om du har prövotid räcker det med en dags spärrtid och du måste då ta om körkortet.
Inget intyg om sjuk gammal mormor eller arbete eller löfte om arbete som chaufför kommer hjälpa dig.
Citat:
Återkallelse av körkort

3 § Ett körkort ska återkallas, om
1. körkortshavaren har gjort sig skyldig till

a) grov vårdslöshet i trafik enligt 1 § andra stycket lagen (1951:649) om straff för vissa trafikbrott,
b) rattfylleri enligt 4 § samma lag,
c) grovt rattfylleri enligt 4 a § samma lag,
d) brott mot 30 § första, andra eller tredje stycket lagen (1990:1157) om säkerhet vid tunnelbana och spårväg, eller
e) brott mot 10 kap. 2 § första, andra eller tredje stycket järnvägslagen (2004:519),

2. körkortshavaren har brutit mot 5 § lagen om straff för vissa trafikbrott och överträdelsen inte kan anses som ringa,
3. körkortshavaren genom upprepade brott i väsentlig grad har visat bristande vilja eller förmåga att rätta sig efter de bestämmelser som gäller i trafikens eller trafiksäkerhetens intresse för förare av motordrivet fordon eller spårvagn,
4. körkortshavaren i annat fall vid förande av ett motordrivet fordon eller en spårvagn har överskridit högsta tillåtna hastighet, kört mot rött ljus, underlåtit att iaktta stopplikt, kört om vid övergångsställe eller brutit mot någon annan regel som är väsentlig från trafiksäkerhetssynpunkt, allt om överträdelsen inte kan anses som ringa,
5. körkortshavaren på grund av opålitlighet i nykterhetshänseende inte bör ha körkort,
6. det med hänsyn till annat brott som körkortshavaren har gjort sig skyldig till kan antas att han inte kommer att respektera trafikreglerna och visa hänsyn, omdöme och ansvar i trafiken eller om han på grund av sina personliga förhållanden i övrigt inte kan anses lämplig som förare av körkortspliktigt fordon,
7. körkortshavarens förutsättningar för rätt att köra ett körkortspliktigt fordon är så väsentligt begränsade genom sjukdom, skada eller dylikt att han från trafiksäkerhetssynpunkt inte längre bör ha körkort,
8. körkortshavaren inte följer ett föreläggande att ge in läkarintyg eller bevis om godkänt förarprov, eller
9. det fanns hinder mot att utfärda körkort vid tiden för utfärdandet och hindret fortfarande består. Lag (2011:1580).
Citat:
Du har enligt godkänt strafföreläggande gjort dig skyldig till narkotikabrott genom att olovligen ha innehaft 0.6gram mdma och 8g gram cannabis. I polisförhör daterat den x augusti, har du uppgett att ovanstående narkotika var för eget bruk och du hade köpt den för att du skulle på fest på kvällen. Vidare har du uppgett att du rökt cannabis från och till i några år nu, uppgifterna stöds av utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister fär det framgår att du gjort dig skyldig till narkotikabrott vid fyra tillfällen under 2009, men MDMA har du bara provat en gång tidigare.

Du har även omhändertagits enlight LOB ( dagen innan samma dag )
Fem narkotikabrott, en LOB, dokumenterat blandmissbruk enligt egna uppgifter. Tack o godnatt!
Senast redigerad av flakmopedisten 2013-10-30 kl. 00:27.
Citera
2013-10-30, 15:52
Medlem
elementalitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten
Jag har full koll på detta och du väljer att förkasta mitt svar eftersom det inte är vad du hade hoppats på!

Blir du mer glad och nöjd om jag istället svarar: Bara å neka dom har inga beviss!!! Det e ord mot ord! Säg att du har en gammal sjuk mormor! Kräv advokat! Du kommer få tillbaka körkortet inom nån månad dom blir fett skraja av advokat mannen!

Sanningen är den att du är rena skolboksexemplet på någon som i bästa fall får tillbaka körkortet efter att ha lämnat rena urinprover, i värsta fall så får du vänta något år eller två innan du kan få börja lämna urinprover. Om du får mer än ett års spärrtid så måste du dessutom ta om körkortet. Om du har prövotid räcker det med en dags spärrtid och du måste då ta om körkortet.
Inget intyg om sjuk gammal mormor eller arbete eller löfte om arbete som chaufför kommer hjälpa dig.

Fem narkotikabrott, en LOB, dokumenterat blandmissbruk enligt egna uppgifter. Tack o godnatt!
Sanningen är att du är en tönt med glasögon finnar inte har nån brud haha. Första gången man är inne på flashback och så dyker en riksmupp upp som du. att ni gillar att försöka sitta och dissa någon annonymt på ett forum gör mig lika glad som när du läser att jag torskat. att inser du själv vilken sorts person du är ? jag har insett och du är nog för ful för att vistas utomhus. fortfarande bad jag inte om eran åsikt om brottet utom om hjälp på själva yttrandet. sen det jag skrev i första inlägget så såg ni själva att dom inte kommer ta det barasådär det ska utredas men det vet ni väll fan inte vad det är för ni hänger på flashback och skriver kommentarer o skit lol. JÄVLAR VAD JAG SKA RÖKA EN FET NU FATTAR NI KNARK FAST LAGLIGT RC RESEARCH CHEMICALS SÅ JÄVLA NYTTIGT!!!!!!
ska inhalera riktiga research chemicals nu och bli hög som ett hus sen dra en lina sho och mararton runka i 10 timmar.

Till er normala som varit i sammma sits vad skrev ni i yttrandet?
ja, det var för nåra månader sen i år jag torskade fick nåra lax böter men annars vare 2009 grisen haffa en sist
Citera
2013-10-30, 19:39
Medlem
Citat:
Du har enligt godkänt strafföreläggande gjort dig skyldig till narkotikabrott genom att olovligen ha innehaft 0.6gram mdma och 8g gram cannabis. I polisförhör daterat den x augusti, har du uppgett att ovanstående narkotika var för eget bruk och du hade köpt den för att du skulle på fest på kvällen. Vidare har du uppgett att du rökt cannabis från och till i några år nu, uppgifterna stöds av utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister fär det framgår att du gjort dig skyldig till narkotikabrott vid fyra tillfällen under 2009, men MDMA har du bara provat en gång tidigare.

Du har även omhändertagits enlight LOB ( dagen innan samma dag )

Det som framkommit i ditt ärende gör att det ifrågasättas om du är pålitlig i nykterhetshänseende. Transportstyrelsen överväger att ingripa mot ditt körkort. Ett körkortsingripande innebär att ditt innehav återkallas eller att varning meddelas.

Du ger möjlighet att yttra dig i ditt ärende. Ditt yttrande ska kommit till transportstyrelsen senast den 8e nov 2013. använd den bifogade svarsblanketten. transportstyrelsen kommer att fatta beslut även om du inte har yttrat dig i tid.

Jag har ingen aning om vad jag ska skriva in för yttrande som kan hjälpa mig. någon som varit i samma sits ? jag håller fö inte på med droger längre så om jag behöver pissa gör mig inte så mkt men det kostar mycket pengar att betala för urinproven i 6mån. Jag har inte några problem att ljuga/ koka ihop den sjukaste historien eller säga att jag behöver kortet för ta hand om äldre släkting eller dylikt.
jag skulle uppskatta om någon har ett par tips ideer och så har jag VERKLIGEN nog med problem som det redan är så dehär kommer bara dra ner mig i träsket så vore najs med er hjälp.
Torskade en del 2009 men inget mer sen innan dess så kanske det kan hjälpa?
Om ni har tips motivera gärna osv. yttrandet kommer självklart inte jag skriva för ni ser ju hur dålig jag är på det så det kommer bli fint inskickat haha iaf xDD. Jobbar inte och är i 20 årsåldern så BEHÖVER igentligen inte körkortet till jobb elr så. common fellas help me pallar inte betala staten mer jävla hor pengar. om nån PMAR elr skickar ett grymmt svar skulle en belöning kanske också kunna ske

Utredaren vet inte exakt vilket datum du har brukat narkotika senast. Yttrandet är till för att du ska försäga dig och uppge vilket datum du senast tog något. Transportstyrelsen kan inte återkalla på enbart innehav, och 2009 ligger för långt tillbaka. Stycket om vad du gjorde 2009 är under all kritik och borde inte så med överhuvudtaget. Om du säger att du tog narkotika senast "5 augusti men du har inte tagit något sedan dess, du lovar!" så kommer utredaren att återkalla ditt körkort i 12 månader från just den 5 augusti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in