2009-04-28, 14:20
Medlem
Jag får alltid lite träningsverk i benen dagen efter ett pass.. Saknar den brutala träningsverken man hade 2 dagar efter sitt första gympass efter flera års slappande...det va skönt
Citera
2009-04-28, 14:25
Medlem
Fick inget riktigt svar... någon som kan svara på om högt protein intag tar bort träningsvärken så skulle jag vara tacksam!
Citera
2009-04-28, 14:27
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markizFB
Fick inget riktigt svar... någon som kan svara på om högt protein intag tar bort träningsvärken så skulle jag vara tacksam!

Är mycket tveksam att ett högt protte intag skulle ta bort träningsvärk, skulle vara bra om den personen som påstod det länkar en källa.

Och vad är ett högt protte intag?
Citera
2009-04-28, 14:29
Medlem
Superfoxs avatar
Jag får alltid träningsverk i bröst, det är också de som växer mest.
Citera
2009-04-28, 14:33
Medlem
BengtZzs avatar
Jag får sällan träningsvärk i rygg och axlar. Det är även de delarna som växer bäst, tillsammans med triceps. Fast triceps får jag alltid träningsvärk i.

Ben och bröst kan variera, har aldrig i hela mitt liv fått träningsvärk i magen heller.
Citera
2009-04-28, 14:38
Medlem
EvilAnnanass avatar
Jag får endast träningsvärk i bröst och triceps, tror det beror på att det är lättare att köra till faliure med bibehållen teknik vid bröst/triceps övningar om man gämför med ben, biceps och axlar.
Citera
2009-04-28, 15:04
Medlem
EvilAnnanass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Är mycket tveksam att ett högt protte intag skulle ta bort träningsvärk, skulle vara bra om den personen som påstod det länkar en källa.

Och vad är ett högt protte intag?
Mina polare som dricker protein (Gör inte jag) påstår att gymgrossistens energidryck Whey80 motverkar träningsvärk, dock är jag större, starkare och får mindre träningsvärk än dem
Citera
2009-04-28, 15:08
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilAnnanas
Mina polare som dricker protein (Gör inte jag) påstår att gymgrossistens energidryck Whey80 motverkar träningsvärk, dock är jag större, starkare och får mindre träningsvärk än dem
1. Betyder inte att deras proteinintag är större
2. Dumt att inte inta EAA eller Vassleprotein inkring styrketräning
3. Att du är större och starkare skulle inte ha någon som helst nedsatt eller uppsatt funktion kring träningsvärk heller
4. Antingen kanske de pushar sig för hårt, eller du för lite. Vilket leder till mindre träningsvärk för dig, jämfört med dem, i regel.

Slutsats:

Den infon du gav är värdelös
Citera
2009-04-28, 16:37
Medlem
ddlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive

En av EAAs effekter är minskad träningsvärk, så visst finns det någon koppling mellan proteinintag och träningsvärk. Jag får personligen betydligt mer träningsvärk om jag inte käkar ordentligt efter styrketräning.
Citera
2009-04-28, 17:14
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddls
En av EAAs effekter är minskad träningsvärk, så visst finns det någon koppling mellan proteinintag och träningsvärk. Jag får personligen betydligt mer träningsvärk om jag inte käkar ordentligt efter styrketräning.

Jaså?
Citera
2009-04-28, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Jaså?

Har också läst det i något seriösare sammanhang.
Citera
2009-04-28, 17:38
Medlem
Undercasts avatar
Mage och ben kan vara djävuslska ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in