2008-07-23, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
..............................

Läste en mening och visste att det var Fredrik som skrivit
Citera
2008-07-24, 04:12
Medlem
Vill bara tillägga lite egna fakta och teorier till det väldigt bra inlägget.

Det är inte enbart i excentrisk fas man får träningsvärk men eftersom man klarar runt 20% mer vikt då så kan den bli sinnesjuk istället för småjobbig efter en viloperiod.

Jag använder muskel/styrketester i nästan alla behandlingar jag utför och själv får ibland,en skadad muskel behöver inte smärta och en smärta kan uppstå utan skador utan bara för att hjärnan tror att rörelsen är skadlig så gör det ont och styrkan minskar till 50-60% av max och detta är ett skydd.

testar man muskler med träningsvärk så får man flummiga svar som man inte skulle få med vilad muskel,jag ska inte gå djupare för det är väldigt krångligt att gå igenom snabbt.

Jag har dock märkt att det är mer vid kemisk obalans imuskeln som det blir den värsta värken,att den sedan minskar eller upphör helt är enligt min ödmjuka åsikt att träningsvärk beror dels på inflammations process med skadade fibrer men då den försvinner efter vana så tror jag mest på kroppens återställning och att hjärnan hindrar /varnar innan den anser att kroppen klarar det igen.
Citera
2008-07-24, 12:24
Medlem
slumpiratens avatar
får ALLTID träningsvärk i triceps. kan ha det i tre dar efter, trots att jag kör ett lugnare pass. men får ALDRIG i axlar då är också triceps den muskeldel som utvecklas bäst på mig
Citera
2008-07-24, 12:26
Medlem
BRZMs avatar
Får ibland. Mest i baksida lår och i ryggen. Även triceps får sig sin dos. Får dock aldrig i quads oavsett hur hårt jag kör.
Citera
2008-07-24, 12:33
Medlem
Får aldrig träningsvärk men däremot resultat. Självklart beror detta på att jag sover och äter ordentligt.
Citera
2008-07-25, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slumpiraten
får ALLTID träningsvärk i triceps. kan ha det i tre dar efter, trots att jag kör ett lugnare pass. men får ALDRIG i axlar då är också triceps den muskeldel som utvecklas bäst på mig

Då belastar du inte musklerna rätt. Jag hade samma problem med alla bröstövningar tills jag märkte hur jag skulle göra och nu är det mycket bättre med bröst/arm ration .

När jag tränade som mest märkte jag att det var inte så mycket att träningsvärken försvann som att man vande sig vid den. Jag hade träningsvärk nästan alltid och till slut så anpassade jag mig mer så att det faktiskt blev riktigt skönt och man kände sig inte hel utan den.

(Och nej, jag övertränade inte hela kroppen. Under den tiden så ökade jag jättemycket i muskelmassa och kände mig starkare och friskare än någonsin)
Citera
2008-07-25, 13:45
Medlem
Brukar få en del värk i benen men i överkroppen brukar jag inte känna så mycket.
Citera
2008-07-25, 14:14
Medlem
BRZMs avatar
Biceps har jag aldrig värk i heller. Oavsett hur hårt man pumpat.
Citera
2008-07-25, 19:26
Bannlyst
Får i bröst, mage, underarmar och biceps. Aldrig i ryggen!
Citera
2008-07-25, 19:27
Bannlyst
Bröst, triceps, trapezius och lår brukar jag får förjävlig muskelvärk i.
Citera
2008-07-25, 19:59
Medlem
moderatswings avatar
Nedre rygg/svank får jag alltid verk i.
Känns som att man har en metallplatta i svanken.

Bröst är inte direkt verk utan mer bara att man känner i muskeln att man har tränat dem.

I övrigt brukar jag inte få så mycket träningsverk. Har hänt att man fått i mage nån gång. Då har det varit så att magen kämpar emot och försöker dra ihop sig när man lägger sig raklång på rygg.
Citera
2008-07-26, 09:20
Medlem
trafalgars avatar
I vissa muskler kan jag känna träningsvärken när jag klämmer och rör med dem, i vissa känner jag bara träningsvärk när jag rör med dem. Dålig formulering men jag är nyvaken. I bröst brukar jag få träningsvärk senare på kvällen samma dag som jag har tränat.
Med ben vaknar jag inte med träningsvärk dagen efter, utan jag måste gå en sträcka kanske, eller sitta ett tag och bli stel. Då kommer den. Biceps känner jag aldrig träningsvärk i, fast att jag har fått fina resultat på dessa. Inte heller underarmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in