2008-07-22, 23:56
Medlem
thakiings avatar
Tänkte ställa en fråga till alla som tränar regelbunden styrketräning på ett gym eller hemma:

Får ni alltid träningsvärk dagen efter i det muskler ni stimulerat under träningspasset? Eller vänjer sig kroppen vid träning såpass att ni inte känner av någon större värk i musklerna, mer än att ni känner att ni ändå har tränat dem? Hoppas ni förstår skillnaden
Citera
2008-07-22, 23:59
Medlem
Jag får ibland träningsverk. Sen känner jag såklart dagen efter att jag har kört ben eller armar etc. Man blir alltid lite ringrostig efter mark/böj!
Citera
2008-07-23, 00:00
Medlem
arsamiluks avatar
Den värsta värken kommer när jag byter övningar men jag får regelbunden värk i de flesta musklerna efter att jag har tränat dem. Quadriceps och biceps är undantag för min del även om quadsen är min bästa muskelgrupp.
Citera
2008-07-23, 00:14
Medlem
Morphiuss avatar
Som tidigare talare sa så är det sällan jag har träningsvärk i biceps men resten av kroppen känns mörbultad efter ett träningspass.
Citera
2008-07-23, 00:15
Medlem
Bru Nögats avatar
Nej då, jag stretchar efteråt så det är inga som hellst problem.
Citera
2008-07-23, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bru Nögat
Nej då, jag stretchar efteråt så det är inga som hellst problem.

Det är inte strechingen som gör att du inte får det
Citera
2008-07-23, 00:29
Medlem
Jag får träningsvärk ibland, i vissa muskler. Oftast värker det när jag bytt träningssätt, t.ex. övning eller vikt.
Men brösten får jag i princip alltid träningsvärk i efter varje bröstpass. Axlar och rygg får jag aldrig värk i.
Citera
2008-07-23, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thakiing
Tänkte ställa en fråga till alla som tränar regelbunden styrketräning på ett gym eller hemma:

Får ni alltid träningsvärk dagen efter i det muskler ni stimulerat under träningspasset? Eller vänjer sig kroppen vid träning såpass att ni inte känner av någon större värk i musklerna, mer än att ni känner att ni ändå har tränat dem? Hoppas ni förstår skillnaden
Ben är värst, den dagen jag tränat ben är det helt okej, dagen efter dock brukar jag ha svårt att gå som normalt folk.
Citera
2008-07-23, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d3eniz
Ben är värst, den dagen jag tränat ben är det helt okej, dagen efter dock brukar jag ha svårt att gå som normalt folk.

Jobbigast är ju skinkorna. Lite jobbigt att sitta ner då om värken är riktigt kraftig
Citera
2008-07-23, 00:32
Medlem
Bru Nögats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DownPoison
Det är inte strechingen som gör att du inte får det

Nehepp

Så har det vart för mig iaf..
När jag inte stretchar får jag träningsvärk, men när jag stretchar får jag aldrig det.
Citera
2008-07-23, 00:38
Medlem
arsamiluks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DownPoison
Jobbigast är ju skinkorna. Lite jobbigt att sitta ner då om värken är riktigt kraftig

Den som vill ha ankstjärt måste lida pin.
Citera
2008-07-23, 01:33
Medlem
Avva66s avatar
Vad beror värken på, och är inte den nödvändig
för muskeltillväxten tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem