2009-01-12, 18:50
Medlem
Pwnys avatar
olika från dag till dag.... Brukar dock alltid få värk i bröst och rygg.

alla andra muskler är helt olika från pass till pass men biceps, axlar och övre ryggpartiet lyckas jag nästan aldrig få träningsverk i men dom få gånger det händer så är det faktiskt en skön känsla
Citera
2009-01-12, 18:54
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajje83
Kan inte fatt ni som inte får träningsvärk när ni tränar ben. Jag kan knappt gå efter ett riktigt pass och det känns i några dagar
Benen har jag alltid träningsvärk i omg! Fan vad sugen jag blir på att träna, träningsvärken man får i varenda muskel efter ett pass då man varit borta i några månader, den gillar vi
Citera
2009-01-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Benen har jag alltid träningsvärk i omg! Fan vad sugen jag blir på att träna, träningsvärken man får i varenda muskel efter ett pass då man varit borta i några månader, den gillar vi

Jag tränade 1h ben igår Det är fint de! Man går lite illa idag bara haha
Citera
2009-01-12, 22:20
Medlem
Emxs avatar
Jag har läst igenom tråden och något som är återkommer är att flera inte får träningsverk i biceps så lätt, inklusive mig själv.

Jag försöker alltid köra strikt utförande och har testat många olika övningar och sätt men får nu på senare tid (nästan) aldrig något märkbar träningsverk. Jag kunde dock få otrolig träningsverk i biceps i början av min gymträningstid.

Träningsverk har jag känt i alla muskelgrupper någon gång men ryggen, axlarna och underarmarna var de som tog längst tid innan jag kände träningsverk i. Hörde mycket ihop med att jag lärde mig hur jag skulle utföra övningar så man får kontakt med muskelgruppen man tränar.
Citera
2009-01-12, 22:38
Medlem
Hundvalps avatar
Får alltid träningsverk i bröst och ben. Kan hända att jag får i biceps och mage också, men inte lika ofta som det föregående
Citera
2009-04-28, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det beror även på hur bra man sköter kosten. Har man ett högt proteinintag så försvinner träningsvärken mycket snabbare jämfört med om man t.ex. bara äter kolhydrater och fett.

Stämmer detta?
Citera
2009-04-28, 10:37
Medlem
Drooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markizFB
Stämmer detta?

EAA minskar träningsvärk också.

Jag har aldrig tränigsvärk men har väl byggt okej med massa.
Citera
2009-04-28, 11:50
Medlem
Jag brukade aldrig få träningsverk i bicarna innan jag la om mina bic/rygg pass.

Börjar nu alltid passen med ryggövningarna (tex chins), gjore det betydligt lättare att döda bicarna.
Citera
2009-04-28, 11:58
Medlem
NightmareQueens avatar
Kanske tjatad term..

men funkar alltid..... "No pain, no gain"

Det är ju del av tjusningen, att gå hem med ben som känns som betong. Att se resultatet av muskler som fått jobba, att känna....myser.
Citera
2009-04-28, 12:38
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Sällan jag får träningsvärk i någon muskelgrupp jag som jag tränat inom den senaste veckan.
Ju längre vila - ju hårdare träningsvärk
Citera
2009-04-28, 13:16
Medlem
Nojlagets avatar
Får alltid grym träningsvärk i benen. Även ryggen brukar kunna vara lite "stel" dagen efter träning.
Citera
2009-04-28, 13:22
Medlem
Balzuars avatar
Jag tränar 5-6 ggr i veckan och känner sällan av någon träningsvärk.
Har hänt någon enstaka gång när jag har bytt övningar.
Men han som jag gymmar tillsammans med har i stort sett alltid träningsvärk, och skulle inte vilja påstå att jag såsar på gymmet.
Är väl väldigt inviduellt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in