2009-04-28, 17:41
  #169
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Har också läst det i något seriösare sammanhang.

Ska genast följa upp detta, låter onekligen intressant om det stämmer.
Citera
2009-04-28, 20:00
  #170
Medlem
Kimsaans avatar
Brukar komma 2 dagar efter på mig

Brukar på värst när jag kört riktigt intensivt (:
Citera
2009-04-28, 20:09
  #171
Medlem
S-ammes avatar
Får vääääldigt "grova" träningsvärk i mina knän efter knäböj och liknande, däremot andra muskler är det inte så himla farligt. axlarna kan kännas lite extra och även ryggen ibland när man vaknar o rullar runt lite
Citera
2009-04-28, 20:30
  #172
Medlem
Krids avatar
Quads, Bröst & Triceps är de som verkligen dödar mig dagen p.ga. träningsverken.

Brukar inte få det så ofta i biceps och mage, men när det händer, speciellt magen så blir man förlamad tycker jag
Citera
2009-04-28, 21:05
  #173
Medlem
Själv älskar jag träningsvärk känns som om man har fått ut nåt av träningen fast att det inte är ett tecken på det =)
Citera
2009-04-28, 21:21
  #174
Medlem
Av nån anledning så älskar jag att ha träningsvärk i ryggmuskulaturen; lats, teres major, rhomberna etc. Har det just nu och det känns riktigt bra.

Träningsvärk är skönt överhuvudtaget, men det är nåt speciellt med ryggmuskulaturen. Kanske beror det på att det också är min favoritmuskelgrupp att träna. Chins, olika kombinationer av roddar och latsdrag, lätt roligaste passet. =)
Citera
2009-04-28, 21:42
  #175
Medlem
Krids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorre
Av nån anledning så älskar jag att ha träningsvärk i ryggmuskulaturen; lats, teres major, rhomberna etc. Har det just nu och det känns riktigt bra.

Träningsvärk är skönt överhuvudtaget, men det är nåt speciellt med ryggmuskulaturen. Kanske beror det på att det också är min favoritmuskelgrupp att träna. Chins, olika kombinationer av roddar och latsdrag, lätt roligaste passet. =)

Kan vara lite skönt att vara småseg på helgerna, men när man ska upp klockan 6 var dag på vardagarna så är det ett helvete att resa sig om man har träningsverk i både bröst & rygg
Citera
2009-04-29, 19:24
  #176
Medlem
EvilAnnanass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
1. Betyder inte att deras proteinintag är större
Nej jag är ganska säker på att jag får i mig mer, de påstår dock att det är drycken som förebygger värken..
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
2. Dumt att inte inta EAA eller Vassleprotein inkring styrketräning
Är jag väl medveten om, men så länge jag bara hobbygymmar ser jag ingen större anledning till det.
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
3. Att du är större och starkare skulle inte ha någon som helst nedsatt eller uppsatt funktion kring träningsvärk heller
Jo, folk som är bättre tränade återhämtar sig snabbare.
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
4. Antingen kanske de pushar sig för hårt, eller du för lite. Vilket leder till mindre träningsvärk för dig, jämfört med dem, i regel.
Helt rätt, det är en blandning av oseriöst från min sida och överseriöst från deras
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz

Slutsats:

Den infon du gav är värdelös
Jag ber om ursäkt för att jag yttrade mig :bow:
Citera
2009-04-29, 20:17
  #177
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilAnnanas
Nej jag är ganska säker på att jag får i mig mer, de påstår dock att det är drycken som förebygger värken..

Är jag väl medveten om, men så länge jag bara hobbygymmar ser jag ingen större anledning till det.

Jo, folk som är bättre tränade återhämtar sig snabbare.

Helt rätt, det är en blandning av oseriöst från min sida och överseriöst från deras

Jag ber om ursäkt för att jag yttrade mig :bow:
NP mannen. Nu har du ju kompletterat

/kram :]
Citera
2009-04-29, 20:20
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krid
Kan vara lite skönt att vara småseg på helgerna, men när man ska upp klockan 6 var dag på vardagarna så är det ett helvete att resa sig om man har träningsverk i både bröst & rygg

Jag har det bra jag som pluggar.

Jobbade inom bygg förut, men hade inte börjat gymma än då. Kan tänka mig att träningsvärken inte hade varit fullt så rolig när man gick upp 05.15 och jobbade med kroppen till 16-17. =)
Citera
2009-04-29, 20:48
  #179
Medlem
EvilAnnanass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
NP mannen. Nu har du ju kompletterat

/kram :]
Puws<3
Citera
2009-04-29, 23:00
  #180
Medlem
samma sak om och om igen på gymmet får jag inte träningsvärk av, däremot variation får jag massor med träningsvärk av. T.ex. högreps efter att ha kört styrka, knappt så man kan gå efter knäböjarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in