2008-12-13, 00:32
Bannlyst
Brukar inte få träningsvärk i dom övningarna ja kör regelbundet
Citera
2008-12-13, 00:35
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Johnsson
Brukar inte få träningsvärk i dom övningarna ja kör regelbundet

Byt Rep/set antal så ska du få känna på andra bullar
Citera
2008-12-13, 00:44
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Utebliven träningsvärk i en viss muskel får man om man har vant muskeln vid samma övningar en längre tid eller så kör man för lätt, för ofta, eller att man kör med taskig teknik, eller vilar för lite.

Variation är ett säkert kort för träningsvärk, likaså bra teknik och tillräcklig med vila.

Men det finns tillfällen då personer man gör allt rätt men ändå inte får träningsvärk. Det är oftast medfött.
Citera
2008-12-13, 01:25
Avslutad
Kontakt mina damer och herrar, något som majoriteten glömmer bort när dom tränar.
Citera
2008-12-13, 01:28
Medlem
Focuses avatar
Själv fick jag träningsverk när jag va med i en cirkulationsövning som jag aldrig gjort innan.

Men när jag kör styrketräning så har jag lite ont direkt efter övningarna. men sedan blir musklerna slappa och bara att knalla hem Och köra på nästa dag

Kom ihåg att människor är olika!
Citera
2008-12-13, 03:44
Medlem
amengiv1s avatar
Sant! Precis när jag startat nytt schema så är jag helt jävla död i minst två veckor framöver i hela kroppen, sen frammemot de sista två-tre veckorna brukar det lugna ner sig. Sen tar man en vilovecka och lägger om schemat. Därefter brakar helvetet löst igen med träningsvärk i hela kroppen igen :s
Citera
2008-12-13, 05:02
Medlem
Deeecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DownPoison
Jag får träningsvärk ibland, i vissa muskler. Oftast värker det när jag bytt träningssätt, t.ex. övning eller vikt.
Men brösten får jag i princip alltid träningsvärk i efter varje bröstpass. Axlar och rygg får jag aldrig värk i.
Exakt samma här. Nästan alltid träningsvärk i bröstet, men rent generellt uppkommer det mest när jag byter övningar, överraskar musklerna med något nytt helt enkelt.
Citera
2009-01-12, 05:26
Medlem
p0wnis avatar
Om man har träningsverk trots att muskeln vilat 48 timmar och att man ätit bra, är det okej att träna den ändå?

Finns säkert svar på frågan någon annanstans i forumet, men hur lätt är det att hitta egentligen. som att hitta en specifik nål i en stack med likadana nålar... :P
Citera
2009-01-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p0wni
Om man har träningsverk trots att muskeln vilat 48 timmar och att man ätit bra, är det okej att träna den ändå?

Finns säkert svar på frågan någon annanstans i forumet, men hur lätt är det att hitta egentligen. som att hitta en specifik nål i en stack med likadana nålar... :P

Det där kan endast du själv svara på, om du känner att muskeln ej kan prestera tillräckligt bra, så är det lika bra att vila en dag till. Allt står inte skrivet i sten, lär dig att lyssna på din kropp istället för att söka alla svar från andra, allas kroppar reagerar olika på träning, även din.

OnT: Nästan alltid.
Citera
2009-01-12, 11:31
Medlem
Vidfamnes avatar
Själv överskrider jag alltid schemat medvetet så jag ska få känningar efteråt på så sätt så känner jag mig nöjd med resultatet.
Jag vilar dock i en dag och motionerar endast för att vila ut.

// Ivar Vidfamne
Citera
2009-01-12, 16:17
Medlem
p0wnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snagg
Det där kan endast du själv svara på, om du känner att muskeln ej kan prestera tillräckligt bra, så är det lika bra att vila en dag till. Allt står inte skrivet i sten, lär dig att lyssna på din kropp istället för att söka alla svar från andra, allas kroppar reagerar olika på träning, även din.

OnT: Nästan alltid.

Absolut, jag tränar ändå, ville bara höra med folket, tack för svar.
Citera
2009-01-12, 18:45
Medlem
Kan inte fatt ni som inte får träningsvärk när ni tränar ben. Jag kan knappt gå efter ett riktigt pass och det känns i några dagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in