2008-07-23, 01:35
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Ja mer eller mindre, det är bara skönt med träningsvärk. Jobbigt däremot är det efter ett uppehåll och tex tränar ben så man inte kan gå dagen efter.
Citera
2008-07-23, 01:53
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thakiing
Tänkte ställa en fråga till alla som tränar regelbunden styrketräning på ett gym eller hemma:

Får ni alltid träningsvärk dagen efter i det muskler ni stimulerat under träningspasset? Eller vänjer sig kroppen vid träning såpass att ni inte känner av någon större värk i musklerna, mer än att ni känner att ni ändå har tränat dem? Hoppas ni förstår skillnaden
Om jag har haft uppehåll länge och har hunnit bli lite ringrostig så är det vanligt att jag får en för jävlig träningsvärk. Däremot när man har varit igång ett tag med träningen och kroppen har hunnit vänja sig vid att belastas hårt, då får man ytterst lite träningsvärk. Men det beror på hur hårt man tränar också. Jag brukar plåga musklerna så gott jag kan när jag är på gymmet.

Det beror även på hur bra man sköter kosten. Har man ett högt proteinintag så försvinner träningsvärken mycket snabbare jämfört med om man t.ex. bara äter kolhydrater och fett.
Citera
2008-07-23, 02:01
Medlem
thakiings avatar
Själv tränar jag hemma för tillfället eftersom jag ännu inte har tillgång till ett gym (öppnar ett i närheten där jag bor i november). Men vad jag märkt så har jag inte känt av så träningsvärken så ofta. Bara i början när man var relativt otränad.Samtidigt betyder det ju inte att man inte har tränat hårt/effektivt bara för att man inte har träningsvärk dagen efter?
Citera
2008-07-23, 02:12
Medlem
Harmonicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bru Nögat
Nehepp

Så har det vart för mig iaf..
När jag inte stretchar får jag träningsvärk, men när jag stretchar får jag aldrig det.
Testa att bara stretcha ett av benen efter ett rejält pass, så ska du se att det har en, om någon, väldigt begränsad betydelse.

Själv får jag ingen träningsverk att tala om så länge jag håller mitt schema och tränar varje muskelgrupp en gång/vecka. Kommer ihåg första veckan, då hade jag sån träningsverk att jag knappt kunde röra armarna, trodde att jag konstant skulle ha sån träningsverk om jag tränade kontinuerligt.
Citera
2008-07-23, 02:17
Bannlyst
Jag får alltid träningsvärk och det beror på att jag har väldigt bra muskelkontakt.
Citera
2008-07-23, 02:19
Medlem
Silverturks avatar
Vissa muskler ger träningsvärk efter varje pass. Dessa är bröst, ben, traps och triceps. Mage kommer i vissa fall, ryggen inte allt för ofta. Biceps kan jag nog räkna på en hand då jag haft ordentlig träningsvärk.

Jag har nu börjat köra efter något Max-OT-liknande program, vilket skiljer sig rätt mycket från mitt gamla. Jag har inte kört detta mer än 2-3 veckor, och jag får sån gruvlig jävla värk av det att jag sällan kan träna mer än två dagar i rad.
Citera
2008-07-23, 02:20
Bannlyst
Får aldrig träningsvärk i de mindre muskelgrupperna. Men ben och rygg är självklara.
Citera
2008-07-23, 04:33
Medlem
KönsKlass avatar
Jag får träningsvärk varje gång jag går in i en ny träningsperiod. Har jag kört tung träning 3-4 veckor och går över till lätt träning, och tvärtom så får jag träningsvärk. Men kör jag samma typ av träning hela tiden så får jag aldrig det.
Citera
2008-07-23, 09:17
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazzve
Man blir alltid lite ringrostig efter mark/böj!

Det körde jag igår morse.
I skrivande stund är klockan 09:14, jag ligger i sängen och funderar över hur jag ska bete mig för att ta mig ur den
Citera
2008-07-23, 10:23
Medlem
*alexxx*s avatar
Alltid träningsverk, nej. Rygg, och axlar har jag grymt svårt att få verk i.
Citera
2008-07-23, 11:03
Medlem
Droqs avatar
Jag brukar nästan alltid få träningsverk i bröst. Men just nu har jag i hela överkroppen haha Men vadå träningsvärk är gutt ju, då vet man att man har kämpat.
Citera
2008-07-23, 11:11
Medlem
Tycker det är jävligt skönt med träningsvärk för då känns det som om träningen har gett resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in