2013-05-16, 18:07
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salame
Frågan jag besvarade tidigare var "/.../ handlar om att de inte kan stå för sina åsikter?" Jag säger ja till den frågan. Ser man på andra grupperingar som är "extrema" så har de ingen maskering oftast. Vissa människor troligen, det är inte en homogen grupp som alla andra gupper. Men många av dessa skyr anonymitet och verkligen står för vad de tycker och tänker öppet.

Och för att besvara din fråga, ni tycker ju det är relevant för att ni kan därmed hitta personen och attackera den. Och ja jag tycker ingenting i sig är dåligt eller bra, allt kan göras till det dock. Så ja, det är bra att man kan granska en människa för ens åsikter kommer någonstans, allas ögon är färgade av tidigare erfarenheter och åsikter. Ingen ska undgås att bli granskade, ingen. Fakta är fakta, åsikter är åsikter.

Det är irrelevant när de agerar som en kollektiv rörelse. Inte som en företrädare som det är i den parlamentariska politiken.
2013-05-17, 08:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdy
Det är irrelevant när de agerar som en kollektiv rörelse. Inte som en företrädare som det är i den parlamentariska politiken.

Kan du inte bara erkänna att ni är fega jävla små kräk!
2013-05-17, 08:34
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Kan du inte bara erkänna att ni är fega jävla små kräk!

Kommer ju själv från den personen som inte vågar outa sig. Så jävla häftig internetkrigare att femåringar avundas dig.
2013-05-17, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Kommer ju själv från den personen som inte vågar outa sig. Så jävla häftig internetkrigare att femåringar avundas dig.

Vadå inte outa mej?
Jag står för mina åsikter och vågar visa mej som ni inte vågar?
2013-05-17, 08:51
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Vadå inte outa mej?
Jag står för mina åsikter och vågar visa mej som ni inte vågar?

Namn, adress och personnummer tack
2013-05-17, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.

Brukar du lämna ut det på forum?
Jag står för mina åsikter IRL vilket tokidioterna här inte VÅGAR göra!
2013-05-17, 10:10
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Brukar du lämna ut det på forum?
Jag står för mina åsikter IRL vilket tokidioterna här inte VÅGAR göra!

Men jag säger inte heller att jag vågar lämna ut det. Jag har inget intresse av att hjälpa tjackhögern att kartlägga antifascister. Men du vågar ju lämna ut dina uppgifter. Gör det då
2013-05-17, 10:27
Medlem
Salames avatar
Citat:

Privatperson är inte detsamma som folk som är politiskt aktiva. Vi har det väldigt trevligt här i Sverige där vi kan kolla upp vart folk bor och så vidare, medans folk i Tyskland tycker vi är idioter med det här. När man äntligen får en liten privat sfär som här i Flashback, är det upp till en att välja vara privat eller inte. Här ska vi inte mobbas, som ni är ytterst bra på, att man ska lämna ut sina uppgifter. Med den attityden vi har mot er, kan inte ens förvänta oss samma bemötande tillbaka.

Nu talar vi om personer som är öppna ute i samhället om sina politiska åsikter, men nej, det är ni inte när ni måste maskera er antingen med sjalar eller dylikt, eller manipulera bilder. Det är det som är upp till diskussion nu. Ni kan inte äta kakan, där ni får fota alla andra som går emot era åsikter, och ha kakan kvar där ni får huka er bakom maskeringar. Ni står inte för era åsikter - för såhär ser det inte ut när man står för sina åsikter. Ingen kommer kolla på er och ha någon uns av respekt för er, alla har dock respekt för de ni kallar för nazister för de vågar riskera sina privatliv, jobb, rykte etc för sina politiska åsikters skull. (och nej här stänger jag dörren för debatt om åsikter och vad som är rätt eller fel, här talar jag om respekt för denna specifika handlingen)
2013-05-17, 10:46
Bannlyst
Citat:
Men jag säger inte heller att jag vågar lämna ut det. Jag har inget intresse av att hjälpa tjackhögern att kartlägga antifascister. Men du vågar ju lämna ut dina uppgifter. Gör det då

Nu är jag i mitten på den politiska skalan och är inte direkt attraktiv för tok-vänstern eller nassar....
2013-05-17, 17:02
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Nu är jag i mitten på den politiska skalan och är inte direkt attraktiv för tok-vänstern eller nassar....

Nej, men du kan fortfarande outa dig själv.
2013-05-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salame
Privatperson är inte detsamma som folk som är politiskt aktiva. Vi har det väldigt trevligt här i Sverige där vi kan kolla upp vart folk bor och så vidare, medans folk i Tyskland tycker vi är idioter med det här. När man äntligen får en liten privat sfär som här i Flashback, är det upp till en att välja vara privat eller inte. Här ska vi inte mobbas, som ni är ytterst bra på, att man ska lämna ut sina uppgifter. Med den attityden vi har mot er, kan inte ens förvänta oss samma bemötande tillbaka.

Nu talar vi om personer som är öppna ute i samhället om sina politiska åsikter, men nej, det är ni inte när ni måste maskera er antingen med sjalar eller dylikt, eller manipulera bilder. Det är det som är upp till diskussion nu. Ni kan inte äta kakan, där ni får fota alla andra som går emot era åsikter, och ha kakan kvar där ni får huka er bakom maskeringar. Ni står inte för era åsikter - för såhär ser det inte ut när man står för sina åsikter. Ingen kommer kolla på er och ha någon uns av respekt för er, alla har dock respekt för de ni kallar för nazister för de vågar riskera sina privatliv, jobb, rykte etc för sina politiska åsikters skull. (och nej här stänger jag dörren för debatt om åsikter och vad som är rätt eller fel, här talar jag om respekt för denna specifika handlingen)

Är det en åsikt att begå ett brott, eller är det ett brott att begå ett brott? Du vet inte om de maskerade individerna på bilderna uttrycker sina åsikter öppet och utan maskering eftersom du inte känner individerna. En sak är dock säkert, och det är att de faktiskt uttrycker sina åsikter öppet när de håller ett torgmöte eller anordnar en föreläsning, att bilderna censureras handlar enbart om att vara selektiv med vilka som känner till ens kopplingar till organisationen. Det finns helt enkelt inget egenvärde i att låta sitt nylle spridas på Internet.
2013-05-17, 20:23
Medlem
Salames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anknarkisten
Är det en åsikt att begå ett brott, eller är det ett brott att begå ett brott? Du vet inte om de maskerade individerna på bilderna uttrycker sina åsikter öppet och utan maskering eftersom du inte känner individerna. En sak är dock säkert, och det är att de faktiskt uttrycker sina åsikter öppet när de håller ett torgmöte eller anordnar en föreläsning, att bilderna censureras handlar enbart om att vara selektiv med vilka som känner till ens kopplingar till organisationen. Det finns helt enkelt inget egenvärde i att låta sitt nylle spridas på Internet.

Ja det är ett brott att begå ett brott. Vad snackar du om? Fick du en tegelsten i huvudet själv?
Frågar du om en åsikt är ett brott? Ja enligt er när ni slår ner folk som tänker annorlunda. Och ja om det är hets mot folkgrupp. Ja om det hotar demokrati. Osv osv.. Du förstår bilden jag målar upp här hoppas jag.

Jo jag vet att de uttrycker sina åsikter öppet, de har ingen maskering på bilderna. Men det är pixlat. Därmed uppnår de samma syfte, maskinger och pixelering, att inte uppvisa ens identitet.

I andra ord, du kan inte stå för dina åsikter, du vill inte som person bli kopplad till en organisation som uppvisar starka åsikter. Erkänn det bara. Det är inte så hemskt, det är en mänsklig vilja att skydda sig själv och ha alla dörrar öppna och inte vilja bli hatad eller attackerad. Ni vill inte vara den som äger dörren ni sprejmålar på osv. Det är just nu som ämnet är, där ni desperat försöker rättfärdiga detta på något sätt eller kringgå, eller vad ni än försöker göra. Kan ni inte bara erkänna att ja, ni kan inte stå för era åsikter varje timme på dygnet oavsett vad. Ni är det ni är när det passar er helt enkelt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in