Citat:
Ursprungligen postat av
Reber
keep dreaming! Säpo är väll den som hanterar och övervaker RF,
Ja, nu ja .. och SÄPO är ju relativt harmlösa i jämförelse då de endast ingriper om RF börjar med renodlad terrorism och som dessutom hotar Rikets säkerhet.
Börjar de med utpressning så blir det dock inte längre SÄPO's bord utan faller tillbaks in till Rikspolisstyrelsens särskilda satsningar mot organiserad grov brottslighet, och då är de fucked.
Jag har svårt att se en RF-medlem framför mig som är lika hårdnackad som en HA-senior och som kan ta polisens hantering lite då och då som en del av livet, och samtidigt utan att för den skull gå i väggen på grund av det.
En liten metafor över situationen:
RF är gröna veganer och har nu köpt sig en låda pineapple's, men inser samtidigt inte att ananasen är en handgranat utan stoppar i sig den i precis samma manér de ätit den första frukten de hade... och därefter gör det ont eftersom en pineapple behöver hanteras med en betydligt större respekt än man hanterar en vanlig ananas för att smaken skall vara tillfredsställande.
Kväver du dig med en ananas så kommer doktorn.
Kväver du dig med en pineapple så kommer bombgruppen.
RF har den bara i munnen än så länge och har inte svalt den än, men jag gissar att de kommer göra det snart och därefter är sagan slut.