Citat:
Ursprungligen postat av Anknarkisten
Vad har det för relevans om en åsikt har ett ansikte? Tycker du att det är sunt med den personfixering som existerar inom politiken idag? Om man inte kan bedöma en åsikts värde utifrån något annat än karaktärsdragen hos den som uttalar åsikten så förtjänar man fan inte att ha några åsikter öht.
Frågan jag besvarade tidigare var "/.../ handlar om att de inte kan stå för sina åsikter?" Jag säger ja till den frågan. Ser man på andra grupperingar som är "extrema" så har de ingen maskering oftast. Vissa människor troligen, det är inte en homogen grupp som alla andra gupper. Men många av dessa skyr anonymitet och verkligen står för vad de tycker och tänker
öppet.
Och för att besvara din fråga, ni tycker ju det är relevant för att ni kan därmed hitta personen och attackera den. Och ja jag tycker ingenting i sig är dåligt eller bra, allt kan göras till det dock. Så ja, det är bra att man kan granska en människa för ens åsikter kommer någonstans, allas ögon är färgade av tidigare erfarenheter och åsikter. Ingen ska undgås att bli granskade, ingen. Fakta är fakta, åsikter är åsikter.