2013-05-16, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Tror inte de kommer att svara....
RF verkar ju bestå av finniga omogna i åldern 16-20 år som helt enkelt inte orkar jobba!
Baserat på vad?
2013-05-16, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CoochyRide
Baserat på vad?

Ta du en titt på alla Youtube klipp så borde du förstå....
2013-05-16, 09:49
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Tänk dej den dagen då du lär dej hur försäkringar fungerar......

Här säger du att jag inte förstår hur försäkringar fungerar. Att de fungerar på ett annat sätt än jag hävdade.

Sen säger jag att det är du som sagt att det fungerar så. Då skriver du:
Citat:
Så du tror att försäkringar fungerar på annat sätt? Förklara gärna i så fall!

Det var ju DU som hävdade att de fungerar på ett annat sätt.
Då får du gärna förklara.

Citat:
Tror inte de kommer att svara....
RF verkar ju bestå av finniga omogna i åldern 16-20 år som helt enkelt inte orkar jobba!
Name-droppa gärna dessa finniga 16-åringar
2013-05-16, 09:50
Bannlyst
Citat:
Baserat på vad?

Och allvarligt hur många över 17år skulle stå och måla texter på allmäna fasader???
2013-05-16, 09:52
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Och allvarligt hur många över 17år skulle stå och måla texter på allmäna fasader???

Tusentals
2013-05-16, 09:53
Medlem
Citat:
Ta du en titt på alla Youtube klipp så borde du förstå....
Nej, det gör jag faktiskt inte. Men trots maskering och pixling av ansikten så lyckas du alltså se finniga tonårsansikten? Tror jag hittat ett perfekt jobb åt dig:
http://www.spadam.se/jobba-pa-spadam
2013-05-16, 11:06
Bannlyst
Citat:
Nej, det gör jag faktiskt inte. Men trots maskering och pixling av ansikten så lyckas du alltså se finniga tonårsansikten? Tror jag hittat ett perfekt jobb åt dig:
http://www.spadam.se/jobba-pa-spadam

Jag har inte sett några pixlingar mm på det klippen jag har sett.
Att RF själva pixlar sina filmer pga att det inte vågar stå för sina åsikter är ju en annan sak!
2013-05-16, 11:26
Medlem
Citat:
Jag har inte sett några pixlingar mm på det klippen jag har sett.
Att RF själva pixlar sina filmer pga att det inte vågar stå för sina åsikter är ju en annan sak!
Var har du sett videos med RF som andra än de själva lagt upp?
Tror du på allvar att maskeringar vid politiska brott handlar om att de inte kan stå för sina åsikter? Klart man gör så mycket man kan för att inte åka fast om man ska göra någonting olagligt. Vid alla flygbladsutdelningar, torgmöten och så vidare så är de ju omaskerade.
2013-05-16, 12:26
Medlem
Salames avatar
Citat:
Var har du sett videos med RF som andra än de själva lagt upp?
Tror du på allvar att maskeringar vid politiska brott handlar om att de inte kan stå för sina åsikter? Klart man gör så mycket man kan för att inte åka fast om man ska göra någonting olagligt. Vid alla flygbladsutdelningar, torgmöten och så vidare så är de ju omaskerade.

På revfronts hemsida så är deras ansikten pixlade även på bilder som inte uppvisar någon brott begås. Folk håller i en stor banderoll eller en mikrofon etc... Jag anser att maskering och pixelering uppnår samma syfte, att inte uppvisa sin identitet. Därmed hoppar jag in i att de inte kan stå för sina åsikter.
2013-05-16, 13:33
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salame
På revfronts hemsida så är deras ansikten pixlade även på bilder som inte uppvisar någon brott begås. Folk håller i en stor banderoll eller en mikrofon etc... Jag anser att maskering och pixelering uppnår samma syfte, att inte uppvisa sin identitet. Därmed hoppar jag in i att de inte kan stå för sina åsikter.

Det handlar ju givetvis om att försvåra kartläggningsarbetet för snuten och meningsmotståndare.
2013-05-16, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salame
Vad har det för relevans om en åsikt har ett ansikte? Tycker du att det är sunt med den personfixering som existerar inom politiken idag? Om man inte kan bedöma en åsikts värde utifrån något annat än karaktärsdragen hos den som uttalar åsikten så förtjänar man fan inte att ha några åsikter öht.
2013-05-16, 17:46
Medlem
Salames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anknarkisten
Vad har det för relevans om en åsikt har ett ansikte? Tycker du att det är sunt med den personfixering som existerar inom politiken idag? Om man inte kan bedöma en åsikts värde utifrån något annat än karaktärsdragen hos den som uttalar åsikten så förtjänar man fan inte att ha några åsikter öht.

Frågan jag besvarade tidigare var "/.../ handlar om att de inte kan stå för sina åsikter?" Jag säger ja till den frågan. Ser man på andra grupperingar som är "extrema" så har de ingen maskering oftast. Vissa människor troligen, det är inte en homogen grupp som alla andra gupper. Men många av dessa skyr anonymitet och verkligen står för vad de tycker och tänker öppet.

Och för att besvara din fråga, ni tycker ju det är relevant för att ni kan därmed hitta personen och attackera den. Och ja jag tycker ingenting i sig är dåligt eller bra, allt kan göras till det dock. Så ja, det är bra att man kan granska en människa för ens åsikter kommer någonstans, allas ögon är färgade av tidigare erfarenheter och åsikter. Ingen ska undgås att bli granskade, ingen. Fakta är fakta, åsikter är åsikter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in