Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
En rätt tröttsam fördom om extremvänstern, men eftersom du har bilden klar för dig kanske du kan slänga upp ett par exempel på dessa rikemanskids? För diskussionens skull alltså...
OnT: Det är så klart skitbra av alla grupper att fördöma politiskt våld, extra bra är det som fördömandet kommer från de egna leden.
OnT: Det är så klart skitbra av alla grupper att fördöma politiskt våld, extra bra är det som fördömandet kommer från de egna leden.
Alla de AFA/syndikalister/RF-supporters jag har träffat har alltid kommit från rikare delar av Skåne.
Ett bra exempel är en av de två som åtalades för Rosengårdskravallerna - Gustav Feuk som kommer från Skanör och hans pappa Lars Feuk var VD för Expert och ägare till ett 30-tal butiker. Familjen huserar sedermera på nybyggda Limhamn Sjösida. Rätt långt från allt var multikulti och Mohammad heter.
Ett annat exempel är Elmer Göthblad.
https://www.realisten.se/2013/02/14/elmer-gothberg-domd-for-dad-i-revolutionara-frontens-namn/
Dessa är givetvis bara ett axplock - de jag personligen träffat (då jag tillhörde bidragsklassen) har alla varit födda med silversked i mun och allt som oftast tillhört en dekadent old money klunga som rebellerar mot föräldrarna.
Ofta handlar det om välbemedlade barn till akademiker och företagare som rebellerar mot familjens "reaktionära kultur". Man har tröttnat på den finputsade fasaden och ska nu ut och rädda världen.
Läkarsonen bestämmer sig för att ge "de svaga" sin röst och kämpa för "arbetarklassen". Samt ta kampen mot "högerpopulister".
Som vanligt när det handlar om de vänsterintellektuella som klassturistar så underkänner de den riktiga arbetarklassens intellekt och tar sig an rollen som företrädare för deras åsikter då de vet bättre, är mer bildade och verserade.
Ett klassiskt exempel är på hur denna intellektuella vänster ofta visar sitt förakt mot den riktiga arbetarklassen är deras avsky för arbetarklassens kulturfattiga konsumtion. Att man ser det som ett nöje att handlar på Emporia. Att man äter Subway istället för att sponsra alla unika krogar på möllevångstorget. Att man gillar amerikanska filmer och serier osv.
Arbetaren är dum, korkad och vet inte sitt eget bästa. Således måste läkarsonen och bankirdottern förklara för arbetaren vad som är bra för honom. Mångkultur är bra, det måste ju arbetaren begripa. Att hans arbete utsätts för lönedumpning pga massinvandring av analfabeter ska han acceptera. Att hans son blir rånad och misshandlad av Mohammed som ville ha hans Peak-jacka som han sparat till handlar bara om att Mohammed inte har en fritidsgård. Att hans dotter blir antastad och kallad hora handlar helt enkelt om att hon måste tänka på vilka signaler hon skickar åt Mohammed. Att vården urholkas och hans gamla mamma får det sämre och sämre på äldreboendet handlar om privatiseringar och nåde den som ställer "grupp mot grupp" och ifrågasätter om det är rimligt att flyktningpolitiken ska kosta så mycket att den urholkar välfärden.
Nej, arbetaren måste förstå att mångkulturen är framtiden.
När sedan läkarsonen och bankirdottern själva skaffat barn så flyttar man till Höllviken utan all mångkultur. Visst det är tråkigt med bristen på mångkultur men vi vill ju att mamma har nära till barnbarnen. Dessutom är skolorna så bra där.
Nej tack, vänsterpack, ni behöver inte ge er röst åt mig som arbetare. Jag har intellekt och självbevarelsedrift nog att rösta invandringskritiskt och kommer fortsätta.
Senast redigerad av AgentJoyBoy 2013-02-15 kl. 13:10.
Senast redigerad av AgentJoyBoy 2013-02-15 kl. 13:10.