2013-02-14, 16:38
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
I Sverige är det et väldigt tomt utryck sedadn ca 45-50år tillbaka då klass-samhället är utraderat. I fattiga u-länder kanske det kan vara aktuellt.

Vi har nog rätt olika humor, men att vara se jävla dum att tro att man inte får ligga eller har ett tråkigt liv bara för man har olika humor visar ju bara på hur faan du funkar.

Knappast, väldigt utbrett och centralt begrepp inom vänstern. Sen är det ju självklart att folk som livnär sig på klassamhället ogärna vill prata eller belysa dess existens. Klass har med inkomst att göra delvist men att påstå att klass inte existerar för att vi har det bättre här än i ett u-land är bara löjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av eMpleH
Det har ju visat sig tex vid razzior. Ja om inte deras uppträdande är bevis nog på att man pundar. Ger man sig på 7 åringar med tårgas är man inte frisk.

Jaha, källa på det då? Hur menar du nu, är våldsanvändning något unikt för personer som brukar naroktika? Är det någon narkotika du tänker på i synnerhet?

Vidare har väl ingen gett sig på något barn. En då aktiv nynazist blev attackerad i sitt hem och tyvärr befann sig ett barn och en kvinna i bostaden vid tillfället, ingen av dessa var skrivna eller bodde på orten. Således omöjligt för någon utomstående att veta att de befann sig där för tillfället ifall man inte knackat på och frågat.
Senast redigerad av infogiver 2013-02-14 kl. 16:41.
2013-02-14, 19:39
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver

Vidare har väl ingen gett sig på något barn. En då aktiv nynazist blev attackerad i sitt hem och tyvärr befann sig ett barn och en kvinna i bostaden vid tillfället, ingen av dessa var skrivna eller bodde på orten. Således omöjligt för någon utomstående att veta att de befann sig där för tillfället ifall man inte knackat på och frågat.

Så för att dom inte "visste" att det befann sig andra folk där, bl a ett barn. Så har dom ej gett sig på ett barn? Ja din logik är ju inte logisk.

RF har ju själv erkänt att dom gett sig på ett barn, klart du försöker förneka dina bröders sysselsättning.
2013-02-14, 19:54
Medlem
Smuggelss avatar
RF måste ju vara en av dom största fjant organisationerna någonsin, allt ni gör vid era hembesök är att spraya lite,yxa lite,elda lite med typ bengaler(kan inte ens utföra mordbrand rätt). Varför tar ni inte tummen ur och vågar er på lite riktig militant anti-fascism och verkligen slår er in i husen/lägenheterna och spöar skiten alternativ mördar era fiender. Dom gångerna dom vågar bryta sig in är ingen hemma och det vet dom.
2013-02-14, 20:17
Medlem
norra-sidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smuggels
RF måste ju vara en av dom största fjant organisationerna någonsin, allt ni gör vid era hembesök är att spraya lite,yxa lite,elda lite med typ bengaler(kan inte ens utföra mordbrand rätt). Varför tar ni inte tummen ur och vågar er på lite riktig militant anti-fascism och verkligen slår er in i husen/lägenheterna och spöar skiten alternativ mördar era fiender. Dom gångerna dom vågar bryta sig in är ingen hemma och det vet dom.

Du säger ju emot ditt tidigare inlägg fullständigt. och resten vet jag inte ens om det är värt att bemöta. Förstår du inte varför våldet ligger på den nivån de gör så är de fan ditt problem. mordbrand? läs på vad den domen betyder!

Och hur fan skriver du människa, ena sekunden är de ni och sen avslutas de med dom. va fan menar du egentligen?
Senast redigerad av norra-sidan 2013-02-14 kl. 20:20. Anledning: skrev fel
2013-02-14, 20:19
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Så för att dom inte "visste" att det befann sig andra folk där, bl a ett barn. Så har dom ej gett sig på ett barn? Ja din logik är ju inte logisk.

RF har ju själv erkänt att dom gett sig på ett barn, klart du försöker förneka dina bröders sysselsättning.

Jag kritiserade utformingen utav meningen, att ge sig på ett barn var ju inte syftet. Barnet drabbades dock olyckligen för att denne befann sig i bostaden. Tycker det gör en massa skillnad på hur man uttrycker sig. Tyvärr tror jag att det är den verkligheten man får leva med om man är aktiv nasse, du kommer inte vara säker i ditt eget hem, speciellt inte om du hotat vänsteraktivister samma kväll.

Citat:

Jag tror inte syftet är att utföra mordbrand eller mörda någon, det hade varit väldigt kontraproduktivt för att inte tala om den enorma repressionen man skulle få utstå från polis. Mordbrand och mord får helt enkelt nassarna stå för.

Just när det gäller sig att bryta in i hus är det ju meningen att lägenhetsinnehavaren inte är hemma, finns antagligen flera anledningar till det. Främst för att det är enklare rent praktiskt då jag antar att det låter en massa ifall någon försöker bryta sig in i ens bostad, men även för att det föreligger mindre risk för att åka fast. Således kan man ju dra slutsatsen att det inte är personskador man är ute efter när man försöker bryta sig in hos någon.

Finns ju flera fall genom åren när nassar åkt på riktigt mycket spö utav organiserade antifascister.
Senast redigerad av infogiver 2013-02-14 kl. 20:22.
2013-02-14, 20:55
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Jag kritiserade utformingen utav meningen, att ge sig på ett barn var ju inte syftet. Barnet drabbades dock olyckligen för att denne befann sig i bostaden. Tycker det gör en massa skillnad på hur man uttrycker sig. Tyvärr tror jag att det är den verkligheten man får leva med om man är aktiv nasse, du kommer inte vara säker i ditt eget hem, speciellt inte om du hotat vänsteraktivister samma kväll.

Jag tror själv hela historian om tjejen och nassehotet är fabricerat för att få allmänhetens "stöd", sen så skiter nog RF fullständigt i att ett barn kom till skada. Som dom säger umgås man med nassar får man skylla sig själv, och hade dom brytt sig hade dom kommit ut med detta förut och inte du när det vart uppdagat.

Citat:
Jag tror inte syftet är att utföra mordbrand eller mörda någon, det hade varit väldigt kontraproduktivt för att inte tala om den enorma repressionen man skulle få utstå från polis. Mordbrand och mord får helt enkelt nassarna stå för.

Mordbrand står ni i vänstern för gott och väl, det räcker åt allt å alla. Mord finns också med på CVt (vet dock inte om rf har det), sen när blev ni RF rädd för polisen?

Citat:
Just när det gäller sig att bryta in i hus är det ju meningen att lägenhetsinnehavaren inte är hemma, finns antagligen flera anledningar till det. Främst för att det är enklare rent praktiskt då jag antar att det låter en massa ifall någon försöker bryta sig in i ens bostad, men även för att det föreligger mindre risk för att åka fast.

Skitsnack, anledning det är meningen dom inte ska va hemma är för dom är rädd, att attackera en ensam person på gatan är enklare än att attackera en person i sitt hem där han kan kalla på hjälp och har tillgång till "försvarsmedel".

Citat:
Således kan man ju dra slutsatsen att det inte är personskador man är ute efter när man försöker bryta sig in hos någon.
Nä det kan man verkligen inte.

"Det är alltså med detta i ryggen som en grupp antifascister beger sig hem till nazisten för att spruta in tårgas, forcera dörren och misshandla honom." http://revfront.org/?p=6107

RF's egna ord, således kan man dra slutsatsen att dom vid varje hembesök har haft som mål att ta sig in och misshandel deras mål.

Citat:
Finns ju flera fall genom åren när nassar åkt på riktigt mycket spö utav organiserade antifascister.
Ok? Har jag sagt nåt annat eller fick du bara lov att boosta ditt självförtroende?

"Jamen vi har ju spöat dom förut, så vi är stark"
2013-02-14, 21:04
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norra-sidan
Du säger ju emot ditt tidigare inlägg fullständigt. och resten vet jag inte ens om det är värt att bemöta. Förstår du inte varför våldet ligger på den nivån de gör så är de fan ditt problem. mordbrand? läs på vad den domen betyder!

Och hur fan skriver du människa, ena sekunden är de ni och sen avslutas de med dom. va fan menar du egentligen?

Vart säger jag emot mig själv? Ska du orka bry dig om små grammatiska petitesser så får du väl göra det, du förstår ändå inlägget klart och tydligt. Jag är jävligt trött och orkar bry mig så jävulst om det kommer något fel. Förstår du inte vilka jag menar när jag säger ni eller dom så saknar du läsförståelse.

Jo jag kan förstå varför våldet ligger på den nivån det gör, av 2 anledningar, feghet och hyckleri. Hmm vänsterns nya motto perhaps? Om det inte redan är dagens motto, inte allt för insatt . Ja om jag inte skulle förstå så är det ju självklart mitt problem, knappast barnen i afrikas problem. Är det någon som inte vet vad mordbrand är så är det du, din dumma skunk.

Nä nu ska jag gå å sova så jag kan skriva texter som även du kan förstå, godernatter kamrat .
2013-02-14, 21:20
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Mordbrand står ni i vänstern för gott och väl, det räcker åt allt å alla. Mord finns också med på CVt (vet dock inte om rf har det), sen när blev ni RF rädd för polisen?

Du skrev i föregående inlägg såhär:

Citat:
kan inte ens utföra mordbrand rätt

Du ändrar alltså din ståndpunkt nu och påstår att vänstern står för mordbrand? Du får gärna hänvisa.

Tror inte alls att RF är vidare rädda för polisen, det är en skillnad på rädsla och att kunna göra en bedömning om en viss handling väger upp till de risker man tar och vad man får i gengäld. Det är således inte produktivt att varken mörda eller bränna ner fastigheter, varken politiskt eller rent taktiskt.

Citat:
Skitsnack, anledning det är meningen dom inte ska va hemma är för dom är rädd, att attackera en ensam person på gatan är enklare än att attackera en person i sitt hem där han kan kalla på hjälp och har tillgång till "försvarsmedel".

Jag håller inte med, tror du inte det är enklare att vänta i trappuppgången och misshandla någon eller utanför dennes bostad än att stå och banka på dörrar, oftast i större fastigheter också. Resten av meningen förstod jag inte tyvärr.

Citat:
Nä det kan man verkligen inte.

"Det är alltså med detta i ryggen som en grupp antifascister beger sig hem till nazisten för att spruta in tårgas, forcera dörren och misshandla honom." http://revfront.org/?p=6107

RF's egna ord, således kan man dra slutsatsen att dom vid varje hembesök har haft som mål att ta sig in och misshandel deras mål.

Jag pratade om s.k "hembesök" rent generellt. I detta fall kan målet ha varit så, det är nog mer ett undantag en regel ifall man kollar på andra liknande uppdateringar från deras hemsida. Står vidare fast vid att det dock är enklare att tillkalla personskador på andra mer effektiva sätt än att sitta och försöka ta sig in i någons bostad, som antagligen ringer polis och beväpnar sig vid ett ganska tidigt skede.
2013-02-15, 01:02
Bannlyst
Hur stor bit av fingret tappade Elmer Göthberg egentligen? Det är en konstig formulering.
2013-02-15, 09:54
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Än en gång så får jag det bevisat. Rikemansungar som rebellerar mot sina "reaktionära" föräldrar är RFs medlemmar. Rikemansungar som ädelt skall ge sin röst åt "de svaga" i samhället, dvs. arbetarklassen och bidragsklassen. En klass de egentligen hatar då de anser klassen vara intellektuellt och kulturellt fattigare och inkapabla att veta vad som är bäst för dem.

Efter att ha parasiterat på arbetar-/bidragsklassen så börjar det bli dags att skaffa barn. Bekvämt flyttar man till villa bekostat av pappas plånka medan arbetarklassens barn blir misshandlade och våldtagna i mångkulturens namn.

Inte konstigt att jag hatar er.
2013-02-15, 10:02
Medlem
nerdys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Än en gång så får jag det bevisat. Rikemansungar som rebellerar mot sina "reaktionära" föräldrar är RFs medlemmar. Rikemansungar som ädelt skall ge sin röst åt "de svaga" i samhället, dvs. arbetarklassen och bidragsklassen. En klass de egentligen hatar då de anser klassen vara intellektuellt och kulturellt fattigare och inkapabla att veta vad som är bäst för dem.

Efter att ha parasiterat på arbetar-/bidragsklassen så börjar det bli dags att skaffa barn. Bekvämt flyttar man till villa bekostat av pappas plånka medan arbetarklassens barn blir misshandlade och våldtagna i mångkulturens namn.

Du som har så bra koll kan ju name-droppa alla dessa överklasskids?
Jag har alltid fått motsatta bilden av just Revolutionära Fronten.
2013-02-15, 12:39
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy

En rätt tröttsam fördom om extremvänstern, men eftersom du har bilden klar för dig kanske du kan slänga upp ett par exempel på dessa rikemanskids? För diskussionens skull alltså...

OnT: Det är så klart skitbra av alla grupper att fördöma politiskt våld, extra bra är det som fördömandet kommer från de egna leden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in