2008-08-04, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej. Visste inte att Arbetaren varit så liten som A5-format. Nåväl...

Det var bara kort period, det var där omkering 98-99.

Nåväl, tillbaka till OnT vilket nog i grunden fakstikt var maskering innan vi kom in på mordet och Nacka.
2008-08-04, 17:06
Medlem
Hail_Satans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boy
Ja, speciellt om man inte vågar stå för sina åsikter.
Ja, när det gäller att misshandla en 14-årig flicka så är det ju verkligen beundransvärt att det finns folk som du som verkligen står för att de tycker det är rätt. Eller är du bara så dum att du inte förstår hotbilden?
2008-08-04, 17:06
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Det var bara kort period, det var där omkering 98-99.

Nåväl, tillbaka till OnT vilket nog i grunden fakstikt var maskering innan vi kom in på mordet och Nacka.

Folk maskerar sig innan de ska begå brott, kan tänka sig att begå brott eller bli anklagade för att ha begått brott , för att inte åka dit. I övriga fall handlar det om folk som vill se tuffa ut eller är rädda för nazisistiska repressalier.
Såja , nu är den diskussionen avslutad.
Något syftningsfel där, men jag orkar inte lägga så mkt energi på boy...ni fattar
2008-08-04, 17:11
Medlem
bananjuices avatar
Jag förstår faktiskt inte heller riktigt vad det har för egenvärde att Hail_Satan "stod för sina åsikter" genom att vara omaskerad när hans lillasyster fick käken sparkad ur led för det. Boy vet säkert.
2008-08-04, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hail_Satan
Ja, när det gäller att misshandla en 14-årig flicka så är det ju verkligen beundransvärt att det finns folk som du som verkligen står för att de tycker det är rätt. Eller är du bara så dum att du inte förstår hotbilden?

Ja givetvis skall ju sådant inte så hända, men samma hotbild finns ju tex för nazister utan maskering i det lägret.

Jag har svårt att tro att denna fråga enbart handlar om dumhet utan också är knuten till att det är lättare att verka för åsikter som man slipper representera.
2008-08-04, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Folk maskerar sig innan de ska begå brott, kan tänka sig att begå brott eller bli anklagade för att ha begått brott , för att inte åka dit. I övriga fall handlar det om folk som vill se tuffa ut eller är rädda för nazisistiska repressalier.
Såja , nu är den diskussionen avslutad.
Något syftningsfel där, men jag orkar inte lägga så mkt energi på boy...ni fattar

Det i kombination av att man sällan är särskillt politiskt pålästa och tycker det är praktiskt att slippa stå upp för sina dumheter skulle jag tippa på.
2008-08-04, 17:36
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Nej, det skulle jag faktiskt inte våga.

"om du var tvungen" skrev jag. Svara ärligt då fegis.
2008-08-04, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
"om du var tvungen" skrev jag. Svara ärligt då fegis.

Vi säger så här, nazispåret ligger väl bland lågoddsarna (men dock inte ensam) - nöjd med det svaret?
2008-08-04, 17:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ja givetvis skall ju sådant inte så hända, men samma hotbild finns ju tex för nazister utan maskering i det lägret.

I den mån det är sant så är det väl i så fall upp till nazisterna om, hur och när de maskerar sig. Att nazister agerar omaskerat är inte ett argument för att vänstern ska göra det samma.
2008-08-04, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I den mån det är sant så är det väl i så fall upp till nazisterna om, hur och när de maskerar sig. Att nazister agerar omaskerat är inte ett argument för att vänstern ska göra det samma.

Nej givetvis inte, men skillanden i tänkandet kan ju vara intressant.
2008-08-04, 18:42
Medlem
Burquettes avatar
kom igen nu boy, put your money where your mouth is!!!
2008-08-04, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burquette
kom igen nu boy, put your money where your mouth is!!!

Ledsen, jag förstår inte riktigt vad du syftar på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in