2008-08-04, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Alla uppgifter om en "kriminell uppgörelse" kommer från dig. Om du påstår att de kommer från polisen får du presentera en källa. Hittills är det en ytterst tunn, för att inte säga skrattretande, indicie-kedja du har presenterat.
Har begått brott = möjliga offer för "kriminella uppgörelser"

Nej, jag är ingen representant för Sveriges poliskår uavsett vad du inbillar dig.

Är polisens linje tunn? Måhända, men inte mer tunn är tanken på en nazikonsperation.
2008-08-04, 16:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boy
Jag har inte den insynen i C[klipp! /Troian] kriminalitet, jag har tagit upp det mest för att polisen själva ansåg att det var mer troligt än en nazigrej.

Och återigen, var har du fått den uppgiften ifrån?
2008-08-04, 16:40
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Nej, jag är ingen representant för Sveriges poliskår uavsett vad du inbillar dig.

Är polisens linje tunn? Måhända, men inte mer tunn är tanken på en nazikonsperation.

Fram tills du har en källa till ditt påstående är det din linje och inte polisens.
2008-08-04, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tre fascister är redan dömda för inblandning.

I aktuellt fall talade jag om Nacka-bomben.
2008-08-04, 16:42
Bannlyst
Citat:
Fram tills du har en källa till ditt påstående är det din linje och inte polisens.

Sant, jag har inte kvar det nummer av Arbetaren som slog upp detta faktum som ett juticebrott - men det var på den tiden tidninge var i a-5 format vill jag minnas.
2008-08-04, 16:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
I aktuellt fall talade jag om Nacka-bomben.

Jag skrev att jag var övertygad om att mordet på Björn Söderberg var politiskt motiverad och det var av underordnad betydelse om man inte rättsligt kommit fram till detta.

Då du svarade mig förutsatte jag att det fortfarande var mordet på Björn Söderberg vi diskuterade.
2008-08-04, 16:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Sant, jag har inte kvar det nummer av Arbetaren som slog upp detta faktum som ett juticebrott - men det var på den tiden tidninge var i a-5 format vill jag minnas.

(OT: Antar du menar A3-format.)
2008-08-04, 16:52
Bannlyst
Citat:
Jag skrev att jag var övertygad om att mordet på Björn Söderberg var politiskt motiverad och det var av underordnad betydelse om man inte rättsligt kommit fram till detta.

Då du svarade mig förutsatte jag att det fortfarande var mordet på Björn Söderberg vi diskuterade.

Ok, det kanske är jag som rört till det, jag försöker skriva i denna cirkus samtidigt som jag för ett samtal IRL.

Så låt mig då sammanfatta. Motiv och gärningsman i Nacka är okänt, i Söderbergfallet har man tre nazzar dömda för mordet även om rätten inte kunde fastslå motivbilden riktigt.
2008-08-04, 16:53
Bannlyst
Citat:
(OT: Antar du menar A3-format.)

Nej A5 är mindre än A4, A3 är större.
2008-08-04, 16:54
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ok, det kanske är jag som rört till det, jag försöker skriva i denna cirkus samtidigt som jag för ett samtal IRL.

Så låt mig då sammanfatta. Motiv och gärningsman i Nacka är okänt, i Söderbergfallet har man tre nazzar dömda för mordet även om rätten inte kunde fastslå motivbilden riktigt.

Ärligt talat Boy, om du var tvungen att sätta en månadslön på vem som låg bakom Nacka-bomben, visst hade du satt den på nazister?
2008-08-04, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ärligt talat Boy, om du var tvungen att sätta en månadslön på vem som låg bakom Nacka-bomben, visst hade du satt den på nazister?

Nej, det skulle jag faktiskt inte våga.
2008-08-04, 16:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Nej A5 är mindre än A4, A3 är större.

Okej. Visste inte att Arbetaren varit så liten som A5-format. Nåväl...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in