Citat:
Ursprungligen postat av Helseth
Tycker det känns lite löjligt med all denna böghyllning (och böghat för den delen också). Måste man verkligen ha en Pride-festival nuförtiden? För en 20år sen kunde det ju ha varit en god ide men nuförtiden har väl majoriteten av svenska folket accepterat homosexualiteten till en stor grad.
I min åsikt så vill nog de flesta s.k bögar bara ha uppmärksamhet och provocera och blir bara med i denna ''bögkultur'' därför att dom vill sticka ut, synas och för att det är coolt att vara gay så de kan fly sina trista vanliga liv där ingen lägger märke till dem.
-Titta på mig, jag är så speciell men titta dååå!!!
Påminner mig om den där slampiga tjejen i högstadiet som låg med allt som rörde sig bara för att få uppmärksamhet..
Välkommen till 2000-talet!!
Håller med till en viss del i vad du skriver.
Jag orkar inte ens gå ner i Pride parken även fast jag kan se den från en av mina lägenheter.
Bögarna lyckas däremot klockrent med att skapa debatt och ta sig in i folkhemmet, Allsång på skansen igår är ett bra exempel. Bögar/flator som fick skråla ut för en stor TV-publik.
Gay revolutionen har gått otroligt fort i Sverige, som du säger, bara under de senaste 20 åren har det förändrats otroligt.
Ge det 20 år till, eller varför inte 40. DÅ kommer knappast någon ens bli upprörd över att någon är bög/flata what so ever.
Än så länge blir ju vissa grupper av individer provocerade bara de ser en bögpar kyssas på tunnelbanan. Men det kommer att ändras så klart, det är som sagt bara att kolla på hur snabbt det har gått de sista 20 åren.