2008-07-30, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gay6
Håller med till en viss del i vad du skriver.
Jag orkar inte ens gå ner i Pride parken även fast jag kan se den från en av mina lägenheter.
Bögarna lyckas däremot klockrent med att skapa debatt och ta sig in i folkhemmet, Allsång på skansen igår är ett bra exempel. Bögar/flator som fick skråla ut för en stor TV-publik.
Gay revolutionen har gått otroligt fort i Sverige, som du säger, bara under de senaste 20 åren har det förändrats otroligt.
Ge det 20 år till, eller varför inte 40. DÅ kommer knappast någon ens bli upprörd över att någon är bög/flata what so ever.
Än så länge blir ju vissa grupper av individer provocerade bara de ser en bögpar kyssas på tunnelbanan. Men det kommer att ändras så klart, det är som sagt bara att kolla på hur snabbt det har gått de sista 20 åren.

Och ni kommer fortsätta vara 1-3% som alla undersökningar visar....
Citera
2008-07-30, 23:45
Bannlyst
Citat:
Personangrepp igen.
Skärp till dig, annars raderas ju din användare, vilket vore lite synd för du lyckas ju göra några upprörda i alla fall.

Hon har ju gjort personagrepp på mig och Error ända sedan debatten startade. hon har aldrig svarat på något av våra argument genom att lägga fram med bevis eller något, hon har kallat oss saker hela tiden, det skulle du märkt om du inte var så partisk.
Citera
2008-07-30, 23:46
Medlem
Gay6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidLarsson
Och ni kommer fortsätta vara 1-3% som alla undersökningar visar....

För mig spelar inte % talet i en vinklad undersökning någon roll. Det är ju inte så att det är svårt att träffa killar som är intresserade av bögsex.

Däremot är det ett faktum att människor med liknande åsikter som dig är ett utdöende släkte.
Jag hoppas för din egen skull att du får en chans att åka ut och uppleva andra delar av världen, för jag tror inte du kan ha varit mycket utanför Sveriges gränser och fortfarande lyckats behålla denna trångsynthet du lider av.
Citera
2008-07-30, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helseth
Tycker det känns lite löjligt med all denna böghyllning (och böghat för den delen också). Måste man verkligen ha en Pride-festival nuförtiden? För en 20år sen kunde det ju ha varit en god ide men nuförtiden har väl majoriteten av svenska folket accepterat homosexualiteten till en stor grad.
I min åsikt så vill nog de flesta s.k bögar bara ha uppmärksamhet och provocera och blir bara med i denna ''bögkultur'' därför att dom vill sticka ut, synas och för att det är coolt att vara gay så de kan fly sina trista vanliga liv där ingen lägger märke till dem.

-Titta på mig, jag är så speciell men titta dååå!!!

Påminner mig om den där slampiga tjejen i högstadiet som låg med allt som rörde sig bara för att få uppmärksamhet..

Välkommen till 2000-talet!!

håller också med i en del av vad du skriver. pride är lite överdrivet. dom säger själva att de ska ha pride för att visa att alla människor är likadana, lika värda m.m. men endå så vill dom att mycket hbt-folk ska komma och samlas där. det blir ju endå "vi och dem" på så sett, ellerhur? å andra sidan så tycker jag att festivalen är bra för då kan man samlas och träffa folk med samma sexualitet. knyta kontakter, hitta på roliga aktiviteter tillsammans och om man har tur, kanske träffa den rätta? det är också ett väldigt bra alternativ för gay-tonåringarna under 18 som inte kommer ut på gaykrogen än.
Citera
2008-07-30, 23:50
Medlem
Gay6s avatar
Citat:
Hon har ju gjort personagrepp på mig och Error ända sedan debatten startade. hon har aldrig svarat på något av våra argument genom att lägga fram med bevis eller något, hon har kallat oss saker hela tiden, det skulle du märkt om du inte var så partisk.

Eftersom du själv noterat detta borde du även förstå att du är den första förloraren om du biter tillbaka med samma mynt.
Ett tips inför framtiden är att aldrig kalla någon för nedvärderade ord, i en verklig diskussion, alltså inte bakom ett anonymt nickname på ett forum, är det direkt kört i en sådan situation om det finns åhörare på plats.
Ta skit och lägg fram argumenten sakligt istället, då är du mycket svårare att komma åt.
Citera
2008-07-30, 23:51
Bannlyst
Citat:
För mig spelar inte % talet i en vinklad undersökning någon roll. Det är ju inte så att det är svårt att träffa killar som är intresserade av bögsex.

Däremot är det ett faktum att människor med liknande åsikter som dig är ett utdöende släkte.
Jag hoppas för din egen skull att du får en chans att åka ut och uppleva andra delar av världen, för jag tror inte du kan ha varit mycket utanför Sveriges gränser och fortfarande lyckats behålla denna trångsynthet du lider av.

Det är bara i Sverige och några andra länder i Europa ni hyllas, resten av världen dödar de fortfarande homofiler så jag känner mig inte ensam i mitt homoförakt.

Jag är inte på bögbarer som du och vill hälst inte göra det då det känns äckligt och dekadent.
Citera
2008-07-30, 23:51
Medlem
Citat:
Skillnaden är att jag har kommit med bevis för det jag tycker, har länkat till flera olika undersökningar mm, du har inte gjort ett skit din WT brutta.

vart är de länkade undersökningarna? jag har inte hittat någon inne på denna tråd.

kan du vara snäll och länka lite undersökningar angående homosexualitet är du snäll?
Citera
2008-07-30, 23:52
Bannlyst
Citat:
Eftersom du själv noterat detta borde du även förstå att du är den första förloraren om du biter tillbaka med samma mynt.
Ett tips inför framtiden är att aldrig kalla någon för nedvärderade ord, i en verklig diskussion, alltså inte bakom ett anonymt nickname på ett forum, är det direkt kört i en sådan situation om det finns åhörare på plats.
Ta skit och lägg fram argumenten sakligt istället, då är du mycket svårare att komma åt.

Blir bara lite lack när hon vägrar lägga fram argument utan bara säger att vi är nassar, dumma etc.
Citera
2008-07-30, 23:53
Medlem
Citat:
Det är bara i Sverige och några andra länder i Europa ni hyllas, resten av världen dödar de fortfarande homofiler så jag känner mig inte ensam i mitt homoförakt.

Jag är inte på bögbarer som du och vill hälst inte göra det då det känns äckligt och dekadent.

varför känner du sådant hat mot alla homosexuella? vad har alla homsexuella gjort dig som har fått dig att känna sånt hat mot oss?
Citera
2008-07-30, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coxxe
vart är de länkade undersökningarna? jag har inte hittat någon inne på denna tråd.

kan du vara snäll och länka lite undersökningar angående homosexualitet är du snäll?

''En undersökning som publicerades i Journal of Sex Research år 1991 [17] hade 2% av alla tillfrågade män haft sexuella kontakter med en annan man under det senaste året.

År 1996 genomförde Statens folkhälsoinstitut tillsammans med RFSU undersökningen Sex i Sverige, där man lät 5 250 slumpmässigt och representativt utvalda individer mellan 18 och 74 år som var bosatta i Sverige svara på enkätfrågor om sexualitet.. Resultatet blev att 2,5 % av de tillfrågade hade haft sexuella kontakter med personer av samma kön. Denna siffra stämde för både kvinnor och män. Undersökningen visade också att ca 0,5% av männen, och mindre än 0,5% av kvinnorna enbart haft sexuella kontakter med personer av samma kön''

Plus:

''Undersökningar senast gjorda i Europa och USA indikerar att mellan 3-5 procent av männen och cirka 2-3 procent av kvinnorna föredrar homosexuella förbindelser framför heterosexuella ''

Nöjd nu?
Citera
2008-07-30, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coxxe
varför känner du sådant hat mot alla homosexuella? vad har alla homsexuella gjort dig som har fått dig att känna sånt hat mot oss?

Därför att jag ser det som omoraliskt och fel.
Citera
2008-07-30, 23:56
Medlem
Citat:
''En undersökning som publicerades i Journal of Sex Research år 1991 [17] hade 2% av alla tillfrågade män haft sexuella kontakter med en annan man under det senaste året.

År 1996 genomförde Statens folkhälsoinstitut tillsammans med RFSU undersökningen Sex i Sverige, där man lät 5 250 slumpmässigt och representativt utvalda individer mellan 18 och 74 år som var bosatta i Sverige svara på enkätfrågor om sexualitet.. Resultatet blev att 2,5 % av de tillfrågade hade haft sexuella kontakter med personer av samma kön. Denna siffra stämde för både kvinnor och män. Undersökningen visade också att ca 0,5% av männen, och mindre än 0,5% av kvinnorna enbart haft sexuella kontakter med personer av samma kön''

Plus:

''Undersökningar senast gjorda i Europa och USA indikerar att mellan 3-5 procent av männen och cirka 2-3 procent av kvinnorna föredrar homosexuella förbindelser framför heterosexuella ''

Nöjd nu?

japp jag är nöjd en fråga, vad fick dig att söka upp dessa undersökningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in