Citat:
Ursprungligen postat av TinkerBell86
Jag tycker det är läskigt att gå runt i världen med folk som e funtade som dig.. Jag vet exakt vad du menar med det du skrev och du borde inse att jag också hade rätt. Tusentals barn föds i världen utan föräldrar, tusentals dör!. Du tycker hellre det är att dom ska få bo med homosexuella funtade människor?...
Vettu, jag är inte så bra på att diskutera med djur.. Spec inte sexuella sådanna!
Men jag kan göra ett försök iallafall:
Om du vet vad jag skrev så inser du att barn kommer till världen via heterosexuella relationer eller via lånad sperma från motsatt kön, alltså är det ju bara möjligt för ett barn att hamna hos en normal heterosexuell familj om han inte haft oturen med en moder som bara lånat sperma.. Du kan alltså inte påstå att ett barn kan födas via ngt annat än ett heteroäktenskap, därmed faller ditt påstående om att barn uppfostras till att se heterosexuella relationer som norm. De uppfostras inte till det, de lär sig det av naturen eftersom de kommer till via en sådan relation. Barn är alltså inte bisexuella utan utvecklar sådant när de blir äldre, och då beror det inte på uppfostran utan på hur hjärnan formats.
Så nej, jag föddes inte bisexuell och har alltid varit hetero.
Jag har aldrig sagt att det är bättre att barn föds till världen utan föräldrar, men varför inte ge dem ett heterosexuellt par så att de får en uppväxt som alla andra? Att bli stoppad i en homofamilj kan aldrig leda till ngt gott i längden, lär bli en osund uppväxt där barnet tar in osunda värderingar dagligen. Han eller hon lär formas på ett för allmänheten negativt sätt.
Ska barn adopteras så se till att de får en värdig familj med en mamma och en pappa.
PS: Jag är adopterad, fan vad hemskt att hamna hos två bögar..