Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-05, 17:38
  #1105
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Vem var det som lill-Reidar råkade döda?

Psyk Thomas.
Citera
2017-11-06, 09:59
  #1106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Psyk Thomas.


Tack!
Citera
2017-11-19, 01:15
  #1107
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pe4r
Fråga 2:

Vad är det för musik Georg Lager lyssnar på på sitt kontor?
Han verkar gilla klassisk musik.

Det lustiga är att Remmer har samma musik i sin villa också....
Bumpar denna fråga. Katarina hade ofta denna musiken igång på sitt "kontor". Varje eller åtminstone vartannat avsnitt från ca säsong 12-13 och framåt. Exempel: Säsong 13, avsnitt 4, ca 24 minuter in. https://www.svtplay.se/video/1505837...pan?start=auto
Citera
2017-11-25, 05:34
  #1108
Medlem
GenesisPs avatar
Pehr Silver var en skön gubbe, med sin bearnaisesås, pommes och köttbit, som kocken (som inte var någon kock) Gunther blev helt galen på. Silver ville bara ha amerikanska veckor på Freja, närmare bestämt Texas.

Jag anser fortfarande att Renate var en av Rederiets bästa karaktärer.
Citera
2018-02-13, 20:38
  #1109
Avstängd
ViktorRemmers avatar
När knullade Reidar med Eva Remmer? Var det i samband med att hon strippade för honom?
Citera
2018-02-27, 22:25
  #1110
Medlem
Oj, svårt att komma på den eller dem man ansåg var absolut bäst iom att det var såpass många med i hela serien. Meeeen en solklar favorit det alltid hände jävligt kul saker kring var ändå Uno Kronqvist.

Bengtsson var också kul - bl.a. när hon buggade folks hytter och avlyssnade vad de hade för sig inne hos sig. En gång avlyssnade hon "Mickis" hytt tror jag (den homosexuella frisören ombord) och då fick hon till hennes största besvikelse/skräck höra på live-homosex.
Citera
2018-03-11, 00:48
  #1111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViktorRemmer
När knullade Reidar med Eva Remmer? Var det i samband med att hon strippade för honom?
Nej det var när han var i Västindien...
Citera
2018-05-18, 02:35
  #1112
Medlem
Enmansdemos avatar
Vilket år bytte man bort blåa uniformerna på personalen? där sjönk serien!

Visste ni att Joker inte ens stod i baren under dom 5 första säsongerna som minst,
utan jobbade i restaurangen, varför sea shell bar ryktet måste dö


Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Psyk Thomas.
Jag trodde
det var Carl som slog ihjäl psyk Thomas och svetsade in honom
bakom en dörr som prompt Gustav inte kunde acceptera kunde få vara stängd.
Hur klarade sig Carl ur detta minns jag int
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-05-18 kl. 02:40.
Citera
2018-05-18, 02:41
  #1113
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Vilket år bytte man bort blåa uniformerna på personalen? där sjönk serien!

Visste ni att Joker inte ens stod i baren under dom 5 första säsongerna som minst,
utan jobbade i restaurangen, varför sea shell bar ryktet måste dö


Jag trodde
det var Carl som slog ihjäl psyk Thomas och svetsade in honom
bakom en dörr som prompt Gustav inte kunde acceptera kunde få vara stängd.
Hur klarade sig Carl ur detta minns jag int



Nej det var Erik Mattson Carl hade ihjäl! och som han sedermera svetsade in i ett förråd... Han som jobbade med Lina på kontoret! Jävligt fräsch Lina för övrigt!
Citera
2018-05-18, 03:44
  #1114
Medlem
75190255508s avatar
Ah, typiskt. Går bara att se om man är bosatt i Sverige...

Finns ifs en jäkla massa avsnitt på Youtube, får nöja mig med det.
Citera
2018-05-19, 00:22
  #1115
Medlem
Schnyggves avatar
Kom att tänka på en sak....varför heter Uno Kronstedt i början för att sedan plötsligt heta Kronqvist, som han sedan heter serien ut, och väl mest "känd" som...
Citera
2018-05-19, 01:58
  #1116
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Kom att tänka på en sak....varför heter Uno Kronstedt i början för att sedan plötsligt heta Kronqvist, som han sedan heter serien ut, och väl mest "känd" som...
Vill jag också veta, förmodligen markerar dom ett pre-brottslig och post-brottsling med namnbytet, efter att han tog av sig blå uniformen blev han väl dessutom nästan efterblivet snäll..kalla Joker för Torbjörn & kunde inte attrahera kevinnan, han borde döpts om en tredje gång till Uno Krongäst

Förövrigt jag kollar på säsong 5 och jag kan inte tro mina öron, hur fan kan Carl påstå
att "Reidar Dahlen är min morbror"...nog för att jag vet att Carl inte fått reda på ännu att Reidar är hans farsa men kunde väl misstänkt att nått inte stämmer när Reidar blir lite väl närgången mot sin syster Bea, som att bli stucken av en vodoo-docka så man i sin tur blir överkörd av en lastbil utan att reagera..

En annan orättvisa, Viggo kallas befäl genom att vara maskinchef, efter
dennes död blir Gustaf maskinchef & befäl då?
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-05-19 kl. 02:27.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback