2025-06-30, 21:27
Medlem
Lill-Einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Haha ja Vera var rejäl och färgstark
Måste vara den som slutat flest gånger på Freja men sedan lyckats komma tillbaka

Vilken skådespelare gillar ni mest? Jag plöjer serien nu och min röst går nog till Per Myrberg (obs inte Morberg) som gör Robert Boisse du Blac. Han är kanske den bästa skådisen som förekommer i hela serien. Då menar jag samtidigt att väldigt många är bra eller okej, men Myrberg är något extra.

Jag håller Erik Kiviniemi som spelade Jussi som absolut nummer 1.
Citera
2025-07-01, 17:06
Ganska galet hur Uno kunde behålla jobbet som intendent på Freja under så lång tid. Han är ju fullkomligt inkompetet och håller bara på och flummar med Joker på arbetstid. Hade det varit en riktig arbetsplats hade han fått sparken inom en vecka. Överlag är Freja en märklig arbetsplats. Folk kan komma och gå hur de vill, försvinna iväg i flera veckor och sedan bli återanställda direkt när de återvänder. Att Dahléns ens går runt är helt otroligt med tanke på hur inkompetent personal som jobbar på företaget.
Citera
2025-07-06, 18:02
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Ganska galet hur Uno kunde behålla jobbet som intendent på Freja under så lång tid. Han är ju fullkomligt inkompetet och håller bara på och flummar med Joker på arbetstid. Hade det varit en riktig arbetsplats hade han fått sparken inom en vecka. Överlag är Freja en märklig arbetsplats. Folk kan komma och gå hur de vill, försvinna iväg i flera veckor och sedan bli återanställda direkt när de återvänder. Att Dahléns ens går runt är helt otroligt med tanke på hur inkompetent personal som jobbar på företaget.

Vore kul att jobba på Freja, iallafall i en vecka eller två och hänga med gänget

Uno är kung och han gör hela serien med sina påhitt och hyss, när han går med i sekten "Ljusets barn" är oslagbart.

Jokern och Uno var en grym trio och är otroligt saknade.
Citera
2025-07-15, 00:39
Medlem
Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera det här, men det har ju pratats en del tidigare om skådespelaren som spelade Felix. Personligen tycker jag inte att skådespelarinsatsen var så dålig som vissa verkar mena.

Däremot upplever jag att själva karaktären är överdrivet snäll – nästan som om han inte har några brister alls. Det känns lite som att det är skådespelaren själv som har hittat på karaktären och berättelsen, och försökt forma något som speglar hur han vill bli uppfattad.

Det blir liksom för mycket "perfektion", och det gör att karaktären inte känns särskilt trovärdig. Som om man har försökt skapa något intressant genom att lägga till saker lite godtyckligt, kanske för att undvika att någon ska ogilla en.

En sak jag inte riktigt förstår är vad det egentligen är Felix blir så upprörd över. Det handlar ju om att Elin tagit pengar från Silver – 100 000 kronor.

Men Felix verkar inte ens reagera särskilt mycket på själva pengarna. Istället blir han mest upprörd över att Elin har "sårat" honom. Exakt vad är det att bli så sårad över att det ska bli ''slut''. Jag syftar mer på att man kan prata om det hela, än att ta det till en slutsats av att det ska bli slut och så upprörd som han blev.

Sedan kom det en scen där han knappt gjorde något med skiftnyckel i maskinrummet och blev upprörd och satte sig ner. Är det verkligen så man skulle reagera mot någon i sådan situation.

Han blir ledsen över att det är slut mellan dem – trots att det faktiskt var han som gjorde slut.

Vad hände egentligen med den delen av storyn? Det går inte riktigt ihop. Visst, man kan bli frustrerad eller arg, men hela situationen känns mest konstruerad för att skapa dramatik mellan de två. För mig blir det bara osammanhängande. Så konstigt att bli så upprörd som han blev.
Citera
2025-07-15, 06:10
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera det här, men det har ju pratats en del tidigare om skådespelaren som spelade Felix. Personligen tycker jag inte att skådespelarinsatsen var så dålig som vissa verkar mena.

Däremot upplever jag att själva karaktären är överdrivet snäll – nästan som om han inte har några brister alls. Det känns lite som att det är skådespelaren själv som har hittat på karaktären och berättelsen, och försökt forma något som speglar hur han vill bli uppfattad.

Det blir liksom för mycket "perfektion", och det gör att karaktären inte känns särskilt trovärdig. Som om man har försökt skapa något intressant genom att lägga till saker lite godtyckligt, kanske för att undvika att någon ska ogilla en.

En sak jag inte riktigt förstår är vad det egentligen är Felix blir så upprörd över. Det handlar ju om att Elin tagit pengar från Silver – 100 000 kronor.

Men Felix verkar inte ens reagera särskilt mycket på själva pengarna. Istället blir han mest upprörd över att Elin har "sårat" honom. Exakt vad är det att bli så sårad över att det ska bli ''slut''. Jag syftar mer på att man kan prata om det hela, än att ta det till en slutsats av att det ska bli slut och så upprörd som han blev.

Sedan kom det en scen där han knappt gjorde något med skiftnyckel i maskinrummet och blev upprörd och satte sig ner. Är det verkligen så man skulle reagera mot någon i sådan situation.

Han blir ledsen över att det är slut mellan dem – trots att det faktiskt var han som gjorde slut.

Vad hände egentligen med den delen av storyn? Det går inte riktigt ihop. Visst, man kan bli frustrerad eller arg, men hela situationen känns mest konstruerad för att skapa dramatik mellan de två. För mig blir det bara osammanhängande. Så konstigt att bli så upprörd som han blev.

Till saken hör att det kanske blev lite stressigt med skådespelaren.

Rollen var egentligen skriven till en klasskamrat till mig, på den tiden, men tyvärr omkom han strax innan de skulle börja spela in.

Hur de sedan castade den nya Felix har jag ingen aning om, men som sagt det kan ju ha blivit lite stressigt för att bara försöka få in en skådespelare i rollen.
Citera
2025-07-15, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Till saken hör att det kanske blev lite stressigt med skådespelaren.

Rollen var egentligen skriven till en klasskamrat till mig, på den tiden, men tyvärr omkom han strax innan de skulle börja spela in.

Hur de sedan castade den nya Felix har jag ingen aning om, men som sagt det kan ju ha blivit lite stressigt för att bara försöka få in en skådespelare i rollen.
Och hur ger det svaret till min inlägg?

Notera att jag inte kritiserar skådespelarinsatsen.
Citera
2025-07-15, 14:05
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Och hur ger det svaret till min inlägg?

Notera att jag inte kritiserar skådespelarinsatsen.
Oj förlåt. Nvm.
Citera
2025-07-20, 04:47
Medlem
När emelie dödat Carls nya sekreterare,

Sam: Lille carl du klarar ju ingenting ringa polisen
Citera
2025-07-28, 19:54
Medlem
Tänk vad mycket starkare känslor det blev när man ser Helge & Margareta. Hur mycket man känner sympati för Helge, när man råkat ut för ungefärlig samma sak.

Dock skall jag inte skiljas eller har skiljts. Men förlorat viktig relation.

Det är lite bättre nuförtiden, men det var oerhört svårt under våras. Jag funderade till och med på självmord.

Att se scener med Helge och hans förkrossade och vilja ha Margareta tillbaka. Så sorgligare det känns med allt nu.
Citera
2025-07-28, 20:20
Medlem
Steve!

Vilken skön karaktär!
Citera
2025-08-03, 18:53
Medlem
Är det inte hårt och orättvist ifrån Reidars sida som vänder sig till säkerhetschefen, Vera Bengtsson om hjälp, efter att Reidar får brev hem till sig om att familjen kan komma i fara, om inte Reidar ger brevskrivaren (som senare visar sig vara Totte) pengar och följer instruktioner som står i brevet.

Säkerhetschefs jobb är trots allt ha ordning på säkerheten ombord på båten.

Sen att hon hjälper Reidar är bara en ''sidan om''-grej.

Vera sa ju kloka saker och gav råd till Reidar att inte ge pengar eftersom det är bara tomma hot. Trots allt, så hade hon rätt, för Totte är inte tillräcklig kapabel att döda hela familjen.

Hursomhelst, så hotar Reidar Vera: ''Vi får hoppas på att du är så pass duktig, så som du utgav dig för att vara när vi anställde dig''. Idiotiskt uttalade och oproffsigt ifrån Reidar. Tycker jag.
Citera
2025-08-12, 09:59
Medlem
Gillar inte att man gjorde narr av Unos huvudvärk, när det sedan visade sig vara tumör.

Han klagade och klagade hela tiden på sin huvudvärk i flera avsnitt och ingen gav ens sympati för honom.

I tredje eller fjärde avsnittet, så sa till och med Torbjörn/Joker, ''Uno, du har lite huvudvärk och Tony har just förlorat sitt äktenskap''.

Ingen tog Uno på allvar, precis så som Uno själv upplevde det och sade.

Det blev så sorgligt och synd om honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in