2018-11-20, 19:50
Medlem
Enmansdemos avatar
Det är inte att rekommendera att göra som Carl å säga åt golfpeggen att ta emot Emelies krängande fitta ovanpå honom när vinden ligger ovanpå & turturduvorna kuttra, då det kan få konsekvenser längre fram i livet, en kevinnas behöver ju inte övertyga & vara aktiv när hon blir våldtagen, varför en man bör dra en gräns vid att låta sig bli sexuellt trakasserad!

Emelie hade verkligen kontakter i den undermedvetna världen, hon kunde skaffa
sig både ett sniffer-riffel och släppa en bomb utan problem, och dessutom expert
på att hantera tekniken i båda

Behandlingshemmet måste ha misslyckats med FN, han skulle
ju komma tillbaka till båten så fort han kände sä bättre.
Vars karaktär var en ruttenbulle, behärska två konster, vara svartsjuk
o ha otur i spel samt vålla Georges död
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-20 kl. 20:32.
Citera
2018-11-27, 14:56
Medlem
Enmansdemos avatar
Dagens inpass!, svensk rekord i omotiverade dödshot innehas av Nicolai,
en totalt främling som kommer i närheten av Nina...

(Och bara råkar strosa förbi med bortvänd rygg (rakt in i ett klädkrok på väggen där, säg mig vem som sjåpigast i landet är)

..kan få ynnesten uppleva dessa lovord

Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Vad du tycker om Elin struntar jag egentligen helt blankt i. Jag undrar mest hur du fick till att Beatrice skulle ha varit naiv?
Du lär int få något svar ifrån en såndär hit-run-trådstekniker, så ja tyck att vi bestäm oss för att han åsyftade att Bea är naiv som int förstår
att Reidar int kan spendera kvalitetstid med henne när det krisar inom firman, det var snarare Reidar som var naiv som valde in henne i styrelsen trots att hon int kan ett skit utöver att dissekera konst
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-27 kl. 15:02.
Citera
2018-12-02, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Dagens inpass!, svensk rekord i omotiverade dödshot innehas av Nicolai,
en totalt främling som kommer i närheten av Nina...

(Och bara råkar strosa förbi med bortvänd rygg (rakt in i ett klädkrok på väggen där, säg mig vem som sjåpigast i landet är)

..kan få ynnesten uppleva dessa lovord

Du lär int få något svar ifrån en såndär hit-run-trådstekniker, så ja tyck att vi bestäm oss för att han åsyftade att Bea är naiv som int förstår
att Reidar int kan spendera kvalitetstid med henne när det krisar inom firman, det var snarare Reidar som var naiv som valde in henne i styrelsen trots att hon int kan ett skit utöver att dissekera konst

Ja, så(att Beatrice kan ha uppfattats som naiv.) kanske det är... Själv vill jag minnas att Betarice snarare var egotrippad och vägrade vilja förstå Reidars önskan att utföra sitt jobb, för att hon hade bestämt sig för att hon och hennes Carl skulle vara viktigast. Men jag kan ju förstå om någon annan tolkat det på annat vis, då det trots allt var länge sedan jag orkade se på Beatrice.... Annars har jag betat av några, ganska många avsnitt på svtplay men jag hoppar över att titta på Beatrice...

Men jag håller med dig om att det nog snarare var Reidar som var naiv. Konstigt att han föll för henne alls...
Citera
2018-12-04, 04:37
Medlem
Enmansdemos avatar
Edit
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-12-04 kl. 05:22.
Citera
2018-12-05, 14:30
Medlem
Såg att SVT1 kommer att reprisera Rederiet från och med fredag 7/12.

Tror ni alla avsnitt kommer att sändas i repris eller bara första säsongerna som dem gjorde sist?
Citera
2018-12-07, 17:28
Medlem
Rebali179s avatar
Rederiet återvänder till SVT – efter 16 år
https://www.aftonbladet.se/a/p6RgLX?...p6eqamsew24WWU
Citera
2018-12-07, 19:37
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179

Den enda bra nyheten från SVT på, ja hur många år? Kul, hur som helst!
Citera
2018-12-07, 19:39
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Den enda bra nyheten från SVT på, ja hur många år? Kul, hur som helst!

Men sedan så är frågan om de kör alltihopa nu eller om det bara är lite i taget.
Dock finns hela serien på DVD.
Flickvännen har alla boxar konstigt nog
Citera
2018-12-07, 19:59
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Men sedan så är frågan om de kör alltihopa nu eller om det bara är lite i taget.
Dock finns hela serien på DVD.
Flickvännen har alla boxar konstigt nog

Det var min första tanke, också. Jag undrar även om Rederiet blir poppis hos de lite yngre?
Citera
2018-12-07, 20:08
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Det var min första tanke, också. Jag undrar även om Rederiet blir poppis hos de lite yngre?

Vi får väl se hur det blir.
Dock är Rederiet en klassiker vare sig folk både gamla och unga vill det eller inte
Citera
2018-12-07, 20:36
Medlem
Citat:
Det var väl 12 år sen serien viasades sist?
Citera
2018-12-18, 11:44
Medlem
Finns det någonsin något tillfälle i de första avsnitten då hela den ursprungliga Dahlén-familjen befinner sig på samma ställe, alltså Reidar, Elinor, Rolf, Yvonne, Renate, Rebecca, Lina och Junior?
Jag har inget minne av det i alla fall, det enda som jag har lyckats hitta där är i så fall den här bilden:

http://www.image-share.com/upload/3899/230.jpg
Senast redigerad av Peter_18 2018-12-18 kl. 11:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in