Gustav kanske var väldigt mycket frånvarande under uppväxten? när han jobbade på Freja? sen så har väl Tony kanske känt innerst inne att han inte riktigt känner sig lik som Gustav. De fick bättre kontakt med varandra tycker när Tony hamnar i rullstol och gustav är där för honom!
Förstår du att vi sitter diskuterar eventuell uppväxt på en helt påhittad karaktär? haha manusförfattarna var riktigt duktiga på skapa karaktärer till här serien!
På tal om manusförfattarna, så håller jag med dig! Det är en väldigt bra manus och bra regi!
Kanske lite elakt av mig men: Tony Sjögren är en karaktär som jag stört mig på. Om hans oförmåga att inte förbättra sig. Gör sina ständiga misstag om och om igen. Svårigheter med att följa regler. Gör massa fel. Och när han hela tiden hamnar i knipa och/eller förlorat jobbet, så springer han till Gustav och Reidar och använder ''pappa-son-kortet'' för att få tillbaks jobbet. ''Du måste hjälpa mig!'', brukar väl vara hans ständiga återkommande replik.
Jag blev också irriterad när han har tendens till att vilja ha medhjälp/assistent till hans kriminalitet och utövar utpressning om personen inte hjälper. ''Om du inte gör detta, så kommer jag annars göra detta emot dig och du då förlorar du det här....''. Fy fan..
Om det var medveten ifrån manusförfattarna att göra Tony till en karaktär som publiken skulle avsky, så är det då riktigt, riktigt bra gjort. Annars kanske jag är ensam om att ha stört mig på honom?
Senast redigerad av L.o.a 2023-01-06 kl. 18:24.
På tal om manusförfattarna, så håller jag med dig! Det är en väldigt bra manus och bra regi!
Kanske lite elakt av mig men: Tony Sjögren är en karaktär som jag stört mig på. Om hans oförmåga att inte förbättra sig. Gör sina ständiga misstag om och om igen. Svårigheter med att följa regler. Gör massa fel. Och när han hela tiden hamnar i knipa och/eller förlorat jobbet, så springer han till Gustav och Reidar och använder ''pappa-son-kortet'' för att få tillbaks jobbet. ''Du måste hjälpa mig!'', brukar väl vara hans ständiga återkommande replik.
Jag blev också irriterad när han har tendens till att vilja ha medhjälp/assistent till hans kriminalitet och utövar utpressning om personen inte hjälper. ''Om du inte gör detta, så kommer jag annars göra detta emot dig och du då förlorar du det här....''. Fy fan..
Om det var medveten ifrån manusförfattarna att göra Tony till en karaktär som publiken skulle avsky, så är det då riktigt, riktigt bra gjort. Annars kanske jag är ensam om att ha stört mig på honom?
Manusförfattarna gjorde ju honom mer och mer extrem. I början av serien var han en odräglig slarver, men ändå en sort som det finns någorlunda liknande personer i verkligheten. Men andra halvan var det alla dåliga sidor multiplicerat med 10, på ett sätt som inte längre är realistiskt.
Svaret har du i spoiler men jag förvanar att det är rejäl spoiler om du inte sett serien!!
Tony var aldrig Gustavs son
Jag började titta om serien, och det är otroligt härlig serie, synd bara att så många av forna karaktärerna inte längre lever, det börjar bli ganska många nu, "Uno, Joker, Beatrice, Reidar D, Malte, Bengtson, Gustav, Barbro Pastorelli, finns säkert ännu flera..[/QUOT
Riktigt sorgligt!!
Idag kom ännu tråkig nyhet - Thomas Hellberg död. Han spelade Georg Lager Kapten.
Har Christin och Albin fått någon creed? Vad gör dem idag? Hade varit lite kul att se hur dem ser ut idag och vad dem gör. Andra skådespelarna har man ju fått höra vad dem gör.
Bland annat han Micki jobbar väl fortfarande i Dramaten?
Har ni tänkt på att Ellinor och Reidars barns (inom äktenskapet) förnamn börjar på R? Rolf, Renate och Rebecca.
Liksom Reidar själv, och hans egen far Ragnar. Finns nog en tanke i manuset, att Reidar ville att barnen skulle börja på samma bokstav som honom och hans far. I avsnittet med tillbakablicken på Reidars liv som ung, så vill Ellinor först att Rolf ska heta Erik, men Reidar bestämmer att han ska heta Rolf.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!