2017-03-08, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vergissmeinnicht
och bara några avsnitt innan han till slut dör så är han ju nära att bli skjuten av Jussi, som inte ens har vett att stänga dörren innan han ska mörda någon... Vafan, om man är lejd att mörda någon på en båt full med folk kanske man åtminstone ska se till att ingen ser en...

Jussi klarar sig ju dock igenom det mesta, han åker bara in och ut ur fängelset i stället.

Mycket som är väldigt oigenomtänkt i denna serie när man tänker efter. De ttänkte man visserligen aldrig på när man var liten och tittade på att.
Citera
2017-03-08, 19:55
Medlem
Disco-Mannens avatar
Älskar avsnittet när Uno gör bögtestet.
Citera
2017-03-09, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Mannen
Älskar avsnittet när Uno gör bögtestet.

Eller avsnittet när han ska sia i ett tv program. Personalen på m/s Freja sitter i mässen inklusive Uno då hans program ska ha premiär. Varav det blir något fel med sändningen så Unos ansikte i tv rutan blir förvrängt samt hans röst blir förvrängd. Tro jag spottade morgon kaffet rätt ut då jag såg det avsnittet för något år sedan
Citera
2017-03-09, 13:55
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TusseTiger
Eller avsnittet när han ska sia i ett tv program. Personalen på m/s Freja sitter i mässen inklusive Uno då hans program ska ha premiär. Varav det blir något fel med sändningen så Unos ansikte i tv rutan blir förvrängt samt hans röst blir förvrängd. Tro jag spottade morgon kaffet rätt ut då jag såg det avsnittet för något år sedan

Och när Joker o Micki ger honom instruktioner i öronsnäckan vad han ska säga under dejten Roligt också när han tvingar ner personalen till hans hytt för ett parti Uno.
Citera
2017-03-09, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Och när Joker o Micki ger honom instruktioner i öronsnäckan vad han ska säga under dejten Roligt också när han tvingar ner personalen till hans hytt för ett parti Uno.

Just de!!! Vad jag saknar karaktären Uno... En av de bästa karaktärerna i Rederiet
Citera
2017-03-09, 21:40
Medlem
Citat:
Nej, han överlever giftormen, han dör av rökförgiftning precis i slutet av avsnitt 84.

Okej, ja så var det. Men visst var det väl samtidigt som den där ormen ålade omkring? Har nåt svagt minne av det.
Citera
2017-03-09, 21:49
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Okej, ja så var det. Men visst var det väl samtidigt som den där ormen ålade omkring? Har nåt svagt minne av det.

Ja, Jussi planterade ormen på honom rätt många avsnitt tidigare, Viggo hamnade i koma då.
Citera
2017-03-13, 20:22
Medlem
Bazecoons avatar
Är nu inne på säsong 9, och funderar lite på av Elins dödsfall. Visst, Nynazisten knuffar in elin i lagerhyllan och slår i bakhuvet som visseligen är känslig del av huvet men hjärndöd av detta slag känns lite billigt. Förvisso hjärnskakning men dödsfall?
Senast redigerad av Bazecoon 2017-03-13 kl. 20:24.
Citera
2017-03-14, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Är nu inne på säsong 9, och funderar lite på av Elins dödsfall. Visst, Nynazisten knuffar in elin i lagerhyllan och slår i bakhuvet som visseligen är känslig del av huvet men hjärndöd av detta slag känns lite billigt. Förvisso hjärnskakning men dödsfall?

Olika faktorer som tex HUR man landar med bakhuvudet spelar nog in här, så vill det sig illa så kan det absolut sluta med dödsfall medans andra har mer änglavakt.
Citera
2017-03-14, 17:54
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon

Citat:
Ursprungligen postat av TusseTiger
Olika faktorer som tex HUR man landar med bakhuvudet spelar nog in här, så vill det sig illa så kan det absolut sluta med dödsfall medans andra har mer änglavakt.

Jag tror också man kan dö av det, om man har väldigt otur och om det är tillräckligt stor kraft.

Något annat jag reagerar på med Elins dödsfall är att det inte direkt känns som om Micki bryr sig så jättemycket. Han verkar ångestfylld först "om jag inte hade gått dit hade det aldrig hänt".. Bella: "Men det var inte ditt fel". Micki: "nej... nu pratar vi om nåt roligare".

De flesta som förlorar en nära vän reagerar mer än så, dessutom förlorar han henne i ett mord (eller dråp eller grovt vållande till annans död). MEn han ser ledsen ut i ett par avsnitt.

Eller minns jag fel?
Citera
2017-03-14, 21:56
Medlem
Finns ju många dödsfall som man kan ha olika synpunkter på. I bilolyckan Rolf dör så verkar inte Yvonne skadats alls, trots att hon satt bredvid i bilen som körde i byggnaden. Är totalt orealistiskt att Yvonne inte åtminstone blir mycket svårt skadad om Rolf dör. Ska väl vara om det står någon metallpelare inne i byggnaden som träffar Rolf men inte Yvonne, är väl det enda som teoretiskt kan förklara utfallet av olyckan. Yvonne har dessutom på ganska kort tid fått sin bror avslöjad som en av Sveriges absolut värste seriemördare, och sedan förlorat sin man i en bilolycka där hon själv körde, men tycks ändå i princip gå vidare med livet som om inget hänt. Rebecka går inte inte heller på begravningen av hennes bror, som hon i princip inte hade några konflikter med under serien.
När det gäller Georg Lagers död, så skulle en sådan olycka vara något så allvarligt att om det hände i verkligenheten, så skulle det bli en jättenyhet i medierna. Dock visas i serien inget i något media om detta, fast det från flera andra händelser under seriens gång.

Sedan är ju hela grejen med tvillingarna Ellinor och Beatrice totalt orealistisk. Hur osams de än var om Reidar så går det inte att förneka varandras existens. Föräldrar, vänner m.m. skulle göra det omöjligt. Kanske iofs lite lättare på 50-talet när detta ska ha uttalats än idag, då det inte fanns samma kommunikationsmedel som idag, och det hände väl att folk reste ifrån varandra. Har dock svårt att se den fullständigt totala brytningen som realistisk.
Citera
2017-03-14, 22:02
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Jag tror också man kan dö av det, om man har väldigt otur och om det är tillräckligt stor kraft.

Något annat jag reagerar på med Elins dödsfall är att det inte direkt känns som om Micki bryr sig så jättemycket. Han verkar ångestfylld först "om jag inte hade gått dit hade det aldrig hänt".. Bella: "Men det var inte ditt fel". Micki: "nej... nu pratar vi om nåt roligare".

De flesta som förlorar en nära vän reagerar mer än så, dessutom förlorar han henne i ett mord (eller dråp eller grovt vållande till annans död). MEn han ser ledsen ut i ett par avsnitt.

Eller minns jag fel?

Håller fullständigt med. Men nått som är rikigt idiotiskt är ju när Patrik som bara går in i salongen och endast tar hand om micki och skiter sedan fullständigt i om Elin ligger där och dör. Han hade ju kunnat kallat på hjälp lite tidigare istället föratt mysa med medvetslösa micki. Snacka om noll empati och ren dumhet. Typ "jag är kär i honom så ja skiter i kvinnan som ligger där och dör"
Senast redigerad av Bazecoon 2017-03-14 kl. 22:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in