Citat:
Ursprungligen postat av
Statoil
Hej
Har nu för typ 19e gången sett klart serien. Men jag får inte ihop det med Gustavs pengar. Hur kan han i sista avsnitten inte ha råd med den lilla båten som han till slut köper för pengarna som Tony ger honom.
Han gav väl inte bort allt han hade? Eller var pengarna eller aktierna som han plockade ut från Dahléns så lite värda när han gjorde det.
Gustav hade 20 miljoner kronor, ifrån en vinst. Han gav hälften till Tony, när Tony hade en arbetsplats/uppgift på kontoret och Dahlén behövde 10 miljoner kronor för att få behålla kvar sitt företag eller något åt det hållet.
''Slösade'' inte Gustav tredjedel av tio miljonerna vid ett senare tillfälle? Hur som helst, så blev Tony Sjögren rullstolsbunden. Detta gjorde som så att Gustav fick enorm stor sympati och betalade alla skulder som Tony hade. Gustav ville inte betala dessa skulder innan olyckan, då Gustav hade tröttnat på Tonys tendenser till att hamna i knipa. Gustav var dels less och dels motiverad till att få Tony att lära sig om att handskas med pengar. Men detta ändrades efter olyckan och Gustav betalade Tonys samtliga skulder och därmed hade inte Gustav så mycket kvar, tänker jag.
Men jag kanske bara minns fel.