2023-02-11, 09:42
Medlem
Hej

Har nu för typ 19e gången sett klart serien. Men jag får inte ihop det med Gustavs pengar. Hur kan han i sista avsnitten inte ha råd med den lilla båten som han till slut köper för pengarna som Tony ger honom.

Han gav väl inte bort allt han hade? Eller var pengarna eller aktierna som han plockade ut från Dahléns så lite värda när han gjorde det.
Citera
2023-02-11, 15:59
Medlem
"Rolf"

En kompis av mig hade en kompis som brukte onanera ofte , derfør fick han smeknamnet "Runke-Rolf" :P
Citera
2023-02-11, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statoil
Hej

Har nu för typ 19e gången sett klart serien. Men jag får inte ihop det med Gustavs pengar. Hur kan han i sista avsnitten inte ha råd med den lilla båten som han till slut köper för pengarna som Tony ger honom.

Han gav väl inte bort allt han hade? Eller var pengarna eller aktierna som han plockade ut från Dahléns så lite värda när han gjorde det.

Nej , e nog manusfolken som har tramsat till det , givetvis så må ju Gustav fortfarande ha mycket pengar kvar......
Citera
2023-02-18, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cross dresser
-Reidars hus ?
-R och Beatrices appartment ?
-Torpet ?

Var i Stockholm finns dessa och andra locations ?

Här kommer ett svar i form av en video, 11 år senare.

https://www.youtube.com/watch?v=R_SC51qTrp0
Citera
2023-02-18, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillagubbenplutt
Här kommer ett svar i form av en video, 11 år senare.

https://www.youtube.com/watch?v=R_SC51qTrp0

Kul att se! Mycket som jag hade glömt vid det här laget.
Citera
2023-02-19, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statoil
Hej

Gustav hade 20 miljoner kronor, ifrån en vinst. Han gav hälften till Tony, när Tony hade en arbetsplats/uppgift på kontoret och Dahlén behövde 10 miljoner kronor för att få behålla kvar sitt företag eller något åt det hållet.

''Slösade'' inte Gustav tredjedel av tio miljonerna vid ett senare tillfälle? Hur som helst, så blev Tony Sjögren rullstolsbunden. Detta gjorde som så att Gustav fick enorm stor sympati och betalade alla skulder som Tony hade. Gustav ville inte betala dessa skulder innan olyckan, då Gustav hade tröttnat på Tonys tendenser till att hamna i knipa. Gustav var dels less och dels motiverad till att få Tony att lära sig om att handskas med pengar. Men detta ändrades efter olyckan och Gustav betalade Tonys samtliga skulder och därmed hade inte Gustav så mycket kvar, tänker jag.

Men jag kanske bara minns fel.
Citera
2023-02-19, 02:16
Medlem
Citera
2023-02-21, 14:10
Har precis sett klart säsong 2, har blivit lite smått förälskad i den där sofie, tyckte det var så synd att hon bröt med rolf. Blev förbannad när hon började hålla på med den där dryga Jussi.

Kan någon svara på ifall Sofie & Rolf kommer bli tillsammans i fortsättningen?
Citera
2023-02-21, 15:59
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Har precis sett klart säsong 2, har blivit lite smått förälskad i den där sofie, tyckte det var så synd att hon bröt med rolf. Blev förbannad när hon började hålla på med den där dryga Jussi.

Kan någon svara på ifall Sofie & Rolf kommer bli tillsammans i fortsättningen?
Nej.
Citera
2023-02-21, 19:38
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nej.

jävla skit, hade ju fan hoppats på att det skulle bli något av dom. Hon är ju så jävla sexig, synd att hon får så lite tid framför kameran. Är hon med i alla säsonger eller hur ser det ut efter S3?
Citera
2023-02-21, 20:08
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
jävla skit, hade ju fan hoppats på att det skulle bli något av dom. Hon är ju så jävla sexig, synd att hon får så lite tid framför kameran. Är hon med i alla säsonger eller hur ser det ut efter S3?
Sofie lämnar inom kort. Däremot dyker Regina Lund och Malin Berghagen upp säsong 3/4, än bättre ögongodis (:
Citera
2023-02-26, 21:03
Medlem
Jag har alltid kollat om serien från en specifik säsong, då det enligt mig vart allra mest spännande. Men nu kollade jag om säsong 1. Innan har det alltid känts segt, men nu har man tagit sig kragen och kollat och visst, nu är det spännande återigen! Lite kul, nu när man har stenkoll på allt.

Jag märkte att Rikard Bergqvist fått två roller i Rederiet.

Jag har hört att man använt en gästskådespelare förr, återkommande, liksom fick minst två olika roller vid minst två olika tillfällen.

Är det någon som kan berätta och i vilka säsonger/avsnitt? Det är lite kul att märka sådant, när man har sett genom hela serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in