2023-06-20, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Kan bara instämma om Lina och Erik . Riktigt usla.

Tycker Hans V Engström (Uno) var klass rakt igenom.
Bengt Bauler, Kenneth Söderman likaså.
Måste också säga att Patrik Bergner (Nikolaj gjorde det riktigt bra)
Vera Bengtsson var också klass.

Skulle kunna nämna många många fler.

Håller med dig om nikolaj och Bengtsson 👌 kändes inget tillgjorda
Citera
2023-06-20, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qmzamqckalrtgj
Rolig den der Rederiet rappen till Osten , vad blev den av ?

Åhh! Den älskade jag! Har också funderat på var den tog vägen?

Tänker iaf alltid på den videon när jag tittar på serien och Reidar sitter i taxin på väg till lasarettet där Beatrice är inlagd.
Citera
2023-06-20, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Jag tittar just nu i genom serien för tredje gången.

Har blivit lite lätt besatt och även letat upp en podd som heter rederietpodden, där pratar de med olika karaktärer ifrån serien och man får en hel del insikt om vad som händer bakom kulisserna och det är väldigt intressant.

Vet att jag även för länge sedan lyssnade på en podd med Bengt Bauler och den var också väldigt intressant där de gick igenom mycket från Rederiet 😀 Minns dock inte vad den hette, men den borde väl komma upp om man söker på Bengt Bauler i sin poddspelare 😀

Samma här med "besattheten".

Började lyssna på den podden men tyckte det var jobbiga programledare så har inte fortsatt. Men du får gärna spoila det de berättar, lite intressant info 😉
Citera
2023-06-20, 20:43
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Den är bra, det är tv-fabriken med utmärkte Fredrik Ralstrand du tänker på (tror jag)!
Jaaa! Tack! Suveränt avsnitt 🙌
Citera
2023-06-20, 20:46
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vainteforsaker
Samma här med "besattheten".

Började lyssna på den podden men tyckte det var jobbiga programledare så har inte fortsatt. Men du får gärna spoila det de berättar, lite intressant info 😉
Ja, instämmer helt där, dåligt pålästa mm, men jag lyssnar ändå, vill höra info om serien, så jag försöker bortse från det, men du har helt rätt, tyvärr 😕
Citera
2023-07-02, 11:18
Medlem
Uno signerat foto sålde på tradera før 2000 , her tycker jag vinnaren har betalad før mycket , givetvis e den sellan men endå

Joker signerat foto før rundt 800 e ju inte nån spes god deal heller frågar du mig
Citera
2023-07-02, 11:41
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=kwXgzXjsFms Kiviniemi intervju
Citera
2023-07-07, 10:19
Medlem
Vad hände med Renate? Var hon med i serien mot slutet eller försvann hon på något vis?
Citera
2023-07-07, 10:35
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Vad hände med Renate? Var hon med i serien mot slutet eller försvann hon på något vis?
Hon lämnade serien i slutet av detta avsnitt;
https://www.svtplay.se/video/eYgBpVK...050&id=emBx6zj
Citera
2023-07-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Hon lämnade serien i slutet av detta avsnitt;
https://www.svtplay.se/video/eYgBpVK...050&id=emBx6zj

Aha! Så tidigt i serien...? Tack för snabbt svar.

Jag tyckte alltid synd om Renate och hoppades att hon skulle få någon sorts revansch. Jag vill minnas att faktiskt alla var nedriga mot henne, med Reidar i spetsen.
Citera
2023-07-10, 14:39
Medlem
Jag såg något jätteroligt i ett avsnitt. Uno ville frälsa folk och en Diana var inhyrd att sjunga. Varpå han ville få träda fram på scenen och/eller att hon skulle sjunga/framföra några av de kristna sångerna. Diana vägrade och får senare bråttom upp på scen, men då kom Uno och låste in henne i något förråd

Ja, sen kan man undra vad de hade för dörrar- var det tillåtet på den tiden?- där man kan låsa in folk, på det viset? Dörrar skall väl alltid gå att öppna inifrån.

Men jag tycker ändå det var fantastiskt komiskt.

Uno fick dock inte sparken för det, utan fick byta arbetsbefattning till att skära grönsaker i köket, istället för att vara hovmästare.

Som det redan konstaterats i denna tråd så verkar man kunnat komma undan med mycket, som arbetare på Freja.

Med säkerhet så funderade jag även på att städpersonalen lämnade Jokers hyttdörr på vid gavel, så att Elin kunde gå in och gömma sig där.

Jag är benägen att hålla med den elake, men också otroligt underhållande, kapten Viggo om att säkerheten på båten är under all kritik.

Och alla har SÅNT tålamod med Elin, som ljuger i ett. Sen bara "Jaha, du vill jobba här? Inga meriter och jag har märkt att du ljuger hela tiden, men klart du skall få jobb....".
Citera
2023-07-15, 13:21
Medlem
Finns det en lista på bakgrundsmusiken. Jag är framförallt intresserad av samtliga klassiska låtarna som brukar spelas i bakgrunden.

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in