Jag såg något jätteroligt i ett avsnitt. Uno ville frälsa folk och en Diana var inhyrd att sjunga. Varpå han ville få träda fram på scenen och/eller att hon skulle sjunga/framföra några av de kristna sångerna. Diana vägrade och får senare bråttom upp på scen, men då kom Uno och låste in henne i något förråd
Ja, sen kan man undra vad de hade för dörrar- var det tillåtet på den tiden?- där man kan låsa in folk, på det viset? Dörrar skall väl alltid gå att öppna inifrån.
Men jag tycker ändå det var fantastiskt komiskt.
Uno fick dock inte sparken för det, utan fick byta arbetsbefattning till att skära grönsaker i köket, istället för att vara hovmästare.
Som det redan konstaterats i denna tråd så verkar man kunnat komma undan med mycket, som arbetare på Freja.
Med säkerhet så funderade jag även på att städpersonalen lämnade Jokers hyttdörr på vid gavel, så att Elin kunde gå in och gömma sig där.
Jag är benägen att hålla med den elake, men också otroligt underhållande, kapten Viggo om att säkerheten på båten är under all kritik.
Och alla har SÅNT tålamod med Elin, som ljuger i ett. Sen bara "Jaha, du vill jobba här? Inga meriter och jag har märkt att du ljuger hela tiden, men klart du skall få jobb....".