2022-02-08, 09:34
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Var tvungen att googla henne för att se vad allt snack om hennes utseende var om..
Och damn, tyckte hon ser riktigt bra ut!

Innan har hon ju liknat en proper liten tant i 50-årsåldern oavsett hennes riktiga ålder.

Tyckte tatueringarna inte bara var snygga, utan kläder henne bra, hon ser fräsch ut!
Kan hon fått nån typ av åldersnojja på äldre dagar?

Oavsett så är det från mig här!
Är väl oftast då det förekommer men finns säkert de som fått åldersnoja på yngre dagar också.
Styrkekram
Citera
2022-02-08, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Var tvungen att googla henne för att se vad allt snack om hennes utseende var om..
Och damn, tyckte hon ser riktigt bra ut!

Innan har hon ju liknat en proper liten tant i 50-årsåldern oavsett hennes riktiga ålder.

Tyckte tatueringarna inte bara var snygga, utan kläder henne bra, hon ser fräsch ut!
Kan hon fått nån typ av åldersnojja på äldre dagar?

Oavsett så är det från mig här!

Håller med...jag tycker hon ser fräsch ut.
Kom igen , hon är 58 år.
Det är en respektabel ålder.

Det är inte många i mitt tycke som klarar att hålla
sig fräscha i den ålder.
Ska inte säga att det är Sophia Loren nivå, men jag tror hatarna
inte gillar det hon står för. Inte kopplat till utseendet.

Keep up the good work
Citera
2022-02-08, 17:25
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror.melker
Håller med...jag tycker hon ser fräsch ut.
Kom igen , hon är 58 år.
Det är en respektabel ålder.

Det är inte många i mitt tycke som klarar att hålla
sig fräscha i den ålder.
Ska inte säga att det är Sophia Loren nivå, men jag tror hatarna
inte gillar det hon står för. Inte kopplat till utseendet.

Keep up the good work

Givetvis är det så. De flesta män med normal sexdrift skulle inte blinka för att sätta på henne.
Citera
2022-02-08, 17:59
Medlem
finns det några lättklädda bilder på denna donna bara frågar
Citera
2022-02-08, 19:16
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vad är det för konstigt att lärare och rektor namnges? På vilket sätt är artikeln förtal ( om den nu inte är helt lögnaktig).
Känns mer som en okynnesanmälan.
Som jag skrev, jag vet inte om det här är förtal och att det ska bli intressant att se saken prövas. Jag är intresserad av det här ur ett juridiskt perspektiv. Då jag inte vet om det är förtal så blev det ju därför lite spekulationer från min sida (eller killgissningar om du så vill ). Att namnge en rektor borde inte falla under förtal då denne är högst ansvarig för skolan. Att däremot namnge läraren är lite mer tveksamt. Men allt beror ju på situationen. Om Janouch hade som syfte, eller borde förstått att människor skulle kontakta henne och vara hotfulla så kan det röra sig om förtal. Om det är så att Janouchs och mammans version inte är riktigt sann så kan ju det också ses som försvårande. Nu är det låsta artiklar, men jag funderar över om inte möjligen den här mamman åtalas för förtal också? Hon har ju spridit samma saker på Facebook med en hel del läsare. Jag kommer att följa fallet med intresse i vart fall
Citera
2022-02-08, 22:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Som jag skrev, jag vet inte om det här är förtal och att det ska bli intressant att se saken prövas. Jag är intresserad av det här ur ett juridiskt perspektiv. Då jag inte vet om det är förtal så blev det ju därför lite spekulationer från min sida (eller killgissningar om du så vill ). Att namnge en rektor borde inte falla under förtal då denne är högst ansvarig för skolan. Att däremot namnge läraren är lite mer tveksamt. Men allt beror ju på situationen. Om Janouch hade som syfte, eller borde förstått att människor skulle kontakta henne och vara hotfulla så kan det röra sig om förtal. Om det är så att Janouchs och mammans version inte är riktigt sann så kan ju det också ses som försvårande. Nu är det låsta artiklar, men jag funderar över om inte möjligen den här mamman åtalas för förtal också? Hon har ju spridit samma saker på Facebook med en hel del läsare. Jag kommer att följa fallet med intresse i vart fall
Blir dock lite spännande att kritisera en lärare för att propagera för islam och bli åtalad och kanske fälld för förtal samtidigt som staten tycker att islam är helt oproblematiskt och minst lika bra religion som någon annan.
Rimligen gör läraren något positivt i de rättsvårdande myndigheternas ögon, så hur kan då att påtala det agerandet vara förtal?
Citera
2022-02-09, 06:58
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
finns det några lättklädda bilder på denna donna bara frågar
Det hoppas jag verkligen inte. Något mer anskrämligt än denna varelse är omöjligt att tänka sig.
Citera
2022-02-09, 07:01
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Blir dock lite spännande att kritisera en lärare för att propagera för islam och bli åtalad och kanske fälld för förtal samtidigt som staten tycker att islam är helt oproblematiskt och minst lika bra religion som någon annan.
Rimligen gör läraren något positivt i de rättsvårdande myndigheternas ögon, så hur kan då att påtala det agerandet vara förtal?
För att citera SOU 2016:7, sidan 411:
Utgångspunkten för bedömningen av en persons anseende är den sociala värderingen på dennes bostadsort och inom den egna samhällsgruppen eller personkretsen. Det krävs inte att den ärekränkande uppgiften är nedsättande för den utpekades medborgerliga anseende enligt den uppfattning som kan sägas vara allmänt rådande eller förhärskande i samhället i dess helhet.
Med andra ord: om du blir fälld för förtal för att ha sagt ”läraren Stina tvingar barn att bekänna sig till Islam”, så betyder det inte nödvändigtvis att staten menar att det är dåligt att påtvinga barn Islam. Mer avgörande är vad folk i Stinas omgivning tycker om att påtvinga barn Islam.
Citera
2022-02-09, 12:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
För att citera SOU 2016:7, sidan 411:
Utgångspunkten för bedömningen av en persons anseende är den sociala värderingen på dennes bostadsort och inom den egna samhällsgruppen eller personkretsen. Det krävs inte att den ärekränkande uppgiften är nedsättande för den utpekades medborgerliga anseende enligt den uppfattning som kan sägas vara allmänt rådande eller förhärskande i samhället i dess helhet.
Med andra ord: om du blir fälld för förtal för att ha sagt ”läraren Stina tvingar barn att bekänna sig till Islam”, så betyder det inte nödvändigtvis att staten menar att det är dåligt att påtvinga barn Islam. Mer avgörande är vad folk i Stinas omgivning tycker om att påtvinga barn Islam.
Rimligen en tolkning som bör tolkas restriktivt, enär du skulle bli fälld för förtal om du kallar en gängkriminell för en laglydig svärmorsdröm.
Citera
2022-02-10, 00:11
Medlem
Rebali179s avatar
Katerina Janouch åtalad för grovt förtal
https://expo.se/2022/02/janouch-atalad-for-grovt-fortal
Citera
2022-02-10, 10:14
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Katerina Janouch åtalad för grovt förtal
https://expo.se/2022/02/janouch-atalad-for-grovt-fortal

Frågan blir om hon kan bli åtalad för detta när hon rapporterar om sakförhållandena.

Antagligen PK åklagare.

Får skicka henne en slant om hon blir dömd.
Senast redigerad av Mullret 2022-02-10 kl. 10:25.
Citera
2022-02-10, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Frågan blir om hon kan bli åtalad för detta när hon rapporterar om sakförhållandena.

Antagligen PK åklagare.

Du har svårt med svensk lag, eftersom du inte är från Sverige.

"Enligt åklagaren Michael Ehrencrona stämmer inte uppgifterna om att religionslektionen gått till på det sätt som beskrivs i texten. Han menar också att skribenten pekat ut läraren som ”brottslig och klandervärd”."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in