2018-12-15, 10:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Jag tror helgens demonstration på Mynttorget, som Katerina Janouch officiellt organiserar, kommer vara avgörande för henne personligen. Kommer det fler deltagare än förra helgen och den här reflexvästhajpen blir någonting ihållande så har hon nog sitt politiska varumärke säkrat, vilket bäddar för framtida fundraising. Blir det typ 30 pers som står och huttrar samtidigt som hon säger mer radikala saker än tidigare så blir hon väl bara någon Percy Brunström-figur som ingen vill ta i med tång.
Hon rasade på Twitter igår: MED har uppmanat sina medlemmar att inte närvara. Hon känner sig utnyttjad för sitt kändisskap, så en separation Katerina - MED är nog påbörjad eller redan genomförd.
Citera
2018-12-15, 11:05
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Du har kanske missat KJ's miljonskulder, diverse turer med Kronofogden m.m.?

https://aktuelltfokus.se/kronofogden...h-miljonvilla/

Tittar du på bolag/bolagshistorik är det lika illa där. Hon har säkert försökt få ordning och flyt på saker, men det verkar som resultatet blivit att hon bara grävt sig djupare och djupare ned i problem.

Vi har ju yttrandefrihet i det här landet, så hon är fri att driva sin debatt och sina linjer. Problemet som jag upplever det är att KJ och andra på högerkanten (eller vad man nu ska kalla det) och gelikar som står motsvarande lika långt till vänster-nått (eller inte alls = anarkister) har polariserat debatten till orimliga extremer.

Sverige har ett antal problem att lösa och de kommer inte att lösas av gaphalsar i endera änden av skalan. Men deras volym och budskap gör att många drar sig för att engagera sig, eftersom de inte vill bli förknippade med de här människorna och deras budskap. Det gör att vi riskerar att bli styrda av gapiga minoriteter med högst tveksamma agendor. Det är ett samhälle som i alla fall inte jag vill ha.

Polariserat debatten? Det är väl snarare dom etablerade som polariserar genom att brunsmeta allt som inte passar deras egen linje. Har du något konkret att komma med avseende denna polarisering som denna krets är skyldig till och som är så oerhört mycket värre än vad de etablerade "normala" partierna är skyldig till? Jag tycker de springer cirklar runt de etablerade partierna i sakfrågor. Om man bryter ner argumenten i logiska beståndsdelar.

Sverige har ett antal JÄVLIGT stora problem för landets långsiktiga välmåendet. Eftersom svensson sover så måste man skrika/sticka ut (och återigen så ställer jag mig frågande till varför du anklagar dessa för att vara gaphalsar ungefär som det hänger ihop med de åsikter de har, det ligger i trogmötens natur att de är "gapiga", har alltid varit så och kommer alltid att vara), för när problemen blir uppenbara så är det för sent.
Senast redigerad av Bobby Knight 2018-12-15 kl. 11:08.
Citera
2018-12-15, 11:19
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Polariserat debatten? Det är väl snarare dom etablerade som polariserar genom att brunsmeta allt som inte passar deras egen linje. Har du något konkret att komma med avseende denna polarisering som denna krets är skyldig till och som är så oerhört mycket värre än vad de etablerade "normala" partierna är skyldig till? Jag tycker de springer cirklar runt de etablerade partierna i sakfrågor. Om man bryter ner argumenten i logiska beståndsdelar.

Sverige har ett antal JÄVLIGT stora problem för landets långsiktiga välmåendet. Eftersom svensson sover så måste man skrika/sticka ut (och återigen så ställer jag mig frågande till varför du anklagar dessa för att vara gaphalsar ungefär som det hänger ihop med de åsikter de har, det ligger i trogmötens natur att de är "gapiga", har alltid varit så och kommer alltid att vara), för när problemen blir uppenbara så är det för sent.
Problemet är att ”skrikande” och känsloargument inte hjälper – det bara förvärrar och ökar polariseringen. De ”politiskt korrekta” har ett tankemönster och beteendemönster som gör att normal interaktion omöjliggörs. De vänder all form av kritik MOT budbäraren och skapar på så sätt bara ökad polarisation.

Det gäller därför att hitta fungerande sätt att föra fram budskapet. KJ:s känsloargument och populistiska framtoning gör mer skada än nytta. Tyvärr.
Citera
2018-12-15, 11:25
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Problemet är att ”skrikande” och känsloargument inte hjälper – det bara förvärrar och ökar polariseringen. De ”politiskt korrekta” har ett tankemönster och beteendemönster som gör att normal interaktion omöjliggörs. De vänder all form av kritik MOT budbäraren och skapar på så sätt bara ökad polarisation.

Det gäller därför att hitta fungerande sätt att föra fram budskapet. KJ:s känsloargument och populistiska framtoning gör mer skada än nytta. Tyvärr.

Vaddå för känsloargument, var konkret. Det finns inget motsättning mellan att skrika och vara saklig. Medborgerlig samling är så jävla tråkiga att ingen kommer lyssna på dom oavsett hur rätt de har i sak. Det är lite grann som ingenjören med världens bästa produkt men är usel på att sälja, han tror att produkten talar för sig själv: FEL.
Citera
2018-12-15, 11:45
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Vaddå för känsloargument, var konkret. Det finns inget motsättning mellan att skrika och vara saklig. Medborgerlig samling är så jävla tråkiga att ingen kommer lyssna på dom oavsett hur rätt de har i sak. Det är lite grann som ingenjören med världens bästa produkt men är usel på att sälja, han tror att produkten talar för sig själv: FEL.
Läs http://katerinamagasin.se/ så kanske du förstår vad jag menar. Jag har en RSS-feed från sajten och det kommer hela tiden långa artiklar som är svulstigt populistiska. Värdeladdade ord staplas på hög. Det är formuleringar som:
Citat:
När den politiska spänningen i samhället tilltar, eskalerar också människors förvirring, och de märkligaste mekanismer blottläggs. Vänner vänder sig mot varandra, lojaliteter bryts, samarbeten rivs upp. Fula metoder används, aggressioner blommar ut. Jag observerar ett samhälle där tidigare fränder nu påminner om djur i en bur, som i brist på annat börjar attackera och äta på varandra. Ledsna, vilsna djur som drivs av ångest och panik och som istället för att hålla ihop förgör sina närmaste. Det kanske finns en term för denna märkliga rovdrift? Allt medan den verkliga makten tryggt sitter i sina lyxiga boningar och skrattar åt folket som inte kan hålla ihop. För de vill att vi ska splittras. Det är deras garanti för fortsatt tyranni. De vet mycket väl att den dagen vi står eniga, är deras tid slut.
http://katerinamagasin.se/den-dagen-...-sverige-slut/

Jag invänder inte i sak mot det. Men verkligheten visar att denna typ av retorik inte fungerar i PK-Sverige. Det leder bara till metadebatt (alltså debatt om debatten), precis som det vi håller på med nu. Metadebatter löser inga problem eftersom de hela tiden kretsar utanför sakfrågorna och HUR problemen kan lösas.
Citera
2018-12-15, 19:20
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Läs http://katerinamagasin.se/ så kanske du förstår vad jag menar. Jag har en RSS-feed från sajten och det kommer hela tiden långa artiklar som är svulstigt populistiska. Värdeladdade ord staplas på hög. Det är formuleringar som:

Jag invänder inte i sak mot det. Men verkligheten visar att denna typ av retorik inte fungerar i PK-Sverige. Det leder bara till metadebatt (alltså debatt om debatten), precis som det vi håller på med nu. Metadebatter löser inga problem eftersom de hela tiden kretsar utanför sakfrågorna och HUR problemen kan lösas.

Tror inte det spelar någon roll i PK-sverige. Du kommer bli lynchad även om du håller en mer grådaskig framtoning, se bara på vad som hände med Billström bara för att han använda ordet volymer en gång i tiden. Janouch fyller om inte annat funktionen att dra debattenklimatet åt rätt håll så åtminstone det går att säga volymer utan att bli lynchad.
Citera
2018-12-16, 00:35
Medlem
‏Katharina Janouch tweet 14/12 2018
"Ja, precis. De är maktens nyttiga idioter. Det finns ingen judisk lobby."
https://twitter.com/katjanouch/statu...09405571608576

Har hon rätt? Finns det ingen Judisk Lobby ??
Citera
2018-12-16, 02:04
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
‏Katharina Janouch tweet 14/12 2018
"Ja, precis. De är maktens nyttiga idioter. Det finns ingen judisk lobby."
https://twitter.com/katjanouch/statu...09405571608576

Har hon rätt? Finns det ingen Judisk Lobby ??

Det är antisemitiskt att påstå att det finns en judisk lobby.
Citera
2018-12-16, 13:10
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:

Citat: " Allt medan den verkliga makten tryggt sitter i sina lyxiga boningar och skrattar åt folket som inte kan hålla ihop. För de vill att vi ska splittras. Det är deras garanti för fortsatt tyranni. De vet mycket väl att den dagen vi står eniga, är deras tid slut."

Faktiskt en riktigt bra beskrivning av verkligheten...
Citera
2018-12-16, 14:21
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Citat: " Allt medan den verkliga makten tryggt sitter i sina lyxiga boningar och skrattar åt folket som inte kan hålla ihop. För de vill att vi ska splittras. Det är deras garanti för fortsatt tyranni. De vet mycket väl att den dagen vi står eniga, är deras tid slut."

Faktiskt en riktigt bra beskrivning av verkligheten...
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Den Svenska statsreligionen-"socialdemokratin" är lika repressiv som Islam i Saudiarabien.
Oliktänkande förföljs och mals ner av PK-media och statsapparaten.
Precis. Och PK-media och statsapparaten använder klassiska och lätt igenkännbara härskartekniker för att mala ner sina motståndare. All kritik vänds mot budbäraren. Ju sakligare, mer precis och exakt kritiken är desto svårare är det att använda härskarteknikerna. KJ har valt en framtoning som är ganska lätt att förlöjliga. Hon skulle bli mycket farligare om hon var mer exakt och analytisk. Receptet är enkelt: Mycket mindre värdeladdade ord och lite mer fakta. Saklighet är ett vapen som de vidriga små PK-kräken inte kan skydda sig mot. Då gömmer de sig istället bakom tystnad. Men de kan inte gömma sig hur länge som helst...
Citera
2018-12-16, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Jag tror helgens demonstration på Mynttorget, som Katerina Janouch officiellt organiserar, kommer vara avgörande för henne personligen. Kommer det fler deltagare än förra helgen och den här reflexvästhajpen blir någonting ihållande så har hon nog sitt politiska varumärke säkrat, vilket bäddar för framtida fundraising. Blir det typ 30 pers som står och huttrar samtidigt som hon säger mer radikala saker än tidigare så blir hon väl bara någon Percy Brunström-figur som ingen vill ta i med tång.

Jag tittade på den ganska dåliga videon, som finns upplagd på Youtube nu. Dagens demonstration verkar inte ha dragit fler än förra helgens. Men däremot vet jag inte hur stor roll det spelar för den fortsatta aktiviteten. Eller för Janouch.
Citera
2018-12-16, 21:07
Medlem
Insyn5s avatar
Medborglig samling som Katarina kandidera för hade förbjudit sina medlemmar att gå på demonstrationen.

Borde väl vara en frostig relation mellan MED och Kj numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in