2018-05-08, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Förvirringen blev total när hon en dag gick ut och sa att hon tillhörde sveriges motståndsrörelse.

https://twitter.com/katjanouch/statu...59485075968000

Tar NMR verkligen in judinnor?

Nej Katarina Janouch har ju så klart fått hybris, hon såg det växande missnöjet och valde att använda det för sin egen vinning skull.

En person som bara för några år sedan (2014) hyllade brevbärare som vägra dela ut SD-reklam.

Att i vuxen ålder så radikalt ändra uppfattning på så kort tid bör noteras som extremt misstänksamt.

Märklig människa helt klart, ännu mer märkligt att hylla henne.

Det var väl aldrig NMR hon menade!! Utan motståndsrörelse mot den etablerade invandringspolitiken rent allmänt.
Citera
2018-05-08, 23:34
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Det var väl aldrig NMR hon menade!! Utan motståndsrörelse mot den etablerade invandringspolitiken rent allmänt.

Där gick sarkasmen fullständigt förbi va? Samtidigt var jag allvarlig, självklart förstår jag vad hon menar och det är över måttan efterblivet att kalla det motståndsrörelsen. Eller som du skriver, "Rent allmänt". Motståndsrörelsen är NMR och inget "att vara emot invandringspolitiken rent allmänt".

Prova lite sökningar. Sök på motståndsrörelsen och bläddra dig genom tiotusentals träffar, alla kommer leda dig till just Nordiska motståndrörelsen.

Visst jag förstår om man menar just ordet en motståndrörelse men det blir bara komiskt att använda just det ordet, men hon vill drämma till med något som får henne att låta som någon jävla frihetskämpe så hon kan stilla sitt ego.
Senast redigerad av Insyn5 2018-05-08 kl. 23:38.
Citera
2018-05-09, 00:37
Medlem
Totiuss avatar
Jag är fortfarande kluven i vad jag tycker om KJs engagemang. Men följande nya (7/5) artikel är ruggigt bra:
Bortskämd svensk extremvänster möjliggör våldtäkter, maktmissbruk och terror
http://katerinamagasin.se/bortskamd-...uk-och-terror/
Citat:
Välmående kvinnor och män som sitter i sina ombonade lägenheter, radhus och villor och tror de vet något om hur diktatur ser ut. Bortskämda barn som tycker det är spännande.
[...]
Jag tittar på de här kvinnorna och männen, deras aningslösa ansikten som ler glatt under vänsterpartiets symboler. De är anställda av myndigheter och förvaltningar, av organisationer som får bidrag av svenska staten. Det finns lärare bland dem, människor som ska vara förebilder för ungdomar. Samtidigt är de även hatare av rang, hatare som hatar utifrån att de aldrig erfarit fasa, ondska, våld, mord, övergrepp.
Det är en käftsmäll på den bortskämda, inskränkta och självgoda svenska vänstern som heter duga.
Citera
2018-05-09, 02:53
Medlem
Insyn5s avatar
Säg att man har en person som under flera år gott runt och snackat skit om en, smutskastat på det mest vidriga sättet. Sedan vill just den person plötsligt bli kompis och komma in i gänget med samma person.
Jag skulle aldrig kunna lita på den människan.

Jag skulle aldrig, aldrig! Lita på Janouch.

Vissa människor har alldeles för kort minne, för godtrogna i jakten på en person att hylla bara för att vederbörande säger något negativt om invandring.

Det är tydligt att Janouch vill få en boost i karriären och därför utnyttjar ett ilsket missnöje bland folket.

Den enda goda man kan säga är att hon har haft anständighet att be om ursäkt för sitt tidigare beteende, men efter det skulle hon ställt sig längst bak i kön, lyssna och lära för att sedan om ett par år komma tillbaka igen.
Citera
2018-05-09, 03:01
Medlem
Trolltestets avatar
Tråden startade med Janouch som sexolog, och NU är hon plötsligt Invandringskritiker.

Sounds like just another 'Foliehatt' to me....

Senast redigerad av Trolltestet 2018-05-09 kl. 03:08.
Citera
2018-05-09, 08:34
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Tråden startade med Janouch som sexolog, och NU är hon plötsligt Invandringskritiker.

Sounds like just another 'Foliehatt' to me....

Ja, tråden ger en bra spårbarhet. Vändningen till ”Invandringskritiker” tycks ha kommit med denna artikel:
2017-07-17: Det är dags att erkänna att jag gjorde fel
Citat:
Jag tänkte föregå med gott exempel och säga – förlåt, jag gjorde fel. Ibland får jag höra att jag minsann inte är kapabel till det, men det är jag faktiskt. Märkligt nog ber journalister väldigt sällan om ursäkt, så det är också av den anledningen jag vill visa att det är möjligt. Det här har legat och skavt ett tag och nu har det blivit dags att prata om det. Självrannsakan borde nog bli mer på modet, när jag tänker efter.
[...]
För min del handlar dessa insikter dels om hur jag bemötte Pär Ström i feministdebatten, samt mitt stöd till Brevbärare mot rasism som vägrade dela ut SD:s valsedlar i valet 2014.
http://katerinamagasin.se/det-ar-dag...ag-gjorde-fel/

Det man kan undra är om självrannsakan och invandringskritik bara är nya produkter att sälja. Det är sådant som säljer nu. För några år sen var det något annat. Nästa år kommer förmodligen något annat. Och så vidare.
Citera
2018-05-09, 08:52
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ja, tråden ger en bra spårbarhet. Vändningen till ”Invandringskritiker” tycks ha kommit med denna artikel:
2017-07-17: Det är dags att erkänna att jag gjorde fel

http://katerinamagasin.se/det-ar-dag...ag-gjorde-fel/

Det man kan undra är om självrannsakan och invandringskritik bara är nya produkter att sälja.

Mja.. Alltså... det är produkter som GÅR att sälja, men... utifrån vad jag läst hittills så är Katerina ingen säljare av dessa produkter, utan en KONSUMENT. De KAN erbjuda en trevlig liten skottsäker barriär som står mellan en själv och omvärlden, under den tid man spenderar på att VERKLIGEN rannsaka sig själv.

Missbrukar man dock DEN ENDA chansen man får per livstid genom att konsumera dessa produkter, så väntar "Sänka Skepp"-spelet i Realtid for whoever is foolish enough to try and use that type of Cloak more than Once in their life.

/Alkemist
Senast redigerad av Trolltestet 2018-05-09 kl. 08:54.
Citera
2018-05-09, 09:30
Avstängd
Citat:
Jag är fortfarande kluven i vad jag tycker om KJs engagemang. Men följande nya (7/5) artikel är ruggigt bra:
Bortskämd svensk extremvänster möjliggör våldtäkter, maktmissbruk och terror
http://katerinamagasin.se/bortskamd-...uk-och-terror/

Det är en käftsmäll på den bortskämda, inskränkta och självgoda svenska vänstern som heter duga.

Håller med. Den svenska feel-good-vänstern har länge haft jävligt svårt att begripa hur det verkligen är att leva under en diktatur och/eller i ett samhälle som sjunker ner i endemiskt våld och korruption. Om de över huvud taget tar upp sådant så är det bara via "solskenshistorier" eller utvalda personliga anekdoter (mer eller mindre fiktiva och friserade i båda fallen) som döljer den brutala, farliga och nernötande verklighet det handlar om. De tror att man kan knäcka en diktatur med litet dansande på gatorna, facebookdrev eller demonstrationer med färgade armband....herregud. Och de tror uppriktigt på att Sverige kan och skall vara hela världens socialbyrå.
Citera
2018-05-09, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Där gick sarkasmen fullständigt förbi va? Samtidigt var jag allvarlig, självklart förstår jag vad hon menar och det är över måttan efterblivet att kalla det motståndsrörelsen. Eller som du skriver, "Rent allmänt". Motståndsrörelsen är NMR och inget "att vara emot invandringspolitiken rent allmänt".

Prova lite sökningar. Sök på motståndsrörelsen och bläddra dig genom tiotusentals träffar, alla kommer leda dig till just Nordiska motståndrörelsen.

Visst jag förstår om man menar just ordet en motståndrörelse men det blir bara komiskt att använda just det ordet, men hon vill drämma till med något som får henne att låta som någon jävla frihetskämpe så hon kan stilla sitt ego.

Sarkasm eller ironi fungerar överlag inte bra i skriftliga sammanhang. I övrigt håller jag med dig om att hon verkar suspekt. Men alla har väl rätt att ändra uppfattning - även om det kommer sent!?
TILLÄGG: Du skrev i nästa inlägg, att Janouch vill 'boosta' karriären med invandringskritiska uttalanden. På vilket sätt skulle det ge en karriärboost?
Senast redigerad av dubbelbottnad 2018-05-09 kl. 09:37. Anledning: tillägg
Citera
2018-05-09, 09:55
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
På vilket sätt skulle det ge en karriärboost?
Det skapar uppmärksamhet och drar till exempel trafik till hennes sajt där hon marknadsför sig själv och sina böcker. Hon har också skrivit en bok i ämnet som hon marknadsför rätt hårt. Hon pushar för gruppen ”Stå upp för Katerina Janouch”. Och så vidare. Hon bygger helt enkelt sitt varumärke och marknadsför sina produkter med hjälp av invandringskritiken.
Citera
2018-05-09, 09:56
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Sarkasm eller ironi fungerar överlag inte bra i skriftliga sammanhang. I övrigt håller jag med dig om att hon verkar suspekt. Men alla har väl rätt att ändra uppfattning - även om det kommer sent!?
TILLÄGG: Du skrev i nästa inlägg, att Janouch vill 'boosta' karriären med invandringskritiska uttalanden. På vilket sätt skulle det ge en karriärboost?
Den falangen av högern kastar sina pengar på vem som helst som säger något de gillar. Varför tror ni folk som Bard och Flam cosplayar Jordo Peterson? Det är ett sätt att tjäna deg utan att faktiskt behöva prestera. Janouch är inte annorlunda hon.
Citera
2018-05-09, 13:49
Medlem
Citat:
Det skapar uppmärksamhet och drar till exempel trafik till hennes sajt där hon marknadsför sig själv och sina böcker. Hon har också skrivit en bok i ämnet som hon marknadsför rätt hårt. Hon pushar för gruppen ”Stå upp för Katerina Janouch”. Och så vidare. Hon bygger helt enkelt sitt varumärke och marknadsför sina produkter med hjälp av invandringskritiken.

OK, det verkar ju rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in