Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-05, 17:57
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Vaddå bevisligen? Såvitt jag kan se har en intressegrupp sänt in en person i butiken för att försöka få ett uttalande eller liknande som går att använda som stubintråd eller hävstång i helt andra syften. Alternativt att personen själv valt att vrida och vända på vad som sagts.
En intressegrupp har sänt in en person i butiken för att "få ett uttalande eller liknande som går att använda som stubintråd eller hävstång i helt andra syften"?

Citat:
Pocket Shop har inte plockat bort några böcker, än mindre med hänvisning till rasism. Janouch's böcker, inklusive hennes barnböcker (Pixiböcker) har funnits till försäljning hela tiden, funnits i deras sortimentförteckning online och så vidare.
Fast nu gällde diskussionen inte huruvida KJs böcker finns listade på deras websida utan det faktum att en enskild butik plockat bort böckerna med hänvisning till att KJ skulle ha rasistiska orsaker.
Citera
2017-12-05, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Fast nu gällde diskussionen inte huruvida KJs böcker finns listade på deras websida utan det faktum att en enskild butik plockat bort böckerna med hänvisning till att KJ skulle ha rasistiska orsaker.

...och den hänvisningen är såvitt jag kan se endast hörsägen?

Dessutom är Pocket Shop ett företag. De får plocka bort vad de vill om de nu skulle få för sig att göra det? Eller?
Citera
2017-12-05, 18:39
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
...och den hänvisningen är såvitt jag kan se endast hörsägen?

Dessutom är Pocket Shop ett företag. De får plocka bort vad de vill om de nu skulle få för sig att göra det? Eller?
Det är knappast hörsägen när personen som påstår detta uppträder med eget namn samt hänvisar till när, var och hur detta skulle ha skett.

De får självklart plocka bort precis vilka titlar de vill.
Citera
2017-12-05, 19:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Just nivån på korkheten är svår att yttra sig om, men inlägg på det här forumet ger vid handen att nivån är betydligt högre än vad man tidigare kunnat ana.

Nej, det förstår jag eftersom det säkerligen finns skäl till att du inte kan uttala dig.
Men i alla fall så ljög Janouch med att påstå att man tagit bort hennes böcker på Pocketshop. Svansen gick bananas och anonyma intygar att dom försökt handla en bok i aktuell affär.
Sedan visade sig att det inte alls är på det viset utan apan spred felaktig information. jag tycker man kan ta bort alla böcker för det finns inget tvång att sälja dom hos en enda bokhandlare. Hon är för mycket för att ljuga om Sverige och har således en väldigt underutvecklad information om det land hon en gång kom till. Hon får sina varma på Twitter och svansen kan som vanligt inte diskutera utan presenterar sig som värsta slöddret.

Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Även tidningen Resumé publicerar nu den ökända jagärhär-sektens medlems kontroversiella uttalande:

Zandra Weldon är medlem i den fanatiska sekten jagärhär sedan en längre tid tillbaka.

Sveriges regering och Strandhall är medlem där också tror jag samt hyllar Pocketshop. Fritt val som sagt och den gamla haggan Janouch får kanske se över sina uttalande.
Senast redigerad av Moosky 2017-12-05 kl. 19:33.
Citera
2017-12-05, 21:06
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, det förstår jag eftersom det säkerligen finns skäl till att du inte kan uttala dig.
Men i alla fall så ljög Janouch med att påstå att man tagit bort hennes böcker på Pocketshop. Svansen gick bananas och anonyma intygar att dom försökt handla en bok i aktuell affär.
Sedan visade sig att det inte alls är på det viset utan apan spred felaktig information. jag tycker man kan ta bort alla böcker för det finns inget tvång att sälja dom hos en enda bokhandlare. Hon är för mycket för att ljuga om Sverige och har således en väldigt underutvecklad information om det land hon en gång kom till. Hon får sina varma på Twitter och svansen kan som vanligt inte diskutera utan presenterar sig som värsta slöddret.

Sveriges regering och Strandhall är medlem där också tror jag samt hyllar Pocketshop. Fritt val som sagt och den gamla haggan Janouch får kanske se över sina uttalande.

Du måste berätta för mig vad Janouch har ljugit om.
Citera
2017-12-05, 21:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Annika Strandhäll
Jag gillar verkligen @PocketShopSWE, fantastiskt, finns alltid i närheten när man ska resa. Välsorterade o serviceminded.
Retweet från justieministern.

Ursprunget.
Citat:
Katerina Janouchs böcker säljer dåligt. Det är hennes eget fel.

Citat:
Katerina Janouch
@katjanouch
4 dec.
tprat @PocketShopSWE varför ljuger ni? Jag är tex 30:e mest utlånade författaren på svenska bibliotek. Det är ni som tar bort mina böcker i bästa #jagärhär anda.

Sista här är lögn dom har inte plockat bort hennes böcker dom är kvar, men dom tar in mindre eftersom hon säljer sämre. Så sitter man och ljuger öppet har man sålt sig hårt. Lögner avslöjas alltid.
Citera
2017-12-06, 10:49
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Sista här är lögn dom har inte plockat bort hennes böcker dom är kvar, men dom tar in mindre eftersom hon säljer sämre. Så sitter man och ljuger öppet har man sålt sig hårt. Lögner avslöjas alltid.
Den aktuella frågan gäller, vad jag förstått, en enskild butik (Arlanda?) som plockat bort KJs böcker med hänvisning till att de inte vill sälja hennes böcker pga att hon enligt deras uppfattning skulle ha rasistiska åsikter.

Det här verkar inte sjunka in hos dig, men primära bekymret har inte med Pocketshops val av produkter att göra. Rent konkret handlar det om Pocketshops etik.

1. De kan naturligtvis plocka bort titlar ur sitt sortiment. Nästa gång föreslår jag att ett sådant beslut INTE rättfärdigas med anklagelser om rasism
2. Ett stalltips till inköpschefen på Pocketshop är att hon slutar kalla kunderna för "troll" när de påpekar det olämpliga i att kalla en författare för "rasist"
3. Inköpschefen bör rimligen låta bli att försöka fabricera en anledning till att KJs böcker plockas bort. Till denna kategori räknas påståenden om att "hon säljer dåligt" och att "hon skjutit sitt författarskap i sank"

Det är inte svårt att se att vad som skett i det här fallet är att en enskild butikschef valt att plocka bort KJs böcker med hänvisning till att KJ skulle vara rasist. Saken är så förbenat pinsam att man baxnar, och sannolikt beror hela fadäsen på att butikschefen inte har en aning om vad hon pysslar med. Det är lite Magdalena Andersson-syndrom över det hela ("jag hoppas det här blir jättebra"). Och nu har Pocketshop försökt förklara att:
1. Det har inte hänt
2. Om det har hänt har KJ sig själv att skylla
3. De som påstår att det har hänt är troll
4. Det hände på grund av att KJ säljer dåligt

Att någon INTE skulle inse katastrofen i Pocketshops uppförande känns otänkbart. Men den sista korkskallen uppenbarligen inte född ännu.

"Let me tell you about the law of holes: If you find yourself in a hole, stop digging"
Citera
2017-12-06, 11:01
Medlem
Bra följare denna författare har, kan inte skilja på en butik som säljer böcker, från en butik som säljer kläder, i ett helt annat land.
Pakistansk klädbutik fick hatkommentarer – från ilskna svenskar

Pocket Shop, säg eller skriv efter mig, Pocket Shop.

Eller skriver/säger en del personer att de ska till icamaxi när de ska till ICA Maxi?
Coopextra, istället för Coop Extra?
Burgerking vs Burger King.
Citera
2017-12-06, 11:40
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Bra följare denna författare har, kan inte skilja på en butik som säljer böcker, från en butik som säljer kläder, i ett helt annat land.
Pakistansk klädbutik fick hatkommentarer – från ilskna svenskar

Pocket Shop, säg eller skriv efter mig, Pocket Shop.

Eller skriver/säger en del personer att de ska till icamaxi när de ska till ICA Maxi?
Coopextra, istället för Coop Extra?
Burgerking vs Burger King.
Slagsmål om just det där namnet på FB. I det aktuella fallet skall det vara:
pocket.shop, säg eller skriv efter mig, pocket.shop

Å andra sidan är det värt att belysa de som på samma pakistanska klädföretags sida berömmer Pocketshoop för deras bra böcker.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2017-12-06 kl. 11:44.
Citera
2017-12-06, 14:10
Medlem
P55s avatar
Citat:
Retweet från justieministern.

Ursprunget.

Det där sista kanske ja, men det beror på den information hon har fått.
Men nu får nog du Moosky plocka fram vad hon verkligen har ljugit om, eller är det så att du endast lyssnar på vad vänstern säger?

Förresten, Strandhäll är som tur är inte justitieminister.
Citera
2017-12-07, 12:51
Medlem
Citat:
Slagsmål om just det där namnet på FB. I det aktuella fallet skall det vara:
pocket.shop, säg eller skriv efter mig, pocket.shop

Å andra sidan är det värt att belysa de som på samma pakistanska klädföretags sida berömmer Pocketshoop för deras bra böcker.
Surfa in på bokhandelns facebooksida och kolla vad som står ovanför @pocket.shop .

på de som berömmer böcker på klädföretagets sida.
Citera
2017-12-07, 16:07
Medlem
Festlig kvinna,, skulle kunna tänka mig att provcykla henne.
Jäkla vilka texter hon har om sex på sin blogg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in