Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-07, 19:14
  #517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Bra följare denna författare har, kan inte skilja på en butik som säljer böcker, från en butik som säljer kläder, i ett helt annat land.
Pakistansk klädbutik fick hatkommentarer – från ilskna svenskar

Pocket Shop, säg eller skriv efter mig, Pocket Shop.

Eller skriver/säger en del personer att de ska till icamaxi när de ska till ICA Maxi?
Coopextra, istället för Coop Extra?
Burgerking vs Burger King.

Folk har väl lärt sig att man inte ska särskriva bara! 😀
Citera
2017-12-07, 19:16
  #518
Medlem
Janouchs böcker verkar sälja bra, men MSM sprider nu FAKE NEWS om att de inte gör det.
Citera
2017-12-07, 19:22
  #519
Medlem
TobiasBeechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Festlig kvinna,, skulle kunna tänka mig att provcykla henne.
Jäkla vilka texter hon har om sex på sin blogg

Hon är porrig. Donnan borde komma på nästa fb-träff. Intressant att hon kan prata om kvinnors orgasmer på förmiddagen och prata om sina barnböcker på eftermiddagen.
Citera
2017-12-07, 19:41
  #520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Hon är porrig. Donnan borde komma på nästa fb-träff. Intressant att hon kan prata om kvinnors orgasmer på förmiddagen och prata om sina barnböcker på eftermiddagen.

Eller helt nytt material till en ny bok?
Hon kan skicka pm till mig vilken dag som helst
Citera
2017-12-07, 19:45
  #521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Hon är porrig. Donnan borde komma på nästa fb-träff. Intressant att hon kan prata om kvinnors orgasmer på förmiddagen och prata om sina barnböcker på eftermiddagen.

Vad är det för "intressant" med det? Behövs väl sex för att göra barn?
Citera
2017-12-08, 01:08
  #522
Medlem
jonbonos avatar
Tänk om Janouch hade varit man!

Tänk vilka fina #MeToo historier vi skulle få ta del av...

Men nu är hon ju inte man. Så hon har väl helt enkelt fått ligga istället.
Citera
2018-01-26, 14:40
  #523
Medlem
Skvaller ?

Men, skriven på samma adress som en kulturpersonlighet av samma kön fast på en
annan kant. Fast man kan ju dygnsvila någon annanstans ...
Citera
2018-02-19, 19:29
  #524
Medlem
Hörde av en väninna till KJ att hon via Swish får in mellan 50-70k kronor i veckan. Skattefritt naturligtvis.
Det blir kring 2,5M kr skattefritt om året. Chooo!
Citera
2018-02-19, 23:26
  #525
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mahatma97
Hörde av en väninna till KJ att hon via Swish får in mellan 50-70k kronor i veckan. Skattefritt naturligtvis.
Det blir kring 2,5M kr skattefritt om året. Chooo!
Är inte helt säker på att skatteverkets jurister håller med om att det där är en skattefri inkomst.
Citera
2018-02-20, 14:10
  #526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Är inte helt säker på att skatteverkets jurister håller med om att det där är en skattefri inkomst.

Så länge det inte finns krav på motprestation är det en gåva och gåvoskatten är avskaffad sen länge.
Citera
2018-02-20, 15:05
  #527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Så länge det inte finns krav på motprestation är det en gåva och gåvoskatten är avskaffad sen länge.

Här utlovar hon en motprestation, och ja, hon ska faktiskt skatta för denna inkomst.
"Vill du vara med och stötta mig, den fria debatten och oberoende journalistisk? Bidrag till mitt heltidsarbete tas tacksamt emot via swish på 0733289122 eller konto 5206-0000114 (första fyra siffrorna är clearingnummer)." Hon skriver liknade saker på andra ställen också.

Exempelvis Lady Dahmer har samma upplägg, hon försörjer sig på bidrag från läsare så att hon kan fortsätta sitt feministiska arbete via sin blogg. Hon skattar för bidragen efter hon var i kontakt med Skatteverket som förklarade att det ska ses som inkomst. När man ber om pengar i utbyte mot en prestation så ska det räknas som inkomst - oavsett hur pengarna kommer in på kontot eller från vem.
Citera
2018-02-20, 15:27
  #528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Här utlovar hon en motprestation, och ja, hon ska faktiskt skatta för denna inkomst.
"Vill du vara med och stötta mig, den fria debatten och oberoende journalistisk? Bidrag till mitt heltidsarbete tas tacksamt emot via swish på 0733289122 eller konto 5206-0000114 (första fyra siffrorna är clearingnummer)." Hon skriver liknade saker på andra ställen också.

Exempelvis Lady Dahmer har samma upplägg, hon försörjer sig på bidrag från läsare så att hon kan fortsätta sitt feministiska arbete via sin blogg. Hon skattar för bidragen efter hon var i kontakt med Skatteverket som förklarade att det ska ses som inkomst. När man ber om pengar i utbyte mot en prestation så ska det räknas som inkomst - oavsett hur pengarna kommer in på kontot eller från vem.

Då kan det vara en skattegrundande inkomst.

Tiggare bör också beskattas eftersom de lovar att fortsätta tigga så länge ingen ger tillräckligt för att sluta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback