2017-12-04, 17:03
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
Är du aldrig på Pocket Shop? JA, de säljer barnböcker också.

Flera författare i listan som inte finns på Pocketshop. Så återkom med relevans för diskuterat ämne. Listan är alltså inget underlag.

Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Fakta på att Janousch säljer dåligt på Pocketshop?
Förutom då hänvisningar till den partiska jagärhär:en Zandra Weldon.

Trollsvansen ser inte skillnad på citat från en bokhandel och egna åsikter? Återkom när du förstår skillnaderna på det. Vill du bevisa motsatsen vad ZW säger är det frivilligt.
Senast redigerad av Moosky 2017-12-04 kl. 17:05.
Citera
2017-12-04, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Trollsvansen ser inte skillnad på citat från en bokhandel och egna åsikter? Återkom när du förstår skillnaderna på det. Vill du bevisa motsatsen vad ZW säger är det frivilligt.

Vem är det som är troll när jag frågar efter fakta?
Fram med fakta som jag frågar efter och sluta trolla!
Citera
2017-12-04, 17:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Vem är det som är troll när jag frågar efter fakta?
Fram med fakta som jag frågar efter och sluta trolla!

Nej, jag citerar en bokhandel och Zandra Weldon vilket du inte begriper och jag har således ingenting att bevisa och definitivt inte för dig . Skillnad är om jag själv påstår något. Är det svårt be någon förklara för dig.

Hela ZW inlägg på FB.
Citat:
Sedan igår eftermiddag är Pocket Shop utsatta för ett rejält trolldrev som hävdar att vi censurerar [sic] Katerina Janouch böcker pga hennes rasistiska åsikter.
Nu stämmer det naturligtvis inte alls, klickar du på bifogade länk så ser du vilka av hennes titlar vi just nu har i lager i olika butiker. (Vi har dessutom några fler men de syns inte eftersom vår hemsida bara visar titlar som har ett tillräckligt högt lagersaldo men det hör egentligen vare sig hit eller dit.)
Sant är däremot att vi har betydligt färre ex än tidigare av henne inne då hon helt på egen hand skjutit sitt författarskap i sank så att kunderna inte längre efterfrågar hennes böcker i samma utsträckning. Trollsvansen är helt uppenbart inte de mest hängivna läsarna...
Dessutom valde författaren själv att hänga ut mig som "aktivist" på Twitter igår. Det där med att skilja på det privata och yrkesrollen är tydligen ytterligare ett område där vi skiljer oss åt.
Kontentan är att trollfabriken åter glatt fabricerar en historia som sedan sprids i form av att de nu bombarderar våra sociala medier med recensioner och allmänt gormande om yttrandefrihet och DDR-fasoner, helt faktaresistenta när andra människor påpekar det jag just skrivit här ovan.
Gillar du Pocket Shop får du gärna gå in på https://www.facebook.com/pocket.shop/ eller Twitter/Insta och lämna ett trevligare omdöme/kommentar än de som haglat där det senaste dygnet. <3
-> OBS! Vill du dela denna post så måste du kopiera text eller skriva en förklarande text för annars är det endast länken till Katerinas böcker på Pocket Shops hemsida som kommer med. (Tack Linda Westin för påpekandet)
Senast redigerad av Moosky 2017-12-04 kl. 17:13.
Citera
2017-12-04, 17:14
Medlem
Citat:
Hennes egna länkar vill jag skita i. Att hon tror att biblioteksböcker är samma som försäljning är ju pinsamt.

Det är ju en skärmdump på aktuell försäljning i nätbokhandlar. Låter mer som du blev rejält sur nu för att hon säljer så bra OCH för att hennes böcker lånas ut så mycket på bibliotek. Bibliotek överallt KÖPER därmed in Janouchs böcker i mängder för att sedan kunna låna ut dem. Somliga författare finns bara på några få bibliotek, Janouch finns överallt. Eftersom böckerna KÖPTS in dit.

Janouch har 188 träffar på Stockholms stadsbibliotek. Jagärhär:s Mina Dennerts bok från 2011 finns däremot bara i ett enda exemplar. Det är ingen kö till det enda exemplaret heller.

Sedan är det riktigt att bokhandel och bibliotek inte är samma sak. Verkar dock vara vanligt att populära storsäljande böcker även lånas ut flitigt på biblioteken, men finns säkert titlar som lånas ut mycket men inte säljs.
Senast redigerad av Kri100 2017-12-04 kl. 17:21.
Citera
2017-12-04, 17:18
Medlem
Citat:
Nej, jag citerar en bokhandel och Zandra Weldon vilket du inte begriper och jag har således ingenting att bevisa och definitivt inte för dig . Skillnad är om jag själv påstår något. Är det svårt be någon förklara för dig.

Hela ZW inlägg på FB.
Frågade efter fakta utan hänvisningar till Zandra Weldon - är det förstått?
Således fram med fakta utan hänvisningar till den partiska jagärhär:aren.
Citera
2017-12-04, 17:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Nu bemöter även Pocket shops vd Anna Borné Minberger kritiken för Resumé.

Efter en sökning på Pocket shops hemsida står det också klart det att det inte förekommer någon bojkott av Katerina Janouch böcker från kedjans sida. Åtta av författarens titlar förekommer i Pocket Shops utbud.

Resumé når Pocket shops vd Anna Borné Minberger nåddes av kritikstormen under gårdagen:

– Det var i söndags som en kund påstår att hon frågat efter Katerina Janouch böcker i en av våra butiker. Hon hävdar att våra anställda gett henne svaret att hon är bortplockad på grund av att vi anser att hon är rasist. Det stämmer helt enkelt inte. Dels säljer vi flera av författarens böcker och dels tar vi aldrig bort böcker på grund av åsikter. Det är strikt litterära och kommersiella bedömningsgrader. Att vi inte har hennes böcker hos alla våra återförsäljare handlar om att det är små butiker, säger hon till Resumé.

https://www.resume.se/nyheter/artikl...ett-trolldrev/

Janouch är helt slut i kolan, och hennes svans lurade men begriper inte bättre. Dom tror på ett facebookinlägg där en person påstår att en butik yttrat sig om Janouch böcker. Jag tror inte jag haft så här roligt på länge. Hur korkade är människor egentligen?
Citera
2017-12-04, 17:40
Medlem
Citat:
Flera författare i listan som inte finns på Pocketshop. Så återkom med relevans för diskuterat ämne. Listan är alltså inget underlag.

Pocket Shop verkar inte sälja Janouchs barnböcker. Det är också riktigt att deras böcker mest vänder sig till en vuxen läsekrets.

Janouch romanserie verkar nätbokhandeln-versionen av Pocket Shop uppskatta, trots bemötandet i Arlandas butik. På Pocket Shops hemsida står:

"Skugghäxan är den nionde delen i den omåttligt populära romanserien om barnmorskan Cecilia Lund."

http://www.pocketshop.se/book/skugghaxan/

Låter som Pocket Shop anser att den säljer bra då?!?
Citera
2017-12-04, 17:43
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Personer fortsätter att påstå att ni tagit det här beslutet på politiska grunder. Kommer ni att vidta några åtgärder förutom Facebookinlägget?
– Det beror på vad som händer. Just nu ser jag inte några behov av ytterligare åtgärder. Jag svarar på alla frågor jag kan som kommer in via mejl. Men vi har hittills inte bemött varje postning på Facebook.

– Jag har förstått att Grand Hotel var med om ett motsatt drev när de hyrde ut lokalerna till Sverigedemokraterna för omkring ett år sedan.

Hur ser du på det senaste dygnets kritik?
– Det är lite skrämmande hur snabbt desinformation kan få spridning och fäste.
https://www.resume.se/nyheter/artikl...-konkurrenten/

Så får dom smaka på trolldrevet där samnytt, nyheteridag, och Janouch påstående får fritt spelrum och något annat existerar inte i deras faktaresistens.
Citera
2017-12-04, 17:54
Medlem
Även tidningen Resumé publicerar nu den ökända jagärhär-sektens medlems kontroversiella uttalande:

"”Kontentan är att trollfabriken åter glatt fabricerar en historia som sedan sprids i form av att de nu bombarderar våra sociala medier med recensioner och allmänt gormande om yttrandefrihet och DDR-fasoner, helt faktaresistenta när andra människor påpekar det jag just skrivit här ovan.”, skriver Zandra Weldon i inlägget."

Zandra Weldon är medlem i den fanatiska sekten jagärhär sedan en längre tid tillbaka.

Citera
2017-12-05, 07:43
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
Är du aldrig på Pocket Shop? JA, de säljer barnböcker också.
Finns bara i storstäder. Vi på landet läser bibeln och bondepraktikan, det räcker gott.
Citera
2017-12-05, 11:25
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:

Janouch är helt slut i kolan, och hennes svans lurade men begriper inte bättre. Dom tror på ett facebookinlägg där en person påstår att en butik yttrat sig om Janouch böcker. Jag tror inte jag haft så här roligt på länge. Hur korkade är människor egentligen?
Just nivån på korkheten är svår att yttra sig om, men inlägg på det här forumet ger vid handen att nivån är betydligt högre än vad man tidigare kunnat ana.

En sak som jag noterat är t.ex. att det faktiskt finns de som på fullt allvar inte läser in sig på de ämnen de sedan ger sig i kast med att kommentera. Jag drar den slutsatsen baserat på det alldeles tragiskt uppenbara faktum att problemet i det aktuella fallet bevisligen är att en enskild butik valt att plocka bort Janouch's böcker ur sortimentet med hänvisning till påstådd rasism. Att Pocketshop sedan bemöter anklagelserna med att hänvisa till att böckerna är inte alls bortplockade ur websortimentet, och att någon sedan menar att det skulle ha någon form av relevans för det initiala bekymret, ja det gör ju att just intelligens känns som något med potential att bli föremål för en hyfsat humorfylld diskussion - och där kan jag dessutom med nöje meddela att du jobbat dig till en central roll. Så man får väl säga grattis.

För att travestera en svensk mördad S-politiker: man sparar inte morötter genom att låta bli att äta potatis.
Citera
2017-12-05, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Just nivån på korkheten är svår att yttra sig om, men inlägg på det här forumet ger vid handen att nivån är betydligt högre än vad man tidigare kunnat ana.

En sak som jag noterat är t.ex. att det faktiskt finns de som på fullt allvar inte läser in sig på de ämnen de sedan ger sig i kast med att kommentera. Jag drar den slutsatsen baserat på det alldeles tragiskt uppenbara faktum att problemet i det aktuella fallet bevisligen är att en enskild butik valt att plocka bort Janouch's böcker ur sortimentet med hänvisning till påstådd rasism. Att Pocketshop sedan bemöter anklagelserna med att hänvisa till att böckerna är inte alls bortplockade ur websortimentet, och att någon sedan menar att det skulle ha någon form av relevans för det initiala bekymret, ja det gör ju att just intelligens känns som något med potential att bli föremål för en hyfsat humorfylld diskussion - och där kan jag dessutom med nöje meddela att du jobbat dig till en central roll. Så man får väl säga grattis.

För att travestera en svensk mördad S-politiker: man sparar inte morötter genom att låta bli att äta potatis.

Vaddå bevisligen? Såvitt jag kan se har en intressegrupp sänt in en person i butiken för att försöka få ett uttalande eller liknande som går att använda som stubintråd eller hävstång i helt andra syften. Alternativt att personen själv valt att vrida och vända på vad som sagts.

Pocket Shop har inte plockat bort några böcker, än mindre med hänvisning till rasism. Janouch's böcker, inklusive hennes barnböcker (Pixiböcker) har funnits till försäljning hela tiden, funnits i deras sortimentförteckning online och så vidare. Tog en omväg idag och kontrollerade dessutom det hela själv, samt att de hade böckerna ute så sent som före helgen.

För övrigt står det företag fritt att avgöra vad som ska vara i deras sortiment. Pocket Shop har dessutom olika sortiment i olika butiker, beroende på vad som säljer, nyinkommet och så vidare.

Som sagt, två ytterlighetsgrupper verkar slå på varandra med vilka argument som helst och genom vilka vägar som helst samt bygga konspirationsteorier baserade på enskilda anställda i företag. (...dock, vilket jag konstaterat tidigare, borde Strandhäll för allas bästa inte vara betrodd med twitter-konto).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in