Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-12, 21:46
Medlem
swimp78s avatar
Hon var ju i blåsvädret förut för att ha uttalat sig om "marockanskt gatuslödder" samt försvarat soldiers of odinsa medvorgargarde-initiativ. Hur fasen hon lyckades slingra sig från det är en gåta

Då försökte hon använda kortet att hennes släkt ät judisk. Kan det vara det som gör att hon får fler chanser ?
Citera
2017-01-12, 21:55
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Varför är det tramsigt? Hon tar upp problem som finns i samhället. Dessutom tas samma problem upp här på detta forumet och det är ingen som kallar det tramsigt. Har du problem med att det är en kvinna som lyfter upp frågorna? Jävligt modigt för hon har fått hela pk-gänget + media emot sig. Så varför får hon inget stöd från dig?

Inget stöd är väl att ta i. Jag håller med henne om väldigt mycket. Fick till och med skit för det tidigare i tråden, men att kräva Wolodarskis avgång är ju bortom alla proportioner.

Om hon dessutom slipat bort vissa av överdrifterna (som att svenskar beväpnar sig allt mer) så hade hennes andra poänger inte varit lika lätta att svepa undan. Nu tar Hynek och hans anhang spjärn just mot de överdrifterna. Synd när mycket av det hon säger faktiskt är relevant.

Ok Schlesien hann före med att säga ungefär samma sak.

Man kan väl tillägga att hon var beredd att diskutera det hela i Opinion live, men Hynek sade nej. Det är en poäng för henne.

Hur känd är hon nuförtiden? Förstår att hon skriver barnböcker men vet inte om det har gjort henne stor. Hon kanske vill vara i media mer än hon är just nu. Antar att hon måste ha insett att Hynek skulle reagera, med tanke på att familjerna haft med varandra att göra förut.
Senast redigerad av Oliveira 2017-01-12 kl. 21:59.
Citera
2017-01-13, 12:37
Medlem
En liten bokhandel har bestämts sig för att plocka bort Janoush böcker. Hon hyperventilerar på Twitter nu. "Glad jag slipper ha mina fina böcker i en fascistisk bokhandel."
Citera
2017-01-13, 12:47
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Flera sexologer har velat göra gällande att männens tofflerier, som vantolkning av jämställdhet, är en orsak till att unga par knullar dåligt. Det skulle vara rätt intressant att få utrett om det egentligen ligger något i det. Man borde iaf kunna konstatera att det kräver viss mognad att växla från velourpappa till Dominant Master Fucker beroende på situation.

I dagens klimat anses det extremt fel att säga något sådant som att jämställdhet skulle leda till sämre sex. Samtidigt finns det forum på Darkside där vuxna kvinnor skriver om hur mycket de tänker på att bli fastbundna och påsatta i rumpan av en partner som de kallar för "pappa". Det känns ibland som att sex helt enkelt är omöjligt att passa in i det offentliga samtalet...

Ja, därför verkar många ha en uppsättning värdegrunder som de använder för olika behov. Det finns flera olika verkligheter där det krävs att folk uppträder på olika sätt mot varandra. Detta kan ibland bli närmast schizofrent. Det är en väldigt intressant diskussion. Det är inte heller så simpelt som "bara det finns samtycke så är det finemang!".
Citera
2017-01-13, 13:59
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
En liten bokhandel har bestämts sig för att plocka bort Janoush böcker. Hon hyperventilerar på Twitter nu. "Glad jag slipper ha mina fina böcker i en fascistisk bokhandel."

Det är PK bokhandeln som är löjlig, inte hon. Hur fan kan det bli sånt dj-a liv bara för att en snygg tjej säger lite hur det står till i landet?
Citera
2017-01-13, 22:35
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Inget stöd är väl att ta i. Jag håller med henne om väldigt mycket. Fick till och med skit för det tidigare i tråden, men att kräva Wolodarskis avgång är ju bortom alla proportioner.

Om hon dessutom slipat bort vissa av överdrifterna (som att svenskar beväpnar sig allt mer) så hade hennes andra poänger inte varit lika lätta att svepa undan. Nu tar Hynek och hans anhang spjärn just mot de överdrifterna. Synd när mycket av det hon säger faktiskt är relevant.

Ok Schlesien hann före med att säga ungefär samma sak.

Man kan väl tillägga att hon var beredd att diskutera det hela i Opinion live, men Hynek sade nej. Det är en poäng för henne.

Hur känd är hon nuförtiden? Förstår att hon skriver barnböcker men vet inte om det har gjort henne stor. Hon kanske vill vara i media mer än hon är just nu. Antar att hon måste ha insett att Hynek skulle reagera, med tanke på att familjerna haft med varandra att göra förut.

Vill du utveckla överdriften?

http://www.skogen.se/nyheter/fler-tar-jagarexamen
Citera
2017-01-13, 22:58
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Vill du utveckla överdriften?

http://www.skogen.se/nyheter/fler-tar-jagarexamen

En ett år gammal text som dessutom handlar om jakt?
Citera
2017-01-13, 23:12
Medlem
Ghostfaces avatar
[quote=Oliveira|59592012]En ett år gammal text som dessutom handlar om jakt?[/QUOTE.

Om du inte förstår kopplingen "allt fler svenskar skaffar vapen" och jägarexamen kan jag nog inte hjälpa dig. Godnatt
Citera
2017-01-13, 23:18
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Citat:
En ett år gammal text som dessutom handlar om jakt?

Om du inte förstår kopplingen "allt fler svenskar skaffar vapen" och jägarexamen kan jag nog inte hjälpa dig. Godnatt

Fast då är det ju lika tendentiöst som när hon påstod att folk flyttat från Sverige. Ja det har de gjort, men har det med invandringen att göra?
Citera
2017-01-13, 23:23
Medlem
Citat:
Om hon dessutom slipat bort vissa av överdrifterna (som att svenskar beväpnar sig allt mer)

Det är ingen överdrift. Jag vet personer som skaffat fjäderbatonger och elpistoler som försvar för polisen inte kommer när de ringer. Personer som tidigare inte haft den typen av vapen. (jag har själva sett dessa vapen).

Detta är inget jag ser som positivt och ställer mig bakom. Men jag har fått en ökad förståelse för att de skaffa dessa saker.

Jag har hört samma från andra.

Så snälla, kom inte med påstående du inte kan backa upp. Bara för du troligen lever i en annan verklighet.
Citera
2017-01-13, 23:42
Medlem
Kongruensbojds avatar
Hon skriver väldigt fina barnböcker så om dessa försvinner från hyllorna i bokhandlarna är det en kulturskymning av mått.
Citera
2017-01-13, 23:42
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Det är ingen överdrift. Jag vet personer som skaffat fjäderbatonger och elpistoler som försvar för polisen inte kommer när de ringer. Personer som tidigare inte haft den typen av vapen. (jag har själva sett dessa vapen).

Detta är inget jag ser som positivt och ställer mig bakom. Men jag har fått en ökad förståelse för att de skaffa dessa saker.

Jag har hört samma från andra.

Så snälla, kom inte med påstående du inte kan backa upp. Bara för du troligen lever i en annan verklighet.

Annan verklighet? Jag tycker en del av det hon sade var vettigt, och kan vara överraskande för utlänningar, men hon tar ju i alldeles för mycket på flera punkter. Hennes beteende efteråt är extremt obalanserat också. Hon swingar vilt på twitter och drar, den inte alls slitna och hyperboliska, jämförelsen med nazismen. Det känns som att hon verkligen njuter av att vara i centrum och kommer att köra offerkoftan hur länge som helst nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in