2017-01-12, 14:21
Medlem
swimp78s avatar
Hon är likväl en blåst tyckonom utan substans

Minns för 10-15 år sen när internet var ungt, hon tyckte det var onaturligt att träffa en partner på nätet ist för på krogen och avrådde bestämt från detta. Det lär hon nog fått äta upp

En annan gång utgjöt hon sig över hur avtändande det var med män som hjälpte till hemma och drog en barnvagn. Lite kontraproduktivt om man samtidigt låtsas vara feminist. Man kan inte både efterlysa "snälla" män och samtidigt pissa på dem

Min slutsats är att hon är korkad

Som tex att häva ur sig nåt skit och sen försvara sig med "mina föräldrar var faktiskt judar, hur skulle lilla jag kunna vara rasist??"
Citera
2017-01-12, 14:40
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Hon är likväl en blåst tyckonom utan substans

Minns för 10-15 år sen när internet var ungt, hon tyckte det var onaturligt att träffa en partner på nätet ist för på krogen och avrådde bestämt från detta. Det lär hon nog fått äta upp

En annan gång utgjöt hon sig över hur avtändande det var med män som hjälpte till hemma och drog en barnvagn. Lite kontraproduktivt om man samtidigt låtsas vara feminist. Man kan inte både efterlysa "snälla" män och samtidigt pissa på dem

Min slutsats är att hon är korkad

Som tex att häva ur sig nåt skit och sen försvara sig med "mina föräldrar var faktiskt judar, hur skulle lilla jag kunna vara rasist??"

Nja hon har snarare en längre tid skrivit om svenska tjejer som beklagar sig över att sexlivet blir lidande för att svenska män inte är tillräckligt manliga, utan istället jämställda, så det är inget nytt. Det var rätt många år sedan hon hade en text om det, med flera anonyma vittnen.
Citera
2017-01-12, 15:14
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Nja hon har snarare en längre tid skrivit om svenska tjejer som beklagar sig över att sexlivet blir lidande för att svenska män inte är tillräckligt manliga, utan istället jämställda, så det är inget nytt. Det var rätt många år sedan hon hade en text om det, med flera anonyma vittnen.
Att detta m att vara jämställd i hemmet typ hjälpas åt att diska eller passa barn skulle inlebära att man inte blir kåt på varandra är nog inget de flesta skriver under på

Hon är en typisk särartsfeminist

Att hon nu lyfts upp som en skarp tänkare säger nåt om sd-pöbeln
Uppenbart räcker det att säga något icke-pk om invandrare för att man ses sommert geni
Senast redigerad av swimp78 2017-01-12 kl. 15:21.
Citera
2017-01-12, 15:39
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Vet inte om det har med det här att göra. Verkar vara ont blod mellan familjerna sedan förut.
Ja, det finns tydligen en konflikt i föräldragenerationen som bärs vidare. K Janouch skriver på facebook:
Konflikten grundar sig i en dispyt mellan Hynek Pallas far Jiri Pallas och min egen far Frantisek Janouch. Så banal är faktiskt bakgrunden till att jag nu hängs ut och jagas av svenska medier.
När vi kom till Sverige grundade min far Stiftelsen Charta 77 för att ekonomiskt hjälpa de politiskt oliktänkande i Tjeckoslovakien.
(...)
Jiri Pallas kämpade han också. I Sverige gav han ut de tjeckiska musikernas förbjudna skivor. Förbjudna ord, förbjudna toner.
Senare ville Jiri Pallas ta över Charta 77-stiftelsen, något som aldrig skedde. Därefter började Pallas av någon outgrundlig anledning smutskasta min far. Rena lögner och förtal, som min far än i dag är helt oförstående till.
Förra veckan firade Charta 77 sitt 40 års jubileum.
(...)
Pappa Jiri Pallas gav sig in i diskussionen på Facebook och kallade min pappa “fuskprofessor”. Ja, ni hör vilken nivå! (...)

Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Konkret exempel på vad som händer när två grannar lever i olika filterbubblor.
Det ligger en hel del i det där du skriver.

Hynek/Janouch-gate har en nu 181-posterstråd i M&J också: (FB) DN straffar Katerina Janouch och stämplar henne för att "sprida rykten" om Sverige.
Senast redigerad av Schlesien 2017-01-12 kl. 15:41.
Citera
2017-01-12, 15:46
Medlem
Mooons avatar
Varför är det tramsigt? Hon tar upp problem som finns i samhället. Dessutom tas samma problem upp här på detta forumet och det är ingen som kallar det tramsigt. Har du problem med att det är en kvinna som lyfter upp frågorna? Jävligt modigt för hon har fått hela pk-gänget + media emot sig. Så varför får hon inget stöd från dig?

Citat:
Nu tar hon i från tårna och kräver att Wolodarski måste avgå. Det hela känns mest tramsigt nu.
Citera
2017-01-12, 16:51
Medlem
Citat:
Flera sexologer har velat göra gällande att männens tofflerier, som vantolkning av jämställdhet, är en orsak till att unga par knullar dåligt. Det skulle vara rätt intressant att få utrett om det egentligen ligger något i det. Man borde iaf kunna konstatera att det kräver viss mognad att växla från velourpappa till Dominant Master Fucker beroende på situation.

I dagens klimat anses det extremt fel att säga något sådant som att jämställdhet skulle leda till sämre sex. Samtidigt finns det forum på Darkside där vuxna kvinnor skriver om hur mycket de tänker på att bli fastbundna och påsatta i rumpan av en partner som de kallar för "pappa". Det känns ibland som att sex helt enkelt är omöjligt att passa in i det offentliga samtalet...
Citera
2017-01-12, 17:39
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Varför är det tramsigt? Hon tar upp problem som finns i samhället. Dessutom tas samma problem upp här på detta forumet och det är ingen som kallar det tramsigt. Har du problem med att det är en kvinna som lyfter upp frågorna? Jävligt modigt för hon har fått hela pk-gänget + media emot sig. Så varför får hon inget stöd från dig?
Oliveira får väl svara för sig själv men det är onödigt att bli så desperat (eller valfritt annat ord) att man i en debatt om ens egna uttalanden i tjeckisk webbteve drar in att 1. Dagens Nyheter publicerar rysk desinformation, 2. Dagens Nyheter förföljer kvinnliga skribenter som anses uppträda misshagligt, och 3. Wolodarski bör lämna chefsredaktörsstolen. Det är som att Janouch ber om att få undvika en saklig diskussion om vad det egentligen handlade om. DN tog in hennes genmäle.
Citera
2017-01-12, 18:33
Medlem
Mooons avatar
Hon reagerar kraftigt men det är det många andra som gör också.

Förbannat frisk fläkt att hon tar upp dessa frågor, inte skäms för sig utan tuffar på. Det är så många som inte vågar säga ett knyst så varför hoppa på den som faktiskt träder fram och vågar säga obehagliga sanningar även om det är på ett icke-svenskt-lagom sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Oliveira får väl svara för sig själv men det är onödigt att bli så desperat (eller valfritt annat ord) att man i en debatt om ens egna uttalanden i tjeckisk webbteve drar in att 1. Dagens Nyheter publicerar rysk desinformation, 2. Dagens Nyheter förföljer kvinnliga skribenter som anses uppträda misshagligt, och 3. Wolodarski bör lämna chefsredaktörsstolen. Det är som att Janouch ber om att få undvika en saklig diskussion om vad det egentligen handlade om. DN tog in hennes genmäle.
Citera
2017-01-12, 19:47
Medlem
Citat:
Hon reagerar kraftigt men det är det många andra som gör också.

Förbannat frisk fläkt att hon tar upp dessa frågor, inte skäms för sig utan tuffar på. Det är så många som inte vågar säga ett knyst så varför hoppa på den som faktiskt träder fram och vågar säga obehagliga sanningar även om det är på ett icke-svenskt-lagom sätt.

Vad far det för effekt i Sverige egentligen, att hon uttalar sig i tjeckisk media? I svensk media har hon tidigare uttalat sig positivt om "mangkulturen". Visserligen har hon inte gjort "avbön" avseende det hon sade i tjeckiska intervjun, men det känns ända som att hon är lite feg. Det hela kommer väl att tystas ner snart i Sverige.
Citera
2017-01-12, 19:57
Medlem
Mooons avatar
Reaktioner på hennes uttalande finns ju överallt just nu. Vi skriver t ex om det. DN skriver om det dag efter dag, GP skriver http://www.gp.se/ledare/%C3%A5siktsk...ands-1.4114406

Varför är det så viktigt att förminska henne?

Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Vad far det för effekt i Sverige egentligen, att hon uttalar sig i tjeckisk media? I svensk media har hon tidigare uttalat sig positivt om "mangkulturen". Visserligen har hon inte gjort "avbön" avseende det hon sade i tjeckiska intervjun, men det känns ända som att hon är lite feg. Det hela kommer väl att tystas ner snart i Sverige.
Citera
2017-01-12, 20:14
Medlem
Citat:
Reaktioner på hennes uttalande finns ju överallt just nu. Vi skriver t ex om det. DN skriver om det dag efter dag, GP skriver http://www.gp.se/ledare/%C3%A5siktsk...ands-1.4114406

Varför är det så viktigt att förminska henne?

Jag vill absolut inte förminska henne- dock är jag lite tveksam till hennes syften. Vi far väl se, kanske blir detta ett trendbrott? Kanske kommer fler kändisar att följa hennes exempel.
Citera
2017-01-12, 20:19
Medlem
Mooons avatar
Ja det hoppas jag. Alla kan ju inte heller vara så försiktigt lagom och smidig i sina uttalande heller. Kör på tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Jag vill absolut inte förminska henne- dock är jag lite tveksam till hennes syften. Vi far väl se, kanske blir detta ett trendbrott? Kanske kommer fler kändisar att följa hennes exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in