Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-15, 15:28
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
"Jakt lockar allt fler. Förra året ökade antalet personer som tog jägarexamen med nästan tio procent. Störst är uppgången i storstäderna." De senaste 3-4 åren har intresset för jakt ökat explosionsartat och särskilt i storstäderna. För din information är det i princip omöjligt för en person utan rätt kontakter att komma med i ett jaktlag i exempelvis Stockholm. En medelbegåvad person med normal slutledningsförmåga förstår att detta "intresse" för jakt och friluftsliv i storstäderna de senaste åren (som dessutom korrelerar ganska exakt med massinvandringen och den ökade otryggheten) handlar om att på ett lagligt sätt skaffa sig vapen. Du når uppenbarligen inte upp till medelbegåvad och saknar dessutom slutledningsförmåga. Kanske är du bra på någonting annat?

Så du har missat att varenda surdegsbakande, art director på Södermalm har börjat jaga?
Citera
2017-01-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Här är hennes text om Söderhipstern som jag alluderade till tidigare.

http://blogg.tara.se/katerina-janouch/2013/06/10/soderhipstern-sexualiteten-och-relationsfobierna-3-0/

Herregud vilken fördomsfull människa hon verkar vara, helt ofattbart, skrämmande. Hon generaliserar alltså hela jävla Södermalm, vilket ärkesvin hon verkar vara, jag är chockad.
Citera
2017-01-17, 20:49
Medlem
Citat:
Annan verklighet? Jag tycker en del av det hon sade var vettigt, och kan vara överraskande för utlänningar, men hon tar ju i alldeles för mycket på flera punkter. Hennes beteende efteråt är extremt obalanserat också. Hon swingar vilt på twitter och drar, den inte alls slitna och hyperboliska, jämförelsen med nazismen. Det känns som att hon verkligen njuter av att vara i centrum och kommer att köra offerkoftan hur länge som helst nu.

Ja, jämförde med nazismen och med Tjeckoslovakien under Sovjet. Jaså var det inte värre, kan man tänka. Jag som trodde att man hamnade i fängelse, blev avrättad osv. Hon får in repliker såklart, bra, kan skriva artiklar som blir publicerade. Går inte att jämföra med Hitlertyskland eller Sovjet, även om en privat bokhandel slutar sälja hennes böcker.
Jag tyckte mycket i intervjun var ok, men överdriver på sina ställen. Svårt att inte tänka på när hon twittrade om marockanskt gatuslödder, det var ju grovt. Hon klarade sig ur det där utan att knappt ens behöva pudla.
Citera
2017-01-17, 21:08
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Herregud vilken fördomsfull människa hon verkar vara, helt ofattbart, skrämmande. Hon generaliserar alltså hela jävla Södermalm, vilket ärkesvin hon verkar vara, jag är chockad.

Är du själv södermalmshipster? Jag tyckte den var ganska träffande. Den var nog inte tänkt som definitivt utlåtande över ALLA som bor i Södermaln, utan allmän trendspaning. Den kasterade hipstervänsterfeministmannen har nog vi alla någon kommit i kontakt med på ett eller annat sätt.
Citera
2017-01-17, 21:26
Medlem
Wajis avatar
I morgon ska jag gå och Köpa hennes barnböcker. De får bra betyg vilket är glädjande för en kvinna som vågar stå för demokrati.
Citera
2017-01-17, 23:30
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Ja, jämförde med nazismen och med Tjeckoslovakien under Sovjet. Jaså var det inte värre, kan man tänka. Jag som trodde att man hamnade i fängelse, blev avrättad osv. Hon får in repliker såklart, bra, kan skriva artiklar som blir publicerade. Går inte att jämföra med Hitlertyskland eller Sovjet, även om en privat bokhandel slutar sälja hennes böcker.
Jag tyckte mycket i intervjun var ok, men överdriver på sina ställen. Svårt att inte tänka på när hon twittrade om marockanskt gatuslödder, det var ju grovt. Hon klarade sig ur det där utan att knappt ens behöva pudla.

När det gäller det marockanska gatuslöddret hade hon ju i stort sett rätt, även om vissa kan störas av ordvalet.
Citera
2017-01-18, 11:02
Medlem
Citat:
När det gäller det marockanska gatuslöddret hade hon ju i stort sett rätt, även om vissa kan störas av ordvalet.
Det där ordvalet säger jävligt mycket om Janouch. Och samtidigt stödde hon medborgargarden.
Janouch är inte någon fattig "bortglömd" stackare heller, hon är priviligerad och borde inte behöva vara missnöjd.
Citera
2017-01-18, 11:22
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Det där ordvalet säger jävligt mycket om Janouch. Och samtidigt stödde hon medborgargarden.
Janouch är inte någon fattig "bortglömd" stackare heller, hon är priviligerad och borde inte behöva vara missnöjd.

Vadå jävligt mycket? Det är ju en korrekt beskrivning av dem. Sedan är det ju inte så PK att säga det offentligt men det är ju en annan sak.
Citera
2017-01-18, 11:35
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Det är bannemej inte ofta en statsminister i Sverige lägger sig i vad en person tänker och vilka åsikter personen har. Stefa gör bort sig med råge. Janouch har rätt att tycka som hon vill, även om det inte är i PK-anda.
Citera
2017-01-18, 11:40
Medlem
Citat:
Vadå jävligt mycket? Det är ju en korrekt beskrivning av dem. Sedan är det ju inte så PK att säga det offentligt men det är ju en annan sak.

Nä det är inte en korrekt beskrivning av dem. Varken om man säger det tyst eller högt.
Men lämnar detta nu, det är ett stickspår.
Citera
2017-01-18, 11:44
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Nä det är inte en korrekt beskrivning av dem. Varken om man säger det tyst eller högt.
Men lämnar detta nu, det är ett stickspår.

Fast det är väl ingen som har kallat henne en fattig stackare, apropå vad du skrev tidigare. Fast att reagera på att slödder driver omkring på gatorna och rånar folk, samtidigt som det tycks omöjligt att skicka tillbaka dem, är väl inget konstigt.
Citera
2017-01-18, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det är bannemej inte ofta en statsminister i Sverige lägger sig i vad en person tänker och vilka åsikter personen har. Stefa gör bort sig med råge. Janouch har rätt att tycka som hon vill, även om det inte är i PK-anda.

Tja, Aftonbladet vill väl suga på karamellen så länge som möjigt och frågar politiker om Janouchs uttalanden.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/nyheter/samhalle/a/7zRpK/bildt-det-har-spridits-bekymmersamma-bilder-av-sverige?ref=yfp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in