Citat:
Ursprungligen postat av
Oliveira
Annan verklighet? Jag tycker en del av det hon sade var vettigt, och kan vara överraskande för utlänningar, men hon tar ju i alldeles för mycket på flera punkter. Hennes beteende efteråt är extremt obalanserat också. Hon swingar vilt på twitter och drar, den inte alls slitna och hyperboliska, jämförelsen med nazismen. Det känns som att hon verkligen njuter av att vara i centrum och kommer att köra offerkoftan hur länge som helst nu.
Ja, jämförde med nazismen och med Tjeckoslovakien under Sovjet. Jaså var det inte värre, kan man tänka. Jag som trodde att man hamnade i fängelse, blev avrättad osv. Hon får in repliker såklart, bra, kan skriva artiklar som blir publicerade. Går inte att jämföra med Hitlertyskland eller Sovjet, även om en privat bokhandel slutar sälja hennes böcker.
Jag tyckte mycket i intervjun var ok, men överdriver på sina ställen. Svårt att inte tänka på när hon twittrade om marockanskt gatuslödder, det var ju grovt. Hon klarade sig ur det där utan att knappt ens behöva pudla.